Protokół Nr II/06
Protokół Nr II/06
z II Sesji Rady Miejskiej w Świeciu odbytej w dniu 14 grudnia 2006 r.
od godz. 13.00 – 15.00
Otwierając obrady II Sesji Rady Miejskiej w Świeciu
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik stwierdził, że na ogólną liczbę 20 radnych obecnych jest 19 radnych, czyli quorum a Rada może kontynuować obrady i podejmować prawomocne uchwały.
Nieobecny na sesji, ale usprawiedliwiony był: p. Janusz Branicki.
Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
Udział w sesji wzięli:
- Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda,
- Zastępca Burmistrza p. Zbigniew Podgórski,
- Skarbnik p. Marzenna Rzymek,
- Sekretarz Gminy p. Krystyna Radtke,
- Radca Prawny p. Wojciech Górski,
- Kierownik Wydz. BAGiGG p. Wiesław Ratkowski,
- Kierownik Wydz. WPRGiPG p. Janusz Sobolewski,
- Kierownik Wydz. ROŚiGK p. Edyta Kliczykowska,
- Kierownik OOiW p. Waldemar Fura,
- Kierownik OPS p. Lidia Lemańska,
- Kierownik USC p. Leszek Żurek,
- Kierownik OC p. Roman Witt,
- Kierownik Wydz. Inwestycyjnego p. Ryszard Sadowski,
- Prezes ZGM p. Paweł Bednarski,
- Kierownik Miejskiej Biblioteki Publicznej p. Beata Szymańska,
- Kierownik OKSiR p. Romuald Dworakowski,
- przedstawiciele lokalnych mediów.
Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Podjęcie uchwał w sprawie:
a) stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego Zbigniewa Edwarda Podgórskiego,
b) stwierdzenia obsadzenia mandatu radnego,
c) stwierdzenia obsadzenia mandatu radnego.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Informacja Przewodniczącego o działaniach Rady w okresie międzysesyjnym.
5. Sprawozdanie Burmistrza o działalności międzysesyjnej.
6. Podjęcie uchwał w sprawie:
a) obniżenia ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa do obliczenia podatku rolnego na obszarze gminy,
b) wysokości stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień w tym podatku,
c) ustalenie stawek podatku od środków transportowych,
d) powołania Komisji Rewizyjnej,
e) wyborze przewodniczącego Komisji Rewizyjnej,
f) powołania Komisji Prawa, Porządku Publicznego i Spraw Obywatelskich,
g) wyborze przewodniczącego Prawa, Porządku Publicznego i Spraw Obywatelskich,
h) powołania Komisji Polityki Gospodarczej i Finansowej,
i) wyborze przewodniczącego Komisji Polityki Gospodarczej i Finansowej,
j) powołania Komisji Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska,
k) wyborze przewodniczącego Komisji Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska,
l) powołania Komisji Rodziny, Zdrowia i Opieki Społecznej,
m) wyborze przewodniczącego Komisji Rodziny, Zdrowia i Opieki Społecznej,
n) powołania Komisji Oświaty i Kultury,
o) wyborze przewodniczącego Komisji Oświaty i Kultury,
p) powołania Komisji Sportu, Turystyki i Rekreacji,
q) wyborze przewodniczącego Komisji Sportu, Turystyki i Rekreacji,
r) powołania Komisji Rolnictwa,
s) wyborze przewodniczącego Komisji Rolnictwa.
7. Interpelacje i zapytania radnych.
8. Zakończenie
Do pkt 2a
Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda - poinformował, iż zgodnie z kompetencjami powołał swojego zastępcę, którym został p. Zbigniew Podgórski, który niniejszym zrzeka się mandatu radnego.
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - stwierdził, że w związku z powyższym Rada powinna podjąć uchwałą w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego Zbigniewa Edwarda Podgórskiego.
Rada jednogłośnie podjęła uchwałę Nr 5/06 w przedmiotowej sprawie.
Do pkt 2 b i c
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - poinformował, iż na poprzedniej sesji zrzekł się mandatu p. Tadeusz Pogoda, kolejną osobą, która uzyskała największą liczbę głosów jest
p. Andrzej Komasiński oraz zrzekł się mandatu p. Tadeusz Zawiasiński a kolejną osobą, która uzyskała największą liczbę głosów jest p. Sylwia Papkiewicz i dlatego należałoby podjąć uchwały w sprawie stwierdzenia obsadzenia mandatu radnego. Najpierw jednak poprosił
p. Pankiewicz i p. Komasińskiego o złożenie ślubowania.
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik odczytał treść roty:
„Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”.
