Protokół Nr XIX/08
Protokół Nr XIX/08
z XIX Sesji Rady Miejskiej w Świeciu odbytej
w dniu 5 czerwca 2008 r. od godz. 13.00 do 15.20.
Otwierając obrady XIX Sesji Rady Miejskiej w Świeciu
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik stwierdził, że na ogólną liczbę 21 radnych obecnych jest 18 radnych, czyli quorum i Rada może kontynuować obrady oraz podejmować prawomocne uchwały.
Nieobecny, ale usprawiedliwiony był p. Bogdan Tarach, p. Piotr Ciemny i p. Piotr Grajewski.
Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
Udział w sesji wzięli:
- Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda,
- Skarbnik p. Marzenna Rzymek,
- Sekretarz p. Leszek Żurek,
- Kierownik Wydz. BAGiGG p. Wiesław Ratkowski,
- Kierownik Wydz. Inwestycyjnego p. Ryszard Sadowski,
- Kierownik Wydz. PS p. J. Eichler,
- Kierownik Miejskiej Biblioteki Publicznej p. Beata Szymańska,
- Kierownik Referatu ZKiSO p. Marcin Kulewski,
- Kierownik OOiW p. Waldemar Fura,
- Komendant SM p. Roman Witt,
- Kierownik Wydz. GRiWZ p. Janusz Sobolewski,
- Kierownik ZGM p. Paweł Bednarski,
- Kierownik Wydz. ROŚiGK p. Edyta Kliczykowska,
- Radca Prawny p. Wojciech Górski,
- Kierownik KIS p. Ireneusz Landowski,
- przedstawiciele lokalnych mediów.
Zaproszeni goście:
- Prezes Polskiego Związku Diabetyków p. Lintowicz,
- Przedstawiciel Polskiego Związku Emerytów i Rencistów p. Danuta Wernik,
- Prezes Polskiego Związku Niewidomych i Niedowidzących p. Fran,
- Prezes Stowarzyszenia Wspierania Przedsiębiorczości „Inkubator Przedsiębiorczości” p. Plewa.
Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
3.Informacja Przewodniczącego o działaniach Rady w okresie międzysesyjnym.
4.Sprawozdanie Burmistrza o działalności międzysesyjnej.
5.Wkład organizacji pozarządowych w realizację sfery zadaniowej naszej Gminy (zapoznanie się przez Radę z wykazem zadań, jakie wykonują organizacje pozarządowe).
6.Podjęcie uchwał w sprawie:
a) zaliczenia ulic do kategorii dróg gminnych,
b) uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego we wsi Sulnówko w pobliżu jeziora Deczno,
c) przystąpienia do opracowania zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych między ulicami Sportową, Wojska Polskiego i Jesionową w Świeciu, przyjętego Uchwałą Nr 364/06 z dnia 24 maja 2006 r. i opublikowaną w Dz. U. Województwa Kujawsko – Pomorskiego Nr 86 poz. 1362 z 2006 roku polegających na zmianach ustaleń dla jednostek bilansowych: F20U-MN, K4RP, C38 MN-U, J38 ZP, H8ZP/KP, N24KP.
7.Interpelacje i zapytania radnych.
8.Zakończenie.
Ad. 2
Rada jednogłośnie przyjęła protokół z poprzedniej sesji.
Ad. 3
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik przedstawił informację Przewodniczącego
o działaniach Rady w okresie międzysesyjnym. Ponadto złożył życzenia z okazji minionego Dnia Samorządowca oraz poinformował o sukcesach naszych lokalnych sportowców.
Informacja stanowi załącznik do protokołu.
Ad. 4
Sprawozdanie o działalności międzysesyjnej złożył Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda.
Sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu.
Radny p. Adam Cieślak – stwierdził, że 31 marca wydane zostało zarządzenie dotyczące budowy dalszego ciągu Alei Jana Pawła II i w związku z tym zapytał, na kiedy planowane jest rozpoczęcie i zakończenie robót?
