Zarządzenie Nr 876/08

Zarządzenie Nr 876/08
B u r m i s t r z a  Ś w i e c i a
z dnia 3 grudnia 2008 r.
 
w sprawie zawarcia porozumienia z Dyrektorem Szkoły Podstawowej w Grucznie dotyczącego warunków korzystania ze stołówki szkolnej w Szkole Podstawowej w Grucznie.
 
      Na podstawie art. 67a ust. 3 ustawy z dnia 7września 1990 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami),
  Burmistrz Świecia
zarządza:
 
§ 1.  Zawiera się porozumienie w sprawie zasad korzystania ze stołówki szkolnej w Szkole Podstawowej w Grucznie.
§ 2. Z posiłków wydawanych w stołówce szkolnej mogą korzystać: 
1)      uczniowie szkoły,
2)      pracownicy szkoły,
3)      inne osoby za zgodą dyrektora szkoły.
§ 3.  Koszt jednego posiłku ustala dyrektor szkoły na podstawie kosztu surowca użytego do przygotowania posiłku. Koszt ten określany jest jeden raz w roku, przed rozpoczęciem roku szkolnego, na podstawie średniego kosztu wytworzenia obiadu w poprzedzającym roku szkolnym.
§ 4.  Cena posiłku wynosi:
1)      dla uczniów jest ona równa kosztowi surowca użytego do przygotowania posiłku,
2)      dla pozostałych osób o których mowa w § 3 cena ta jest o 50% wyższa od ceny określonej w pkt.1.
§ 5. Cenę posiłku podaje do publicznej wiadomości dyrektor szkoły poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń przy stołówce.
§ 6. Korzystający z posiłków wnoszą opłaty do 10 danego miesiąca u osoby wskazanej przez dyrektora szkoły.
§ 7. Odpisu za niewykorzystane posiłki w danym miesiącu dokonuje się w następnym miesiącu rozliczeniowym pod warunkiem zgłoszenia swojej nieobecności w dniu poprzedzającym posiłek.
§ 8. Godziny wydawania posiłków ustala dyrektor szkoły.
§ 9. Ze względów higienicznych zabrania się pobytu w pomieszczeniach stołówki osobom nie spożywającym posiłku w tym również rodzicom dzieci.
§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierza się Dyrektorowi Szkoły Podstawowej w Grucznie.
§ 11.  Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
                                                                                                      Burmistrz Świecia
                                                                                                      Tadeusz Pogoda
  
Uzasadnienie
 
Zmiana ustawy o systemie oświaty wprowadziła nowy art. 67a, który w ustępie 3 wskazuje, że warunki korzystania ze stołówki szkolnej, w tym wysokość opłat, ustala dyrektor szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę. Zmiana ta spowodowała  unieważnienie podjętej przez Radę Miejską uchwały nr106/07 z 27.12.2007 r.  w sprawie określenia zasad korzystania ze stołówek szkolnych w szkołach podstawowych i gimnazjach prowadzonych przez Gminę Świecie. Zgodnie z art. 5c, pkt 3 role i zadania organu prowadzącego w tym  wypadku pełni odpowiednio wójt, burmistrz, prezydent stąd potrzeba przyjęcia projektowanego zarządzenia.

metryczka


Wytworzył: Burmistrz Świecia (3 grudnia 2008)
Opublikował: Krystyna Sopońska (Biuro Rady Miejskiej) (17 grudnia 2008, 13:54:15)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2037