Wywoływani kolejno radni wypowiedzieli słowo – „ślubuję” oraz dodali „Tak mi dopomóż Bóg”.
Rada jednogłośnie podjęła uchwałę Nr 6/06 i 7/06 w przedmiotowej sprawie.
Do pkt 3
Rada jednogłośnie protokół z poprzedniej sesji.
Do pkt 4
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik przedstawił informację o działaniach Rady
w okresie międzysesyjnym. Ponadto przypomniał o konieczności składania oświadczeń majątkowych.
Informacja stanowi załącznik do protokołu.
Do pkt 5
Sprawozdanie o działalności międzysesyjnej złożył Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda.
Sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu.
Do pkt 6a
Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda - omówił wprowadzenie do uchwał podatkowych, które będą omawiane w pkt 6 a, b i c.
Skarbnik p. Marzenna Rzymek przedstawiła projekt uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa do obliczenia podatku rolnego na obszarze gminy.
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - stwierdził, iż w związku, z tym, że większość Klubów zgłosiło już swoją działalność poprosił o wydanie opinii do projektu uchwały.
Kluby Radnych: Nasze Świecie, PiS, PO, OPS nie wniosły uwag do projektu uchwały.
Rada jednogłośnie podjęła uchwałę Nr 8/06 w przedmiotowej sprawie.
Do pkt 6b
Skarbnik p. Marzenna Rzymek przedstawiła projekt uchwały w sprawie wysokości stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień w tym podatku.
Kluby Radnych: Nasze Świecie, PiS, PO, OPS nie wniosły uwag do projektu uchwały.
Rada jednogłośnie podjęła uchwałę Nr 9/06 w przedmiotowej sprawie.
Do pkt 6c
Skarbnik p. Marzenna Rzymek przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenie stawek podatku od środków transportowych.
Kluby Radnych: Nasze Świecie, PiS, PO, OPS nie wniosły uwag do projektu uchwały.
Rada jednogłośnie podjęła uchwałę Nr 10/06 w przedmiotowej sprawie.
Do pkt 6d
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - zapytał, czy ilość radnych w poszczególnych komisjach może zostać taka sama, jak w poprzedniej kadencji oraz czy Komisja Rolnictwa może liczyć 5 osób.
Nikt z radnych nie wniósł uwag w powyższej sprawie.
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - przypomniał, że każdy radny może być członkiem przynajmniej 2 komisji oraz poprosił, by Wiceprzewodniczącego Rady
oraz Przewodniczącego Rady, ze względu na pełnioną funkcję, powołać w skład tylko jednej komisji.
Nikt z radnych nie wniósł uwag w powyższej sprawie.
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - poprosił o zgłaszanie kandydatów do Komisji Rewizyjnej:
- Radny p. Piotr Ciemny - zgłosił kandydaturę p. Adama Cieślaka oraz p. Jerzego Adrycha, którzy wyrazili zgodę na kandydowanie.
- Radny p. Bogdan Tarach - zgłosił kandydaturę p. Gabrieli Chmiel, która wyraziła zgodę na kandydowanie.
- Radny p. Andrzej Komasiński - w imieniu Klubu OPS zgłosił kandydaturę p. Zdzisława Plewy oraz swoją własną, obaj radni wyrazili zgodę na kandydowanie.
- Radny p. Paweł Knapik - zgłosił kandydaturę p. Leszka Piotrowskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie.
W wyniku głosowania Rada:
- większością głosów (18 za, 1 wstrzym.) przyjęła kandydaturę p. Adama Cieślaka,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Jerzego Adrycha,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Gabrieli Chmiel,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Zdzisław Plewy,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Andrzeja Komasińskiego,
- większością głosów (18 za, 1 wstrzym.) p. Leszka Piotrowskiego.
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik- stwierdził, że Rada powołała 6 - osobowy skład Komisji Rewizyjnej, a tym samym podjęła uchwałę Nr 11/06 w przedmiotowej sprawie.
Do pkt 6e
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej:
- Radny p. Piotr Ciemny - zgłosił kandydaturę p. Adama Cieślaka, który wyraził zgodę na kandydowanie.
Więcej kandydatów nie zgłoszono.
W wyniku głosowania Rada jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Adama Cieślaka,
a tym samym podjęła uchwałę Nr 12/06 w przedmiotowej sprawie.
Do pkt 6f
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - poprosił o zgłaszanie kandydatów do Komisji Prawa, Porządku Publicznego i Spraw Obywatelskich oraz o zachowanie jednego miejsca dla
p. Pawłowskiego, który na następnej sesji zostanie powołany w skład Rady:
- Radna p. Gabriela Chmiel - zgłosiła kandydaturę p. Sylwii Papkiewicz, która wyraziła zgodę na kandydowanie.
