Protokół Nr XLI/06

Protokół Nr XLI/06

 

z XL Sesji Rady Miejskiej w Świeciu odbytej w dniu 24 maja 2006 r.

od godz. 13.00 – 15.30

                                              Otwierając obrady XLI Sesji Rady Miejskiej w Świeciu  Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik stwierdził, że na ogólną liczbę 21 radnych obecnych jest 20 radnych, czyli quorum a Rada może kontynuować obrady i podejmować prawomocne uchwały.

Nieobecny, ale usprawiedliwiony był p. Janusz Rogala.

Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.

 

Udział w sesji wzięli:

-         Burmistrz Świecia  p. Tadeusz Pogoda,

-         Zastępca Burmistrza p. Janusz Branicki,

-         Skarbnik p. Marzenna Rzymek,

-         Sekretarz Gminy p. Krystyna Radtke,

-         Radca Prawny p. Wojciech Górski,

-         Kierownik Wydz. BAGiGG p. Wiesław Ratkowski,

-         P. Jan Adamczyk pracownik Wydz. BAGiGG,

-         Kierownik Wydz. WPRGiPG p. Janusz Sobolewski,

-         Kierownik Wydz. ROŚiGK p. Edyta Kliczykowska,

-         Kierownik OOiW p. Waldemar Fura,

-         Kierownik Wydz. PS p. Jolanta Eichler,

-         Kierownik OPS p. Lidia Lemańska,

-         Kierownik Wydz. Inwestycyjnego p. Ryszard Sadowski,

-         Prezes ZGM p. Paweł Bednarski,

-         Kierownik Miejskiej Biblioteki Publicznej p. Beata Szymańska,

-         Dyrektor Cechu p. Maksymilian Rostankowski,

-         przedstawiciele lokalnych mediów.

 

Zaproszeni goście:

- Prezes ZEC p. Witold Kościerski.

 

Porządek obrad:

 

1.      Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.      Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

3.      Informacja Przewodniczącego o działaniach Rady w okresie międzysesyjnym.

4.      Sprawozdanie Burmistrza o działalności międzysesyjnej.

5.      Informacja o aktualnej sytuacji z Zakładzie Energetyki Cieplnej po sezonie grzewczym.

6.      Poczynione działania w zakresie przyjętej przez Gminę Strategii Integracji Rozwiązywania Problemów Społecznych.

7.      Podjęcie uchwał w sprawie:

a)      miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych między ulicami Sportową, Wojska Polskiego i Jesionową w Świeciu,

b)      wyrażenia opinii do uchwały Nr XLV/687/06 Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego dot. projektu likwidacji oddziału rehabilitacji neurologicznej działającego z strukturze Wojewódzkiego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych im. dr J. Bednarza w Świeciu,

c)      udzielenia pomocy finansowej Miastu Pieszyce na podstawie umowy między jednostkami samorządu terytorialnego.

8.      Interpelacje i zapytania radnych.

9.      Zakończenie

 

 

Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik – powitał przybyłych na sesje członków Młodzieżowej Rady Gminy.

 

Radna p. Gabriela Chmiel - stwierdziła, że ze względu na obszerność materiałów dotyczących projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych między ulicami Sportową, Wojska Polskiego i Jesionową w Świeciu
oraz fakt, iż mapy będące załącznikami do projektu były tylko dostępne do wglądu
w Urzędzie, proponuje by ten punkt przełożyć na następną sesję a także prosi o dosłanie map radnym.

 

Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik – stwierdził, że na razie niech ten punkt zostanie
w porządku obrad a w momencie, gdy dojdziemy do jego omawiania wówczas zostanie podjęta decyzja czy go przełożyć. Ponadto zaproponował, by zamienić kolejność omawianych punktów poprzez przeniesienie pkt 7a jako pkt 7c i na odwrót.

 

Do pkt 2

Rada jednogłośnie przyjęła protokół z poprzedniej sesji.

 

Do pkt 3

Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik przedstawił informację o działaniach Rady
w okresie międzysesyjnym.

Informacja stanowi załącznik do protokołu.

 

Radny p. Tadeusz Zawiasiński - zaproponował, by wyposażyć członków Młodzieżowej Rady Gminy w takie same znaczki, jakimi dysponują radni Rady Miejskiej w Świeciu. Poza tym zwrócił uwagę, ze w uchwale nr 360/06 opublikowanej na stronie BIP-u dopisane zostało zdanie, którego nie umieszczono w projekcie omawianym na poprzedniej sesji.