Radny p. Paweł Knapik – zapytał o inwestycje na Alei Jana Pawła, czy jest prawdą, że ma być zmienione oświetlenie w nowo budowanej części tej drogi.
Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda – odpowiedział, że zakończenie budowy zaplanowane jest na 2009 r. a prace zostały już rozpoczęte, z tym, że na razie trwają roboty prowadzone przez ZWiK.
Kierownik Wydz. Inwestycyjnego p. Ryszard Sadowski – uzupełnił wypowiedź Burmistrza i dodał, że istniejące lampy są w bardzo dobrej kondycji i nie ma sensu ich wymieniać, ale na nowym odcinku nie możemy postawić identycznych, gdyż koszt ich byłby zbyt duży.
Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda – dodał, iż droga od ul. Żwirki i Wigury do Sienkiewicza to będzie taki ciąg komunikacyjny, dlatego w tym miejscu stylowych lamp nie będzie jak na istniejącym fragmencie Alei Jana Pawła II, który jest wizytówką osiedla.
Radny p. Adam Cieślak – zapytał o problem opadów na ulicy Słowackiego i Krasickiego, czy planowane były działania w celu naprawy sytuacji.
Kierownik Wydz. Inwestycyjnego p. Ryszard Sadowski – stwierdził, że pomyślano o tym już przy budowie Hali Widowiskowo – Sportowej.
Ad. 5
Sekretarz p. Leszek Żurek przedstawił informację na temat wkładu organizacji pozarządowych w realizację sfery zadaniowej naszej Gminy (zapoznanie się przez Radę z wykazem zadań, jakie wykonują organizacje pozarządowe). Przedstawiciele Wybranych organizacji, obecni na sesji:
- Prezes Polskiego Związku Diabetyków p. Lintowicz,
- Przedstawiciel Polskiego Związku Emerytów i Rencistów p. Wernik,
- Prezes Polskiego Związku Niewidomych i Niedowidzących p.Fran ,
- Prezes Stowarzyszenia Wspierania Przedsiębiorczości „Inkubator Przedsiębiorczości” p. Plewa,
przedstawili zakres działań oraz osiągnięcia swoich stowarzyszeń.
(Radny p. Zdzisław Plewa opuścił sesje)
Radna p. Helena Ratka Fejtko – zapytała czy członkami stowarzyszenia diabetyków są mieszkańcy tylko miasta, czy gminy również?
Prezes Polskiego Związku Diabetyków p. Lintowicz – odpowiedział, że jego organizacja zrzesza mieszkańców zarówno miasta jak i gminy, ale zdarzają się również mieszkańcy z powiatu. Powiat udostępnił nam nieodpłatnie lokal, który wykorzystujemy jako sale terapeutyczną, za co jesteśmy bardzo wdzięczni.
Radna p. Helena Ratka Fejtko – zapytała także o współpracę z lekarzami?
Prezes Polskiego Związku Diabetyków p. Lintowicz – organizacja współpracuje z lekarzami zarówno z Poradni M-G jak i Szpitala.
Ad. 6a
Kierownik Wydz. ROŚiGK p. Edyta Kliczykowska przedstawiła projekt uchwały w sprawie zaliczenia ulic do kategorii dróg gminnych oraz zgłosiła autopoprawkę polegającą na dopisaniu ul. Jana Matejki.
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik – odczytał pismo od Klubu Radnych Niezależnych informujące o rozwiązaniu klubu
Stanowiska Klubów Radnych do projektu uchwały:
- Nasze Świecie – opinia klubu jest pozytywna,
- PO i Centroprawica – opinia klubu jest pozytywna,
- OPS – opinia klubu jest pozytywna.
Opinie Komisji do projektu uchwały:
- Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska - wydała opinię pozytywną,
- Prawa, Porządku Publicznego i Spraw Obywatelskich - wydała opinię pozytywną.
Rada jednogłośnie podjęła uchwałę wraz z poprawkami Nr 142/08 w przedmiotowej sprawie.
