Protokół Nr XII/07

Protokół Nr XII/07  
z XII Sesji Rady Miejskiej w Świeciu odbytej
w dniu 25 października 2007 r. w godz. 13.00 – 17.30.


            Otwierając obrady XII Sesji Rady Miejskiej w Świeciu Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik stwierdził, że na ogólną liczbę 21 radnych obecnych jest 21 radnych, czyli quorum i Rada może kontynuować obrady oraz podejmować prawomocne uchwały.
 
Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
 
Udział w sesji wzięli:
 
-         Burmistrz Świecia  p. Tadeusz Pogoda,
-         Zastępca Burmistrza p. Zbigniew Podgórski,
-         Skarbnik p. Marzenna Rzymek,
-         Sekretarz p. Leszek Żurek,
-         Kierownik Wydz. BAGiGG p. Wiesław Ratkowski,
-         Kierownik OOiW p. Waldemar Fura,
-         Kierownik OPS p. Lidia Lemańska,
-         Kierownik Wydz. Inwestycyjnego p. Ryszard Sadowski,
-         Kierownik Wydz. PS p. J. Eichler,
-         Dyrektor M-G Przychodni p. Barbara Porankiewicz - Dybowska,
-         Kierownik Miejskiej Biblioteki Publicznej p. Beata Szymańska,
-         Kierownik OKSiR p. Romuald Dworakowski,
-         Kierownik KiS p. Ireneusz Landowski,
-         Komendant SM p. Janusz Dzięcioł,
-         Kierownik USC i SO p. Andrzej Krawański,
-         Kierownik Wydz. GRiWZ p. Janusz Sobolewski,
-         Kierownik ZGM p. Paweł Bednarski,
-         Kierownik Wydz. ROŚiGK p. Edyta Kliczykowska,
-         Radca Prawny p. Wojciech Górski,
-         Koordynator GPRPA p. Klaudia Subkowska,
-         Kierownik Referatu Zarządzania Kryzysowego p. Roman Witt,
-         przedstawiciele lokalnych mediów.


Zaproszeni goście:
- Przewodniczący Młodzieżowej Rady Gminy p. Paweł Lonser.
 
Porządek obrad:
 
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
3. Informacja Przewodniczącego o działaniach Rady w okresie międzysesyjnym.
4. Sprawozdanie Burmistrza o działalności międzysesyjnej.
5. Informacja na temat zaawansowania inwestycji ze szczególnym uwzględnieniem Vistula Park II oraz Hala Widowiskowo Sportowa.
6. Sprawozdanie przewodniczących stałych Komisji z dotychczasowej działalności.
7. Świadczenia rodzinne i ich realizacja oraz ich wpływ na sytuację rodzin w naszej Gminie.
8. Informacja na temat wypoczynku letniego dzieci i młodzieży Gminy Świecie w 2007 r.
9. Informacja Przewodniczącego Młodzieżowej Rady Gminy po rocznej działalności.
10. Podjęcie uchwał w sprawie:

a) przyjęcia uchwały nr 12/ 07 Młodzieżowej Rady Gminy w Świeciu z dnia 19
     września 2007 r. dotyczącej wyboru delegata do stowarzyszenia gmin i powiatów
     pod nazwą Ogólnopolska Federacja Młodzieżowych Samorządów Lokalnych,
b) wyboru ławników do Sądu Rejonowego i Sądu Pracy Sądu Rejonowego
     w Świeciu,
c) przystąpienia Gminy Świecie do tworzonego Stowarzyszenia - Lokalna Grupa
      Działania pn. „GMINY POWIATU ŚWIECKIEGO”, oraz udzielenia
      pełnomocnictwa Pani Edycie Kliczykowskiej do pełnego reprezentowania
      Gminy w Stowarzyszeniu - Lokalna Grupa Działania pn. „GMINY  POWIATU
      ŚWIECKIEGO”,
d) zawarcia porozumienia międzygminnego w celu wybudowania i zarządzania
      Międzygminnym Kompleksem Unieszkodliwiania Odpadów dla powiatów
      świeckiego i chełmińskiego,
e)  zmiany Uchwały Rady Miejskiej w Świeciu Nr 36/07 z dnia 18 stycznia 2007 r.
      o uchwaleniu budżetu Gminy Świecie na rok 2007,
f)   wysokości stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień w tym podatku,
g)   ustalenia stawek podatku od środków transportowych,
h) przystąpienia do opracowania miejscowego planu zagospodarowania
      przestrzennego dla działek nr 88/12, 88/13, 88/15 w miejscowości Kozłowo
     Gmina Świecie,
i)   powołania Koordynatora ds. współpracy z Młodzieżową Radą Gminy w Świeciu.
 