 

Burmistrz p. Tadeusz Pogoda - wyjaśnił, że dopisek umieszczony został nie w uchwale tylko w uzasadnieniu do uchwały i wynikał on z dyskusji, którą przeprowadzono za poprzedniej sesji.

 

Radny p. Tadeusz Zawiasiński- stwierdził, że w związku z powyższym proponuje by takie zmiany dotyczące zarówno uchwały jak i uzasadnienia były uzgadniane oraz omawiane na sesji jeszcze przed podjęciem uchwały.

 

Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - zaproponował by nastąpił teraz wybór koordynatora z pośród radnych do współpracy z Młodzieżową Radą Gminy. Następnie zgłosił kandydaturę p. Heleny Ratka - Fejtko.

 

Radna p. Helena Ratka - Fejtko - wyraziła zgodę na kandydowanie.

 

Radny p. Jerzy Kapuściński - w związku z powyższym poprosił o kilka minut przerwy.

 

Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - ogłosił 5 min. przerwy.

Radny p. Janusz Królewicz - po przerwie zgłosił kandydaturę p. Pawła Knapika, którą uzasadnił bardzo dobrym kontaktem radnego z młodzieżą. Ponadto uważa, że jest najlepszym kandydatem z nich wszystkich i na pewno kilkoro radnych z MRG go zna, dlatego sądzi, że będzie to najlepszy wybór.

 

Radny p. Paweł Knapik - wyraził zgodę na kandydowanie oraz podziękował za miłe słowa skierowane w jego kierunku.

 

Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik- wobec wyczerpania listy kandydatów stwierdził, iż rada przegłosuje wybór koordynatora.

W wyniku głosowania:

- kandydatury p.Fejtko ( 11 za, 6 przeciw., 2 wstrzym.)

- kandydatury p. Knapika (7 za, 9 przeciw, 2 wstrzym.)

Rada większością głosów na koordynatora wybrała p. Helenę Ratka - Fejtko.

 

Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik- poinformował, że każda osoba z Młodzieżowej Rady Gminy może zwrócić się o pomoc do wszystkich radnych RM oraz do pracowników biura rady, ale statut koordynatora otrzymała p. Fejtko i to ona będzie głównym pośrednikiem
w kontaktach między obiema radami.

 

Radna p. Helena Ratka - Fejtko - podziękowała za wybór i zaufanie, jakim ja obdarzono.

 

Do pkt 4

Sprawozdanie o działalności międzysesyjnej złożył Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda.

Sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu.

 

Radny p. Paweł Knapik - zapytał o zarządzenia z 20 i 21 kwietnia 2006 r. dot. komunikacji miejskiej, z których dowiadujemy się o unieważnieniu przetargu na prowadzenie komunikacji miejskiej a następnie o zamówieniu z wolnej ręki. Chciałby się dowiedzieć o wyniku postępowania z wolnej reki oraz o ewentualnej zmianie kosztów komunikacji miejskiej.

 

Radna p. Gabriela Chmiel - zapytała o zarządzenie z 14 kwietnia dotyczące użyczenia gruntów i obiektów we Wiągu - o jakich gruntach i obiektach jest tu mowa?

 

Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda - odpowiedział, że z dniem 1 stycznia 2006 r. PKS wypowiedział umowę z dnami 30 marca i w związku z tym ogłosiliśmy przetarg na realizację tego zadania. Niestety zgłoszona została tylko jedna oferta PKS-u, której koszt funkcjonowania komunikacji był tak wysoki, że przekroczyłby możliwości budżetu na 2006 r., dlatego przetarg unieważniono. Ustawa o zamówieniach publicznych umożliwia podjęcie zamówienia z wolnej reki w przypadku zagrożenia realizacji zadania, więc została podjęta decyzja o takim zamówieniu oraz do końca tego roku o zleceniu PKS-owi wykonywania komunikacji miejskiej za cenę 4 zł +VAT/km. Poza tym do końca czerwca będzie ten sam rozkład jazdy, ale pracujemy już nad obniżeniem ilości kursów od rozpoczęcia wakacji. W ten sposób zabezpieczonych funduszy powinno nam starczyć.

 

Kierownik Wydz. BAGiGG p. Wiesław Ratkowski - grunty oraz budynki, o których mowa użyczono Ludowemu Zespołowi Sportowemu „Tęcza” z Wiąga. Obejmują one urządzone boisko sportowe, które zajmuje trzy działki a także ogrodzenie i toalety przenośne.