Ad. 6b
Kierownik Wydz. BAGiGG p. Wiesław Ratkowski przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego we wsi Sulnówko w pobliżu jeziora Deczno oraz zgłosił następujące poprawki:
- na str. 7 pkt 3 zmienić wskaźniki na 25% i 60%;
- w tabeli
Stanowiska Klubów Radnych do projektu uchwały:
- Nasze Świecie – opinia klubu jest pozytywna,
- PO i Centroprawica – opinia klubu jest pozytywna,
- OPS – opinia klubu jest pozytywna.
Opinie Komisji do projektu uchwały:
- Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska - wydała opinię pozytywną.
Radny p. Adam Cieślak – zauważył, iż pomyłkowy zapis Sulnówek występuje jeszcze kilka razy w rozstrzygnięciu.
Rada jednogłośnie podjęła uchwałę wraz z poprawkami Nr 143/08 w przedmiotowej sprawie.
Ad. 6c
Kierownik Wydz. BAGiGG p. Wiesław Ratkowski przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych między ulicami Sportową, Wojska Polskiego
i Jesionową w Świeciu, przyjętego Uchwałą Nr 364/06 z dnia 24 maja 2006 r.
i opublikowaną w Dz. U. Województwa Kujawsko – Pomorskiego Nr 86 poz. 1362 z 2006 roku polegających na zmianach ustaleń dla jednostek bilansowych: F20U-MN, K4RP, C38 MN-U, J38 ZP, H8ZP/KP, N24KP oraz zgłosił następującą autopoprawkę, by dopisać do tytułu uchwały oraz § 1: F19KP, J36KP-U, J30US-UG/UH, J37MW/MN.
Stanowiska Klubów Radnych do projektu uchwały:
- Nasze Świecie – opinia klubu jest pozytywna,
- PO i Centroprawica – opinia klubu jest pozytywna,
- OPS – opinia klubu jest pozytywna.
Opinie Komisji do projektu uchwały:
- Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska - wydała opinię pozytywną.
Rada jednogłośnie podjęła uchwałę wraz z poprawkami Nr 144/08 w przedmiotowej sprawie.
Ad. 7
Przewodniczący Komisji Rolnictwa p. Zbigniew Rydziel – przedstawił wniosek Komisji Rolnictwa o utworzenie Komisji Suszowych, które są bardzo ważne dla rolników do oszacowania strat w uprawach spowodowanych brakiem opadów.
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - odczytał następujące pisma:
- od Rady Gminy Jeżewo oraz Wójta Jeżewa, w którym złożone zostały podziękowania za udzielone wsparcie finansowe dla mieszkańców Ciemnik poszkodowanych przez trąbę powietrzną,
- od Wojewody dotyczące przypadków niezgodnego z prawem gospodarowania radnych na mieniu komunalnym,
- od kontrolera z RIO dotyczące sposobu usprawiedliwiania nieobecności radnych na sesjach i komisjach.
Pisma stanowią załączniki do protokołu.
Burmistrz p. Tadeusz Pogoda – przedstawił informację o koncepcji rewitalizacji Starego Rynku oraz przedstawił szereg przyszłych działań oraz możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych, które rysują się przed naszą Gminą.
Ad. 8
Wobec wyczerpania porządku obrad, Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik zamknął obrady XIX Sesji Rady Miejskiej.
Protokolant:
Magdalena Jażdżewska – Wydz. Organizacyjny U. M.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Jerzy Wójcik
metryczka
Wytworzył: Rady Miejskiej w Świeciu (5 czerwca 2008)
Opublikował: Magdalena Jażdżewska (Biuro Rady Miejskiej) (7 lipca 2008, 13:28:05)
Ostatnia zmiana: Krystyna Sopońska (Biuro Rady Miejskiej) (3 grudnia 2014, 13:04:11)
Zmieniono: przeniesienie do katalogu archiwum
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1688