     11.  Interpelacje i zapytania radnych.
     12.  Zakończenie.


Przewodniczący p. Jerzy Wójcik oraz Burmistrz p. Tadeusz Pogoda wyrazili swoje podziękowania i gratulacje Komendantowi Straży Miejskiej p. Januszowi Dzięciołowi z okazji wyboru na posła.
 
Burmistrz p. Tadeusz Pogoda przeczytał list gratulacyjny dla p. Janusza Dzięcioła od Prefekta Wojewódzkiego Straży Miejskich i Gminnych Województwa Kujawsko Pomorskiego p. Lecha Szczepańskiego.
 
Komendant SM p. Janusz Dzięcioł serdecznie podziękował za gratulacje i wygłosił krótką przemowę.
 
Przewodniczący p. Jerzy Wójcik poinformował, że na ostatniej sesji p. Radny Paweł Knapik prosił o włączenie do porządku obrad niniejszej sesji, punktu dotyczącego budowy biologicznej oczyszczalni ścisków, lecz jest to niemożliwe, ponieważ sprawa ta, ze strony Modni, nie została jeszcze wyjaśniona.
 
Ad. 2
Rada jednogłośnie przyjęła protokół z poprzedniej sesji.
 
Ad. 3
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik przedstawił informację o działaniach Rady w okresie międzysesyjnym.
Informacja stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. 4
Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda przedstawił sprawozdanie o działalności międzysesyjnej.
Sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu.
 
Radny p. Bogdan Tarach zapytał o pkt 16 z dnia 8 października br. dotyczący przetargu sprzedaży działki nr 345/157 położonej przy ul. Sienkiewicza - jaka jest powierzchnia tej działki i na jakie cele została ona sprzedana. Dodał, że w sprawozdaniu nie ma nic na temat otwarcia Hali Widowiskowo – Sportowej. Zadał pytanie czy jest prawdą, że hala nie spełnia warunków kryterium pod względem liczby miejsc do rozgrywki extra ligi dla koszykówki i z tego powodu trzeba będzie wnieść dopłatę dodatkową 50 tys. zł i kto ten koszt poniesie ?
 
Radny p. Adam Cieślak zwrócił się do p. Burmistrza z prośbą o informację dotycząca listów intencyjnych z dwoma firmami skandynawskimi, wspomnianych na ostatniej sesji.
 
Radna p. Helena Ratka – Fejtko poprosiła p. Burmistrza o kilka słów na temat 4 rozdz. pkt 2 z posiedzenia Stałej Konferencji Współpracy.
 
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik poinformował, że w swoim sprawozdaniu także nie ujął otwarcia Hali Widowiskowo - Sportowej, gdyż wszyscy Radni zostali na jej otwarcie zaproszenie.
 
Kierownik Wydz. BAGiGG p. Wiesław Ratkowski, odpowiadając na pytanie Radnego p. Bogdana Taracha wytłumaczył, że działka została sprzedana pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne za wysoką cenę i ma ona powierzchnię 1h i 80 arów.
 