 

Do pkt  5

Prezes ZEC p. Witold Kościerski przedstawił informacja o aktualnej sytuacji z Zakładzie Energetyki Cieplnej po sezonie grzewczym.

Informacja stanowi załącznik do protokołu.

 

 Radny p. Tadeusz Zawiasiński - zapytał, jaki będzie ciąg dalszy postępowania, gdy ZEC uzyska prawo do handlu uprawnieniami do emisji CO2. Czy ZEC będzie chciał je sprzedać
i jakie będą z tego tytułu zyski?

 

Prezes ZEC p. Witold Kościerski- jest to kwestia systemu, który zaczyna działać w kraju. Krajowy rejestr uprawnień emisjami, który organizuje swoja strukturę być może, że za tydzień lub dwa zacznie działać. My jesteśmy po końcowej weryfikacji raportu emisji za rok 2005 i przyznana emisja w okresie 3 lat jest na poziomie 39 tys.  a zweryfikowany raport opiewa na 27 tys., czyli jest nadwyżka, która może być przeznaczona do handlu. Prawdopodobnie zajmie się tym Grupa Ciepłownicza Praterm by uzyskać jak najlepsze warunki i zyski. Rynek reaguje dynamicznie na ceny na giełdach europejskich, dlatego wartości bardzo się wahają.

 

 

Do pkt 6

Kierownik OPS p. Lidia Lemańska przedstawiła informacje na temat poczynionych działań
w zakresie przyjętej przez Gminę Strategii Integracji Rozwiązywania Problemów Społecznych.

Informacja stanowi załącznik do protokołu.

 

Radny p. Tadeusz Zawiasiński - zapytał o:

- w pkt 6 - zapytał o konkurs na prowadzenie świetlic środowiskowych;

- w pkt 16 - z wymienionych organizacji pozarządowych brakuje Polskiego Towarzystwa Zapobiegania Narkomanii- czy OPS współpracuje z towarzystwem;

- w pkt 21 - ile osób udało się nakłonić do leczenia w odwykowego w roku ubiegłym
i obecnym?

 

Kierownik OPS p. Lidia Lemańska - odpowiedziała, iż wiedzieli, że konkursem zainteresowane są dwie świetlice (Stowarzyszenia Osób Bezrobotnych oraz Stowarzyszenia Romów). Ostatecznie zgłosiła się tylko jedna Stowarzyszenia Osób Bezrobotnych, która otrzymała dotację.

OPS w sprawach narkomanii współpracuje z różnymi instytucjami w tym również z Polskim Towarzystwem Zapobiegania Narkomanii i jest dotacja z gminy na prowadzenie punktu konsultacyjnego.

Osoby bezdomne są podane w rocznym sprawozdaniu, ale obserwujemy tendencje spadkową w ilości tych osób. Jeśli chodzi o zgłaszanie się na leczenie odwykowe to 1 lub 2 osoby na kilkunastu bezdomnych zdecydowały się na ten krok, ale jest to tendencja ogólnopolska. Pracownicy OPS obserwują, że osób uzależnionych jest mniej a także mniej ludzi wywozi się na Izbę Wytrzeźwień.

 

Do pkt 7a

Skarbnik p. Marzenna Rzymek przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Miastu Pieszyce na podstawie umowy między jednostkami samorządu terytorialnego

 

Kluby Radnych SLD i OPS nie wniosły uwag, natomiast SDPL, PiS oraz Centroprawica wyrażają opinię negatywną do projektu uchwały.

Komisja Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska oraz Komisja Prawa, Porządku Publicznego i Spraw Obywatelskich wyraziły opinię pozytywną do projektu uchwały.

 

Rada większością głosów (11 za, 8 przeciw) podjęła uchwałę Nr 363/06 w przedmiotowej sprawie.

 

Do pkt 7b

Sekretarz Gminy p. Krystyna Radtke przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii do uchwały Nr XLV/687/06 Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego dot. projektu likwidacji oddziału rehabilitacji neurologicznej działającego z strukturze  Wojewódzkiego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych im. dr J. Bednarza w Świeciu.

 

Kluby Radnych: SLD, SDPL, Centroprawica i OPS nie wniosły uwag do projektu uchwały, natomiast PiS wstrzyma się od głosowania, ponieważ uchwała mówi, że od pierwszego maja stawia się oddział w stan likwidacja a od 1 lipca 2006 r. przestaje funkcjonować- prawda jest jednak taka, że oddział od grudnia nie funkcjonuje i jest tam prowadzona zupełnie inna działalność.