- Radny p. Leszek Piotrowski - zgłosił kandydaturę p. Pawła Knapika, który wyraził zgodę na kandydowanie.
- Radny p. Andrzej Komasiński - w imieniu Klubu OPS zgłosił kandydaturę p. Henryka Trochowskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie.
- Radny p. Paweł Knapik - zgłosił kandydaturę p. Gabrieli Chmiel, która wyraziła zgodę na kandydowanie.
W wyniku głosowania Rada:
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Sylwii Papkiewicz,
- większością głosów (18 za, 1 wstrzym.) przyjęła kandydaturę p. Pawła Knapika,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Henryka Trochowskiego,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Gabrieli Chmiel.
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik- stwierdził, że Rada powołała skład osobowy Komisji Prawa, Porządku Publicznego i Spraw Obywatelskich, a tym samym podjęła uchwałę
Nr 13/06 w przedmiotowej sprawie.
Do pkt 6g
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji Prawa, Porządku Publicznego i Spraw Obywatelskich:
- Radna p. Gabriela Chmiel - zgłosiła kandydaturę p. Pawła Knapika, który wyraził zgodę na kandydowanie.
Więcej kandydatów nie zgłoszono.
W wyniku głosowania Rada większością (18 za, 1 wstrzym.)głosów przyjęła kandydaturę p. Pawła Knapika, a tym samym podjęła uchwałę Nr 14/06 w przedmiotowej sprawie.
Do pkt 6h
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - poprosił o zgłaszanie kandydatów do Komisji Polityki Gospodarczej i Finansowej:
- Radny p. Jerzy Adrych - zgłosił kandydaturę p. Janusza Branickiego, który wyraził pisemną zgodę na kandydowanie.
- Radny p. Piotr Grajewski - zgłosił kandydaturę p. Leszka Piotrowskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie.
- Radny p. Adam Cieślak - poprosił o zachowanie jednego miejsca dla p. Józefa Pawłowskiego, który chętnie by uczestniczył w pracach komisji.
- Radny p. Andrzej Komasiński - w imieniu Klubu OPS zgłosił kandydaturę p. Jerzego Wójcika oraz p. Zdzisława Plewy, którzy wyrazili zgodę na kandydowanie.
W wyniku głosowania Rada:
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Janusza Branickiego,
- większością głosów (18 za, 1 wstrzym.) przyjęła kandydaturę p. Leszka Piotrowskiego,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Jerzego Wójcika,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Zdzisława Plewy.
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik- stwierdził, że Rada powołała skład osobowy Komisji Polityki Gospodarczej i Finansowej, a tym samym podjęła uchwałę Nr 15/06
w przedmiotowej sprawie.
Do pkt 6i
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji Polityki Gospodarczej i Finansowej:
- Radny p. Jerzy Adrych - zgłosił kandydaturę p. Janusza Branickiego, który wyraził pisemną zgodę na kandydowanie.
Więcej kandydatów nie zgłoszono.
W wyniku głosowania Rada jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Janusza Branickiego, a tym samym podjęła uchwałę Nr 16/06 w przedmiotowej sprawie.
Do pkt 6j
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - poprosił o zgłaszanie kandydatów do Komisji Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska:
- Radny p. Leszek Piotrowski - zgłosił kandydaturę p. Janusza Rogali, który wyraził zgodę na kandydowanie.
- Radna p. Gabriela Chmiel - zgłosiła kandydaturę p. Bogdana Taracha, który wyraził zgodę na kandydowanie.
- Radny p. Jerzy Adrych - zgłosił kandydaturę p. Janusz Branicki, który wyraził pisemną zgodę na kandydowanie.
- Radny p. Piotr Ciemny - zgłosił kandydaturę p. Adama Cieślaka, który wyraził zgodę na kandydowanie.
- Radna p. Helena Ratka - Fejtko - w imieniu Klubu OPS zgłosiła kandydaturę p. Andrzeja Komasińskiego oraz p. Zdzisława Plewy, którzy wyrazili zgodę na kandydowanie.
W wyniku głosowania Rada:
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Janusza Rogali,
- większością głosów (18 za, 1 wstrzym.) przyjęła kandydaturę p. Bogdana Taracha,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Janusza Branickiego,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Adama Cieślaka,
- większością głosów (18 za, 1 wstrzym.) przyjęła kandydaturę p. Andrzeja Komasińskiego,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Zdzisława Plewy.
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik- stwierdził, że Rada powołała skład osobowy Komisji Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska, a tym samym podjęła uchwałę Nr 17/06
w przedmiotowej sprawie.