P. Burmistrz wprowadził poprawkę do pkt 3 - aneksu na halę, tłumacząc że zamiast 11 milionów powinno być 431 tys. 193 zł.
Odpowiadając na pytania wyjaśniał, że hala została projektowana zgodnie z zasadami na 1400 miejsc i wymogi Polskiej Ligi Koszykówki PLK zmieniają się z roku na rok i to nas nie dotyczy, bo to nie my jesteśmy organizatorami rozgrywek.
Odnośnie listów intencyjnych p. Burmistrz powiedział, że one nadal obowiązują, inwestorzy skandynawscy prosili o cierpliwość i przeczekanie, gdyż muszą zakończyć inną inwestycję w województwie dolnośląskim.
W odpowiedzi na pytanie dotyczące Stałej Konferencji Współpracy p. Radnej Fejtko p. Burmistrz wyjaśniał, że jest to formuła wynikająca z ustawy o rozwoju regionalnym i Wojewoda ma obowiązek taką konferencję powołać. W jej skład wchodzą przedstawiciele Ministerstw, przedstawiciele organizacji pracodawców jak również przedstawiciele samorządów. Dodał, że z Powiatu Świeckiego on sam jest przedstawicielem, a jeżeli nie mógł by być obecny na konferencji, to jego zastępcą jest Wójt Osia p. Michał Grabski. Zadaniem konferencji jest przede wszystkim wydanie opinii do dokumentów strategicznych. Spotkanie to wiązało się z uzgodnieniem programu operacyjnego omawianego w Brukseli, na które udał się Marszałek Województwa Kujawsko- Pomorskiego.
 
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik przeczytał pismo dotyczące Kampanii pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 30 sierpnia 2007 r.
 
Ad. 5
Kierownik Wydz. Inwestycyjnego p. Ryszard Sadowski przedstawił informację na temat zaawansowania inwestycji ze szczególnym uwzględnieniem Vistula Park II oraz Hali Widowiskowo Sportowej.
 
Radny p. Adam Cieślak prosił o wyjaśnienie dlaczego nie ma regulaminu, który jest aktem prawa miejscowego i musi to przyjąć Rada Miejska. Przytoczył słowa p. Kierownika Sobolewskiego, który mówił, że jeżeli dwie firmy wejdą na Vistula Park I, to będziemy mięli inwestorów na całą Vistulę I oraz zadał zapytanie czy jest to prawdą ?
 
Kierownik Wydz. GRiWZ p. Janusz Sobolewski tłumaczył, że jest to prawdą, że gdyby te dwie firmy skandynawskie, które łącznie zajmą około 14 h podpisały umowę, to nie byłoby już miejsca dla innych firm.
 
Radny p. Leszek Piotrowski zapytał czy estetyka, wykończenie elementów posadzki, ścian były odebrane przez Wydział Inwestycyjny, bo przechodząc się na dzień przed jej otwarciem zauważyłem przecieki, zabrudzone płytki, zamurowane, zasłonięte plakatami drzwi przy głównym wejściu i jego zdaniem odbiór sali nie był przeprowadzony należycie. Zwrócił się do p. Burmistrza ze stwierdzeniem, że zbyt dużo środków wydano z budżetu Gminy na budowę sali i nie wykorzystano wszystkich źródeł dofinansowania z zewnątrz tzn. z Urzędu Marszałkowskiego i Totalizatora Sportowego. Wszędzie promuje się, że udział gminy w budowie ośrodków sportowych i boisk wynosi 20 %, a pozostałe środki można pozyskać z zewnątrz.  Przy budowie naszej sali zaistniała sytuacja odwrotna ok. 12 % wykorzystano z pozyskanych środków resztę wydano ze środków budżetu Gminy i zauważył, że istnieje nieprawidłowość w relacji wydanych środków z budżetu Gminy do środków, które można by pozyskać z zewnątrz.  
 
Kierownik Wydz. Inwestycyjnego p. Ryszard Sadowski wytłumaczył, że przecieki zaskoczyły wszystkich i pojawiły się dopiero w wyniku korzystania z pryszniców przy saunie. Był to nie miły incydent, na który jest rozwiązanie i zostanie to naprawione w najbliższym czasie.
Co do zabudowanych drzwi oraz zabrudzonej posadzki, to na piętrze w przyszłości będzie kręgielnia i inwestor, który znalazł się wcześniej niż zakładaliśmy, kontynuował prace budowlane w czasie naszego odbioru.
 