Komisja do spraw Rodziny, Zdrowia i Opieki Społecznej oraz Komisja Prawa, Porządku Publicznego i Spraw Obywatelskich wyraziły opinię pozytywną do projektu uchwały.

 

Radna p. Halina Ratka - Fejtko- stwierdziła, że opinia, którą mamy wyrazić jest formalnością, usankcjonującą stan faktyczny. Mamy zapewnienie, że działania przejmie Nowy Szpital, ale to tylko pewien element większej części działań, gdyż przed 3 laty, gdy istniała tzw. „15-stka” funkcjonowało 60 łóżek a obecnie liczba łóżek znacząco zmalała. Oddział w Nowym Szpitalu ma mieć łącznie 24 łóżka, więc możliwości leczenia spadły do 40%. Wie, że lecznictwo nie leży w gestii gminy, ale niepokoi ja ten stan.

 

Radna p. Gabriela Chmiel - stwierdziła, że kiedy likwidowano oddział neurologii odbyła się ogromna walka jej i innych koleżanek by nie doszło do tego. Wielokrotnie na spotkaniach była obecna Wicestarosta p. Barbara Studzińska, która obiecywała nam, że jakość świadczonych usług ani nie spadnie, ani się nie pogorszy, stwierdziła nawet w formie żartu, że można nagrać ja na dyktafon. To, co p. Fejtko powiedziała świadczy o tym, że
p. Studzińska nas okłamała, okłamała mieszkańców oraz chorych.

 

Radny p. Zdzisław Kwiatkowski - popiera stanowisko p. Fejtko i zrozumiał jej wypowiedź jako apel i oczekuje, że p. Fejtko taki apel przygotuje a my wszyscy się pod nim podpiszemy.

 

Radna p. Halina Szolginia - odpowiedziała, że ilość łóżek wynika nie z potrzeb pacjentów
a zależy od Narodowego Funduszu Zdrowia oraz tego, co nam narzuca, dlatego trudno mieć pretensje do szefów przychodni, bo wynika to z tego, co narzuca nam dyktat funduszu.

 

Burmistrz p. Tadeusz Pogoda - tutaj padły ciężkie oskarżenia o kłamstwo a nikt z nas nie zna, jakie jest zapotrzebowanie na łóżka, tymbardziej, że neurologia to był szpital wojewódzki
a Nowy Sszpital obejmuje tylko powiat. A druga sprawa - wszyscy widzimy jak na dłoni, jaka jest sytuacja, gdzie prawie cała Polska jest w stanie strajku służby zdrowia. Łączenie tych dwóch spraw nie ma najmniejszego sensu i oskarżenie o kłamstwo przy omawianiu takiej oczywistej uchwały jest nieuzasadnione.

 

Radna p. Gabriela Chmiel - pewnie nie rozmawiała by o tej sprawie, ale poszła śladem
p. Fejtko. Jakie jest zapotrzebowanie na łóżka tego dokładnie nie wie jednak wie, że na miejsce czeka się przeszło rok. To, że nie było nakładów na służbę zdrowia to nie nasza wina a to, co zrobił PiS w tej chwili, tzn. to, że będzie tak wielki wzrost nakładów to tylko pogratulować osobom, które podjęły taką decyzję.

 

Rada większością głosów (15 za, 1 przeciw, 4 wstrzym.) podjęła uchwałę Nr 365/06
w przedmiotowej sprawie.

 

Do pkt 7c

P. Jan Adamczyk pracownik Wydz. BAGiGG przedstawiła projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych między ulicami Sportową, Wojska Polskiego i Jesionową w Świeciu.

 

Kluby Radnych: SLD, SDPL, Centroprawica i OPS nie wniosły uwag do projektu uchwały, natomiast PiS podtrzymuje swoje stanowisko o przeniesieniu projektu na następną sesje.

 

Komisja Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska oraz Komisja Prawa, Porządku Publicznego i Spraw Obywatelskich wyraziły opinię pozytywną do projektu uchwały.

 

 

Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik- poprosił o ponowne uzasadnienie wniosku PiS.