Do pkt 6k
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska:
- Radny p. Paweł Knapik - zgłosił kandydaturę p. Janusza Rogali, który wyraził zgodę na kandydowanie.
Więcej kandydatów nie zgłoszono.
W wyniku głosowania Rada jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Janusza Rogali, a tym samym podjęła uchwałę Nr 18/06 w przedmiotowej sprawie.
Do pkt 6l
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - poprosił o zgłaszanie kandydatów do Komisji Rodziny, Zdrowia i Opieki Społecznej:
- Radny p. Bogdan Tarach - zgłosił kandydaturę p. Gabrieli Chmiel, która wyraziła zgodę na kandydowanie.
- Radny p. Adam Cieślak - zgłosił kandydaturę p. Piotra Ciemnego, który wyraził zgodę na kandydowanie.
- Radny p. Paweł Knapik - zgłosił kandydaturę p. Piotra Grajewskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie.
- Radny p. Andrzej Komasiński - w imieniu Klubu OPS zgłosiła kandydaturę p. Heleny Ratki - Fejtko oraz p. Haliny Szolginii, które wyraziły zgodę na kandydowanie.
- Radna p. Gabriela Chmiel - zgłosiła kandydaturę p. Bogdana Taracha, który wyraził zgodę na kandydowanie.
W wyniku głosowania Rada:
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Gabrieli Chmiel,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Piotra Ciemnego,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Piotra Grajewskiego,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Heleny Ratki - Fejtko,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Haliny Szolginii,
- większością głosów (18 za, 1 wstrzym.) przyjęła kandydaturę p. Bogdana Taracha.
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik- stwierdził, że Rada powołała skład osobowy Komisji Rodziny, Zdrowia i Opieki Społecznej, a tym samym podjęła uchwałę Nr 19/06
w przedmiotowej sprawie.
Do pkt 6m
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji Rodziny, Zdrowia i Opieki Społecznej:
- Radny p. Piotr Grajewski - zgłosił kandydaturę p. Gabrieli Chmiel, która wyraziła zgodę na kandydowanie.
Więcej kandydatów nie zgłoszono.
W wyniku głosowania Rada większością głosów (17 za, 2 wstrzym.) przyjęła kandydaturę p. Gabrieli Chmiel, a tym samym podjęła uchwałę Nr 20/06
w przedmiotowej sprawie.
Do pkt 6n
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - poprosił o zgłaszanie kandydatów do Komisji Oświaty i Kultury:
- Radny p. Leszek Piotrowski - zgłosił kandydaturę p. Janusza Rogali oraz p. Pawła Knapika, którzy wyrazili zgodę na kandydowanie.
- Radny p. Andrzej Komasiński - w imieniu Klubu OPS zgłosiła kandydaturę p. Heleny Ratki - Fejtko oraz p. Haliny Szolginii, które wyraziły zgodę na kandydowanie.
- Radna p. Gabriela Chmiel - zgłosiła kandydaturę p. Sylwii Papkiewicz, która wyraziła zgodę na kandydowanie.
- Radny p. Adam Cieślak - zgłosił kandydaturę p. Piotra Ciemnego, który wyraził zgodę na kandydowanie.
W wyniku głosowania Rada:
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Janusza Rogali,
- większością głosów (18 za, 1 wstrzym.) przyjęła kandydaturę p. Pawła Knapika,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Heleny Ratki - Fejtko,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Haliny Szolginii,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Sylwii Papkiewicz,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Piotra Ciemnego.
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik- stwierdził, że Rada powołała skład osobowy Komisji Oświaty i Kultury, a tym samym podjęła uchwałę Nr 21/06 w przedmiotowej sprawie.
Do pkt 6o
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji Oświaty i Kultury:
- Radny p. Andrzej Komasiński - zgłosił kandydaturę p. Heleny Ratki - Fejtko, która wyraziła zgodę na kandydowanie.
Więcej kandydatów nie zgłoszono.
W wyniku głosowania Rada większością głosów (18 za, 1 wstrzym.) przyjęła kandydaturę p. Heleny Ratki - Fejtko, a tym samym podjęła uchwałę Nr 22/06
w przedmiotowej sprawie.
Do pkt 6p
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - poprosił o zgłaszanie kandydatów do Komisji Sportu, Turystyki i Rekreacji:
- Radny p. Paweł Knapik - zgłosił kandydaturę p. Waldemara Wysockiego oraz p. Piotra Grajewskiego, którzy wyrazili zgodę na kandydowanie.