P. Burmistrz sprostował wcześniejszą wypowiedź Pana Piotrowskiego, tłumacząc, iż nie ma dwóch funduszy Marszałkowskiego i Totalizatora  Sportowego. Fundusze, które pochodzą z dochodów w wyniku gier zasilają fundusz rozwoju inwestycji sportowych, który jest w dyspozycji Ministerstwa Sportu. Ministerstwo Sportu dysponuje te pieniądze w oparciu o uchwałę Sejmiku każdego województwa. Nasz Sejmik Województwa Kujawsko-Pomorskiego po „wielkiej walce” przydzielił nam kwotę 2.150.000,- zł. I żadne inne pieniądze Ministerstwa Sportu z tego funduszu nie mogą być przyznane. Jeżeli chodzi o zasadę jaka obowiązuje, to w uzasadnionych przypadkach, na terenie Gminy na której nie ma hali sportowej może być 50 %, a tak 30 % wartości projektu. W naszym przypadku nie można było więcej pieniędzy wywalczyć z uwagi na duże zapotrzebowanie tym funduszem. Staramy się o odzyskanie podatku VAT, lecz jest to sprawa przyszłości. Jeżeli Pan Piotrowski wie o dodatkowych źródłach dofinansowania, to my na pewno wykorzystamy, ale z tego co wie to takich źródeł nie ma.
 
Radny p. Andrzej Komasiński stwierdził, że dotarły do niego informacje, że Radny p. Piotrowski zabiega, żeby nowa hala doczekała się nowego ringu i te propozycje z dojściem do innych pieniędzy z funduszy Totalizatora Sportowego, czy pozostałych,  można by w takim razie wykorzystać i ring za pieniądze z zewnątrz mógłby powstać przy hali.
 
Radny p. Leszek Piotrowski - nie będę wchodził w polemikę z Radnym p. Komasińskim. Ja mówiłem o budowie hali, a nie o wyposażeniu i pozyskaniu środków na ring czy na kosz do koszykówki.
 
Radny p. Paweł Knapik zapytał o odprowadzenie śniegu z dachu, czy konstrukcja jest wzmocniona i w jaki sposób planowane jest usuwanie śniegu z dachu.
 
Kierownik Wydz. Inwestycyjnego p. Ryszard Sadowski wyjaśnił, że „Budimex” dostarczył całą instrukcję eksploatacji tego obiektu, łącznie z odśnieżaniem.
 
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik tłumaczył, że chodzi tu o położenie dachu i zmiany papy.
 
Kierownik Wydz. Inwestycyjnego p. Ryszard Sadowski powiedział, że zostało to zmienione i zamiast papy jest zastosowana folia budowlana, która stanowi tzw. „szuflę” z tworzywa sztucznego do odśnieżania dachu.
 
Ad. 6.
Sprawozdania przewodniczących stałych Komisji z dotychczasowej działalności.
1) Komisji Prawa Porządku Publicznego i Spraw Obywatelskich – przedstawił przewodniczący p. Paweł Knapik.
2) Komisji Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska – przedstawił przewodniczący p. Janusz Rogala.
3) Komisji Oświaty i Kultury – przedstawiła przewodnicząca p. Helena Ratka – Fejtko.
4) Komisji Polityki Gospodarczej i Finansowej – przedstawił przewodniczący p. Janusz Branicki.
5) Komisji Rodziny, Zdrowia i Opieki Społecznej - przedstawiła przewodnicząca p. Gabriela Chmiel.
6) Komisji Rolnictwa – przedstawił przewodniczący p. Zbigniew Rydziel.
7) Komisji Sportu, Turystyki i Rekreacji – przedstawił przewodniczący p. Henryk Trochowski.
8) Komisji Rewizyjnej - przedstawił przewodniczący p. Adam Cieślak.


Sprawozdania stanowią załączniki do protokołu.
 
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik przypomniał, że posiedzenia wyjazdowe komisji muszą być uzgadniane z przewodniczącym Rady.
 