 

Radna p. Gabriela Chmiel - powtórzyła, że ze względu na obszerność materiałów dotyczących projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych między ulicami Sportową, Wojska Polskiego
i Jesionową w Świeciu oraz fakt, iż mapy będące załącznikami do projektu były tylko dostępne do wglądu w Urzędzie, proponuje by ten punkt przełożyć na następną sesję a także prosi o dosłanie map radnym.

 

W wyniku głosowania nad wnioskiem Klubu radnych Pis Rada większością głosów (3 za, 12 przeciw, 3 wstrzym.) odrzuciła wniosek.

 

Radny p. Bogdan Tarach - zwrócił uwagę na następujące błędy pisarskie w projekcie uchwały:

- na str. 3 rozdział 2 §7 pkt 2 - napisano „tytulu” powinno być „tytułu”,

- na str. 97 § 128 ust. 3 oraz w § 129 ust. 3- dwa razy powtórzono „się”,

- na str. 10 § 15 pkt 2.4 - wnioskuje o usunięcie pkt b), bo jest to krzywdzące dla inwestora.

 

P. Jan Adamczyk pracownik Wydz. BAGiGG - odpowiedział, że błędy pisarskie zostaną poprawione. Natomiast, jeśli chodzi o teren MOP-u - energetyka proponuje, że jeśli będzie jeden inwestor trawestację abonencką i to będzie finansowane przez tego inwestora, jeśli będzie kilku inwestorów to proponują stację słupową, która będzie finansowana przez Eneę
i my nie mamy na to wpływu.

 

Radny p. Tadeusz Zawiasiński - stwierdził, że z uwagi na obszerność materiału nie sądzi żeby ktokolwiek z radnych zdążył przeanalizować tę uchwałę, gdyż często trzeba ją porównywać
z zabudową w terenie, dlatego odniesie się tylko do obszaru F, na którym mieszka:

- str. 109 garaże oznaczone F1 kg i F26 Kg - mówi się, ze mają być zabudowane w 100% czego nie da się zrobić, ponieważ są tam skarpy i proponuje zamianę 100% na 70%,

- str. 115 F14 UH- to jest teren, na którym znajduje się Kościół Parafia Św. Józefa i zupełnie nie rozumiem, jaki ma sens wprowadzenie zieleni izolacyjnej, czy po to by odizolować Kościół od wiernych, czy wiernych od Kościoła; druga sprawa dotyczy zapisu, w którym mowa o utworzeniu odpowiedniej ilości miejsc postojowych, co to znaczy odpowiednia ilość? Jeżeli jest jakiś normatyw to powiedzmy, że na tym terenie ma powstać 10 miejsc postojowych albo może 5 wystarczy;

- str. 116 F18 MWH - na tym obszarze dopuszcza się lokalizacje obiektów handlowych między istniejąca zabudowa a ul. Żwirki i Wigury- sądzi, że mieszkańcy tych trzech bloków będą nam „bardzo zobowiązani”, jeśli pozbawimy ich zieleni. Ponadto jak ma się ten zapis do § 9 str. 4, w którym mówi się o maksymalnej ochronie zieleni.

 

P. Jan Adamczyk pracownik Wydz. BAGiGG - odpowiedział:

- jeżeli chodzi o garaże, tam trzeba dobrze przeczytać, bo mówi się o działce a nie całej jednostce bilansowej. Gdyby była mowa o całej jednostce bilansowej to faktycznie byłby błąd a mowa jest o działce pod garaże, która będzie w 100% zabudowana. Natomiast z tej jednostce są pokazane linie zabudowy, które mogą być zielenią.

- teren Kościoła - w związku z tym, że bloki są blisko kościoła istnieją takie wskazania by niektóre tereny oddzielać. Chciałby wyjaśnić, co to jest plan - jest to inwentaryzacja, prognozowanie i planowanie terenu - czyli my nie mówimy, co to ma być, to jest tylko propozycja i od gospodarza terenu zależy, co z tym zrobi, ale jeśli by nie było tego zapisu to nie mógłby tego zrobić.

- miejsca postojowe - przy kościele jest parking, ale trudno nam jest zapisać ile ma być miejsc parkingowych - ma ona być odpowiednia do potrzeb, gdyż zależy to przede wszystkim od ilości księży. Mógłby być zapis, z różnych względów, niedopuszczający miejsc parkingowych

- teren przy ul. Żwirki i Wigury - jest to teren dość duży, są tam bloki i zabudowa usługowa, gdyby wydzielić ten teren to trzeba by było dodać dodatkową jednostkę bilansową, jest po prostu pokazane, co można jeszcze na tym obszarze ewentualnie zrobić.