- Radny p. Andrzej Komasiński - w imieniu Klubu OPS zgłosiła kandydaturę p. Henryka Trochowskiego oraz p. Zbigniewa Rydziela, którzy wyrazili zgodę na kandydowanie.
- Radna p. Gabriela Chmiel - zgłosiła kandydaturę p. Sylwii Papkiewicz, która wyraziła zgodę na kandydowanie.
- Radny p. Adam Cieślak - zgłosił kandydaturę p. Henryka Mollusa, który wyraził zgodę na kandydowanie.
W wyniku głosowania Rada:
- większością głosów (18 za, 1 wstrzym.) przyjęła kandydaturę p. Waldemara Wysockiego,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Piotra Grajewskiego,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Henryka Trochowskiego,
- większością głosów (18 za, 1 wstrzym.) przyjęła kandydaturę p. Zbigniewa Rydziela,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Sylwii Pankiewicz,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Henryka Mollusa.
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik- stwierdził, że Rada powołała skład osobowy Komisji Sportu, Turystyki i Rekreacji, a tym samym podjęła uchwałę Nr 23/06 w przedmiotowej sprawie.
Do pkt 6q
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji Sportu, Turystyki i Rekreacji:
- Radny p. Andrzej Komasiński - zgłosił kandydaturę p. Henryka Trochowskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie.
Więcej kandydatów nie zgłoszono.
W wyniku głosowania Rada większością głosów (18 za, 1 wstrzym.) przyjęła kandydaturę p. Henryka Trochowskiego, a tym samym podjęła uchwałę Nr 24/06
w przedmiotowej sprawie.
Do pkt 6r
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - poprosił o zgłaszanie kandydatów do Komisji Rolnictwa:
- Radny p. Piotr Ciemny - zgłosił kandydaturę p. Jerzego Adrycha, który wyraził zgodę na kandydowanie.
- Radna p. Gabriela Chmiel - zgłosiła kandydaturę p. Bogdana Taracha, który wyraził zgodę na kandydowanie.
- Radny p. Andrzej Komasiński - w imieniu Klubu OPS zgłosiła kandydaturę p. Heleny Ratki - Fejtko oraz p. Zbigniewa Rydziela, którzy wyrazili zgodę na kandydowanie.
- Radny p. Adam Cieślak - zgłosił kandydaturę p. Henryka Mollusa, który wyraził zgodę na kandydowanie.
W wyniku głosowania Rada:
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Jerzego Adrycha,
- większością głosów (18 za, 1 wstrzym.) przyjęła kandydaturę p. Bogdana Taracha,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Heleny Ratki - Fejtko,
- większością głosów (18 za, 1 wstrzym.) przyjęła kandydaturę p. Zbigniewa Rydziela,
- jednogłośnie przyjęła kandydaturę p. Henryka Mollusa.
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik- stwierdził, że Rada powołała skład osobowy Komisji Rolnictwa, a tym samym podjęła uchwałę Nr 25/06 w przedmiotowej sprawie.
Do pkt 6s
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji Rolnictwa:
- Radnya p. Helena Ratka - Fejtko - zgłosiła kandydaturę p. Zbigniewa Rydziela, który wyraził zgodę na kandydowanie.
Więcej kandydatów nie zgłoszono.
W wyniku głosowania Rada większością głosów (18 za, 1 wstrzym.) przyjęła kandydaturę p. Zbigniewa Rydziela, a tym samym podjęła uchwałę Nr 26/06
w przedmiotowej sprawie.
Do pkt 7
Radny p. Adam Cieślak - zapytał, w jaki sposób radni mogą się zapoznać z protokołem
z poprzedniej sesji, gdyż nie jest on wysyłany razem z materiałami na sesję a został przegłosowany na dzisiejszej sesji?
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - odpowiedział, iż zgodnie ze Statutem Gminy Świecie protokół z sesji jest sporządzany w ciągu trzech dni po sesji i dostępny do wglądu w Biurze Rady a także wyłożony przed sesją na stole prezydialnym.
Do pkt 8
Wobec wyczerpania porządku obrad, Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik zamknął obrady II Sesji Rady Miejskiej.
Protokolant:
Magdalena Jażdżewska – Wydz. Organizacyjny UM
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Jerzy Wójcik
metryczka
Wytworzył: Rada Miejska w Świeciu (28 grudnia 2006)
Opublikował: Magdalena Jasińska (29 grudnia 2006, 10:47:33)
Ostatnia zmiana: Krystyna Sopońska (Biuro Rady Miejskiej) (3 grudnia 2014, 13:07:16)
Zmieniono: przeniesienie do katalogu archiwum
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 2585