Ad. 7
Kierownik Wydz. PS p. J. Eichler przedstawiła problematykę świadczeń rodzinnych i ich realizację oraz ich wpływ na sytuację rodzin w naszej Gminie.
Informacja  stanowi załącznik do protokołu.
 
Radna p. Helena Ratka – Fejtko zapytała o proces związany z postępowaniem wobec dłużników alimentacyjnych – jak współpraca z komornikiem wygląda u nas ?
 
Kierownik Wydz. PS p. J. Eichler wyjaśniała, że w naszej Gminie nie ma z tym problemów.
Radna p. Helena Ratka – Fejtko – podziękowała i wyraziła słowa uznania dla pracy p. J. Eichler.
 
Ad. 8
Koordynator GPPiPA p. Klaudia Subkowska przedstawiła informację na temat wypoczynku letniego dzieci i młodzieży Gminy Świecie w 2007 r.
Informacja stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. 9
Informację Przewodniczącego Młodzieżowej Rady Gminy po rocznej działalności przedstawił p. Paweł Lonser i dodatkowo złożył p. Burmistrzowi i Radzie podziękowania
w imieniu grupy teatralnej „Bochema” za wyjazd do Warszawy.
Informacja stanowi załącznik do protokołu.
 
 
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik złożył wyrazy uznania dla p. przewodniczącego za opiekę nad niepełnosprawnym dzieckiem oraz podziękował za przedstawienie sprawozdania i zaangażowanie w pracę w MRG.
 
Ad. 10 a
Przyjęcie uchwały nr 12/07 Młodzieżowej Rady Gminy w Świeciu z dnia 19 września 2007 r. dotyczącej wyboru delegata do stowarzyszenia gmin i powiatów pod nazwą Ogólnopolska Federacja Młodzieżowych Samorządów Lokalnych.
 
Stanowiska Klubów Radnych do projektu uchwały:
-        Nasze Świecie – opinia klubu jest pozytywna,
-        P i S – opinia klubu jest pozytywna,
-        PO i Centroprawica – opinia klubu jest pozytywna,
-        OPS – opinia klubu jest pozytywna.
 
Opinie Komisji do projektu uchwały:
-        Oświaty i Kultury – wydała opinię pozytywną
-        Prawa Porządku Publicznego i Spraw Obywatelskich – wydała opinię pozytywną.
 
Rada jednogłośnie podjęła uchwałę Nr 87/07 w przedmiotowej sprawie.
 
Ad. 10 b
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik przypomniał, że na poprzedniej sesji został powołany zespół do przedstawienia Radzie Miejskiej opinii o zgłoszonych kandydatach na ławników do Sądu Rejonowego i Sądu Pracy Sądu Rejonowego w Świeciu. Zespół ten miał posiedzenia w dniu 3 października.
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik powiedział, że należy wybrać Komisję Skrutacyjną, która przeprowadzi głosowanie na ławników.
 
Kandydaci do Komisji Skrutacyjnej zgłaszani przez Kluby Radnych:
-        Nasze Świecie – zaproponował Henryka Mollusa,
-        P i S – zaproponował Piotra Grajewskiego,
-        OPS – zaproponował Zdzisława Plewę.
 
Rada większością głosów (19 za, 1 wstrzym.) powołała Komisję Skrutacyjną w w/w składzie.
 
Powołana Komisja Skrutacyjna ze swojego składu wyłoniła Przewodniczącego, którym został p. Zdzisław Plewa i przeprowadziła głosowanie tajne.
 
Ad. 10 c
Burmistrz p. Tadeusz Pogoda przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Świecie do tworzonego Stowarzyszenia - Lokalna Grupa Działania pn. „GMINY POWIATU ŚWIECKIEGO”, oraz udzielenia pełnomocnictwa Pani Edycie Kliczykowskiej do pełnego reprezentowania Gminy w Stowarzyszeniu - Lokalna Grupa Działania pn. „GMINY  POWIATU ŚWIECKIEGO”,
 
Stanowiska Klubów Radnych do projektu uchwały:
-        Nasze Świecie – opinia klubu jest pozytywna,
-        P i S – opinia klubu jest pozytywna,
-        PO i Centroprawica – opinia klubu jest pozytywna,
-        OPS – popieramy kandydatury i będziemy głosować za przyjęciem projektu.
 