 

Radny p. Tadeusz Zawiasiński - nie wie, na czym P. Adamczyk opiera przekonanie, że nie czytałem, otóż ja czytałem i to dość dokładnie inaczej bym głosu nie zabierał. Jeśli mówi Pan, żebym czytał, to czytam §148 ust.4 pkt 2: „Wielkość powierzchni zabudowy w stosunku do powierzchni działki do 100%.” Nie ma innego oznaczenia tego terenu jak F1 KG, jako cała działka, są granice, czy może mi je Pan pokazać?

 

P. Jan Adamczyk- ale mówi się tu o działce nie jednostce bilansowej a działka pod garaże wiadomo, co to jest.

 

Radny p. Tadeusz Zawiasiński- to proszę dopisać: powierzchni działki ograniczonej linią zabudowy, bo tak działka to jest całość.

 Kierownik Wydz. BAGiGG p. Wiesław Ratkowski - dodał, że działki pod garażami mają zazwyczaj nie więcej niż 18 m2 i taka jest intencja tego zapisu. Chodzi o powierzchnie zabudowy działki pod garaże a nie o to, że twórca chciał zapisać, że zabudowujemy 100% jednostki bilansowej, nie ma takiej możliwości, gdyż wtedy byłby zapis 100% zabudowy terenu w jednostce bilansowej. W przypadku kościoła to wiadomo, ze już od kilku lat są tam posadzone świerki i plan jest usankcjonowaniem obecnego stanu. Natomiast wprowadzenie handlu przy ul. Żwirki i Wigury to inwentaryzacja terenu, ponieważ jest tam kiosk ruchu
i sklep z barem, ale następne nie powstaną, bo jest duży opór mieszkańców oraz przebiega uzbrojenie terenu. Mały handel ma rację bytu tylko w zespołach w przeciwnym razie nie oprze się konkurencji dużych centrów handlowych.

 

Radny p. Tadeusz Zawiasiński- czy ktokolwiek z parafii Św. Józefa zwracał się o zapis taki, jaki znalazł się w planie?

 

P. Jan Adamczyk- nie jest to inicjatywa projektanta i nasza.

 

Radny p. Bogdan Tarach- str. 68 § 90 ust. 3 - skoro ma to być nieznaczące oddziaływanie na środowisko a są to posługi religijne to, jaka jest przewidziana działalność gospodarcza na tym terenie?

 

P. Jan Adamczyk- zakaz robienia czegokolwiek, co wpływa na środowisko, żadnej zabudowy się tam nie przewiduje.

 

Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik -  zapytał czy wszyscy radni otrzymali informacje na temat możliwości zapoznania się z materiałami u p. Adamczyka lub w biurze rady?

Nikt z radnych nie zgłosił braku takiej informacji.

 

Rada większością głosów (15 za, 3 wstrzym.) podjęła uchwałę Nr 364/06
w przedmiotowej sprawie.

 

Do pkt 8

Wiceprzewodniczący p. Zbigniew Podgórski - odczytał interpelacje od p. Pawła Knapika.

 

Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik – odniósł się do propozycji p. Zawiasińskiego
i stwierdził, że miał zamiar rozdać Młodzieżowej Radzie Gminy znaczki na ich II Sesji. Ponadto złożył życzenia z okazji zbliżającego się Dnia Samorządu.

 

Radna p. Gabriela Chmiel - wyraziła swoje niezadowolenie z powodu uroczystości otwarcia Vistula Park II, na którą wg jej opinii nie zaproszono odpowiednich osób, by wykorzystać właściwie promocję gminy. Uważa, że są osoby, które znacząco przyczyniły się do powstania tych terenów tzn. p. Zawiasiński oraz p. Mytych również powinny być zaproszone na otwarcie.

 

Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik – odpowiedział, że w informacji poruszył ten temat
i stwierdził, że zaproszona była osoba z Biura Wojewody, pierwsi inwestorzy a także media.

 

Do pkt 9

Wobec wyczerpania porządku obrad, Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik zamknął obrady XLI Sesji Rady Miejskiej.

 

Protokolant:
Magdalena Jażdżewska – Wydz. Organizacyjny UM

Przewodniczący

Rady Miejskiej

 

Jerzy Wójcik

metryczka


Wytworzył: Rada Miejska w Świeciu (22 czerwca 2006)
Opublikował: Magdalena Jasińska (4 lipca 2006, 12:12:37)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1644