Opinie Komisji do projektu uchwały:
-        Komisja Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska – wydała opinię pozytywną.
 
Radny p. Bogdan Tarach wyraził swoją radość i  podziękowania dla p. Burmistrza za przystąpienie do Lokalnej Grupy Działania.
 
Rada jednogłośnie podjęła uchwałę Nr 89/07 w przedmiotowej sprawie.
 
Ad. 10 d
Burmistrz p. Tadeusz Pogoda przedstawił projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego w celu wybudowania i zarządzania Międzygminnym Kompleksem Unieszkodliwiania Odpadów dla powiatów świeckiego i chełmińskiego.
 
Stanowiska Klubów Radnych do projektu uchwały:
-        Nasze Świecie – opinia klubu jest pozytywna,
-        P i S – opinia klubu jest pozytywna,
-        PO i Centroprawica – opinia klubu jest pozytywna,
-        OPS – opinia klubu jest pozytywna.
 
Opinie Komisji do projektu uchwały:
-        Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska – wydała opinię pozytywną,
-        Rolnictwa – wydała opinię pozytywną.
 
Rada jednogłośnie podjęła uchwałę Nr 90/07 w przedmiotowej sprawie.
 
Ad. 10 e
Skarbnik p. Marzenna Rzymek przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Rady Miejskiej w Świeciu Nr 36/07 z dnia 18 stycznia 2007 r. o uchwaleniu budżetu Gminy Świecie na rok 2007.
 
Stanowiska Klubów Radnych do projektu uchwały:
-        Nasze Świecie – opinia klubu jest pozytywna,
-        P i S – opinia klubu jest pozytywna,
-        PO i Centroprawica – opinia klubu jest pozytywna,
-        OPS – opinia klubu jest pozytywna.
 
Opinie Komisji do projektu uchwały:
-        Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska – wydała opinię pozytywną,
-        Polityki Gospodarczej i Finansowej – wydała opinię pozytywną,
-        Rolnictwa – wydała opinię pozytywną.
 
Radna p. Helena Ratka – Fejtko zapytała z czego wynika dochód 70 tys., czy z racji wpływu
z opłat na sprzedaż alkoholu, czy z wzrastającej ilości punktów sprzedaży, czy z tej opłaty ?
 
Skarbnik p. Marzenna Rzymek wyjaśniła, że ta kwota jest dużo zaniżona i jest obliczona na podstawie oświadczeń o wielkości sprzedaży alkoholu. Dlatego będą przeprowadzone dosyć częste i dokładne kontrole tych punktów sprzedaży, bo opłata ta zależy od wartości sprzedaży alkoholu.
 
Rada jednogłośnie podjęła uchwałę Nr 91/07 w przedmiotowej sprawie.
 
 Ad. 10 f
Skarbnik p. Marzenna Rzymek przedstawiła projekt uchwały w sprawie wysokości stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień w tym podatku.
 
Stanowiska Klubów Radnych do projektu uchwały:
-        Nasze Świecie – opinia klubu jest pozytywna,
-        P i S –będziemy głosowali indywidualnie,
-        PO i Centroprawica – będziemy głosowali indywidualnie,
-        OPS – popieramy i będziemy głosowali za przyjęciem.
 
Opinie Komisji do projektu uchwały:
-        Polityki Gospodarczej i Finansowej - opinia jest pozytywna,
-        Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska – wydała opinię pozytywną,
-        Rolnictwa – wydała opinię pozytywną.
 
Radna p. Gabriela Chmiel wyraziła swą wątpliwość dotyczącą podatku od budynków zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych. Zapytała czy tu chodzi przede wszystkim o szpitale. Stwierdziła, że ten podatek jest umarzany szpitalom i czy jest sen podnoszenia go. Według niej powinien on zostać taki jak w zeszłym roku.
 
Skarbnik p. Marzenna Rzymek dodała, że ta stawka dotyczy także wszystkich gabinetów prywatnych i wszystkich nieruchomości związanych z działalnością medyczną. Podkreśliła, że instytucja umarzania zależy od sytuacji indywidualnej każdego podmiotu.
 
Rada większością głosów (15 za, 1 przeciw, 4 wstrzym.) podjęła uchwałę Nr 92/07 w przedmiotowej sprawie.
 
     Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej p. Zdzisław Plewa przedstawił protokół i wyniki z
głosowania na ławników do Sądu Rejonowego i do Wydziału Pracy Sądu Rejonowego w Świeciu.
Listy wybranych ławników oraz protokół z głosowania stanowią załączniki do protokołu.
 
Rada jednogłośnie podjęła uchwałę Nr 88/07 w przedmiotowej sprawie.
 
Ad. 10 g
Skarbnik p. Marzenna Rzymek przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia stawek podatku od środków transportowych.
 
Stanowiska Klubów Radnych do projektu uchwały:
-        Nasze Świecie – opinia klubu jest pozytywna,
-        P i S – opinia klubu jest pozytywna,
-        PO i Centroprawica – opinia klubu jest pozytywna,
-        OPS – opinia klubu jest pozytywna.
 
Opinie Komisji do projektu uchwały:
-        Polityki Gospodarczej i Finansowej - opinia jest pozytywna,
-        Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska – wydała opinię pozytywną,
-        Rolnictwa – wydała opinię pozytywną.
 
Rada jednogłośnie podjęła uchwałę Nr 93/07 w przedmiotowej sprawie.
 
Ad. 10 h
 
Kierownik Wydz. BAGiGG p. Wiesław Ratkowski przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania miejscowego planu zagospodarowania  przestrzennego dla działek nr 88/12, 88/13, 88/15 w miejscowości Kozłowo Gmina Świecie.
Poinformował też, że Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów wystąpiło z wnioskiem do Burmistrza w o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego działek w Kozłowie.
 
Stanowiska Klubów Radnych do projektu uchwały:
-        Nasze Świecie – opinia klubu jest pozytywna,
-        P i S – opinia klubu jest pozytywna,
-        PO i Centroprawica – opinia klubu jest pozytywna,
-        OPS – opinia klubu jest pozytywna.
 
Opinie Komisji do projektu uchwały:
-        Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska - wydała opinię pozytywną.
-        Rolnictwa – wydała opinię pozytywną.
 
Radny p. Leszek Piotrowski poprosił o podanie daty wpływu w/w wniosku do Urzędu Miasta.
Kierownik Wydz. BAGiGG p. Wiesław Ratkowski odpowiedział, że wniosek wpłynął 24 września.
Radny p. Bogdan Tarach powiedział, że mieszkańcy Kozłowa od kilkunastu lat zwracali się z prośbą o plan zagospodarowania przestrzennego dla wsi Kozłowo, ponieważ istnieje bardzo duże zainteresowanie budownictwem jednorodzinnym na terenie Kozłowa, a ziemia stanowi najczęściej V i VI klasę. Wnioskuje o przyjęcie zmiany w zapisie dotyczące przyjęcia planu zagospodarowania też dla wsi Kozłowo.
 
Burmistrz p. Tadeusz Pogoda wytłumaczył, że uchwalając plan trzeba mieć świadomość, że trzeba tam wybudować infrastrukturę i jest to związane z dużymi kosztami. Mając plany zagospodarowania przestrzennego przygotowane pod działalność inną niż mieszkaniową w innych częściach miasta, nie przystępujemy do ich opracowania. Jeżeli chodzi o Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów, to naszym kosztem będzie tylko i wyłącznie pokrycie kosztów opracowania studyjnego planu zagospodarowania przestrzennego, bez ponoszenia dodatkowych kosztów infrastruktury i wypłatą odszkodowań za przyjęcie terenu pod drogi itp.
 
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik poddał pod głosowanie przyjęcie wniosku p. Taracha, aby do uchwały dołączyć plan zagospodarowania dla całej wsi Kozłowo.
 
Rada większością głosów (4 za, 11 przeciw, 4 wstrzym.) oddaliła w/w wniosek Radnego p. Bogdana Taracha.
 
Rada większością głosów (18 za, 1 wstrzym.) podjęła uchwałę Nr 94/07 w przedmiotowej sprawie.
 
Ad. 10 i
 
Powołanie Koordynatora ds. współpracy z Młodzieżową Radą Gminy w Świeciu.
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik przypomniał, że odbyło się spotkanie przewodniczącego rady z przewodniczącymi komisji, szefami klubów jak i z zastępcą przewodniczącego Rady, na którym wypracowano pewne wnioski. Dodał, że sytuacja się jednak zmieniła, gdyż p. Helena Ratka – Fejtko złożyła rezygnację z pełnienia funkcji koordynatora MRG. W związku z tym nie ma w porządku obrad zmiany statutu, który musiał by być przy ustaleniach dokonanych na tym spotkaniu. Przeczytał rezygnację p. Radnej i skierował do Niej słowa uznania za wzorowe sprawowanie tej funkcji.
Radna p. Gabriela Chmiel tłumaczyła, że ich intencją nie było to, żeby w jakiś sposób przyczynić się do rezygnacji p. Fejtko i stwierdziła, że jest jej z tego powodu bardzo przykro.
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik zapytał się pani Fejtko, czy nadal podtrzymuję swoją decyzję o rezygnacji.
 
Radna p. Helena Ratka – Fejtko ze wzruszeniem stwierdziła, że młodzież dużo się nauczyła i z wielkim uznaniem wyrażała im swoje podziękowanie i uznanie za tą pracę. Powiedziała, że  funkcja zastępcy nie powinna być dzielona i ona nie potrafi tej koncepcji przyjąć. Podziękowała Radzie za zaufanie i słowa uznania.
 
Rada większością głosów (12 za, 5 wstrzym.) przyjęła rezygnację p. Radnej Heleny Ratka – Fejtko z pełnienia funkcji koordynatora MRG.
 
Stanowiska Klubów Radnych do projektu uchwały:
-        Nasze Świecie – zgłasza kandydaturę p. Józefa Pawłowskiego,
-        P i S – zgłasza kandydaturę p. Sylwi Papkiewicz.
 
Rada większością głosów (10 za p. Pawłowskim, 8 za p. Papkiewicz) wybrała Radnego p. Józefa Pawłowskiego na pełnienie funkcji koordynatora MRG).
 
Rada większością głosów (14 za, 2 przeciw, 4 wstrzym.) podjęła uchwałę Nr 95/07 w przedmiotowej sprawie.
 
Ad. 11
 
Radny p. Józef Pawłowski złożył podziękowanie za wybór do pełnienia funkcji koordynatora i powiedział, że będzie się starał sprostać tym obowiązkom.
 
Radna p. Sylwia Papkiewicz stwierdziła, że na wybór zaważyły względy polityczne, a nie dobro młodzieży i jest jej z tego powodu bardzo przykro. 
 
 Ad. 12
     
Wobec wyczerpania porządku obrad, Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik zamknął obrady XII Sesji Rady Miejskiej.
            
 Protokolant:         
                                                                                     

Krystyna Sopońska – Wydz. Organizacyjny U. M.                                                                                                       
                                                                                                    Przewodniczący
                                                                                                    Rady Miejskiej

                                                                                                      Jerzy Wójcik

metryczka


Wytworzył: Rada Miejska w Świeciu (29 listopada 2007)
Opublikował: Krystyna Sopońska (Biuro Rady Miejskiej) (5 grudnia 2007, 12:50:26)

Ostatnia zmiana: Krystyna Sopońska (Biuro Rady Miejskiej) (3 grudnia 2014, 13:05:25)
Zmieniono: przeniesienie do katalogu archiwum

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1953