wszczęcie postępowania - spopielarnia zwłok
Świecie, dnia 2010-08-18
ROŚiGK 7625/16/1/2010
INFORMACJA
Na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 11) oraz art. 75 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zmianami), w związku z § 3 ust. 1 pkt 67 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 roku w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257 poz. 2573 ze zmianami)
podaję do publicznej wiadomości informację:
o wszczęciu postępowania administracyjnego oraz o zamieszczeniu w publicznie dostępnym wykazie danych wniosku:
CEDR Sp. z o. o. (w organizacji)
ul. Św. Wincentego 1
86 – 100 Świecie
w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn.:
„BUDOWA SPOPIELARNI ZWŁOK”
NA DZIAŁCE NR 249/1 (OBRĘB WIELKI KONOPAT)
Niniejszy wniosek zamieszczony został w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie, prowadzonym na stronach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Świeciu www.bip.um-swiecie.pl pod
Nr 2010/A/0172.
Przedmiotowe przedsięwzięcie polegać będzie na budowie krematorium do spopielania zwłok ludzkich. W budynku krematorium zainstalowany zostanie piec kremacyjny o następujących parametrach:
1. minimalna moc 16 kW
2. maksymalne zapotrzebowanie na gaz 50 m3/h (w przypadku pieca zasilanego gazem ziemnym)
3. podział na dwie komory:
a) spalania (3,5 m3) – sterowany komputerowo proces spalania zwłok ludzkich
w temp. od 800 0C do 1100 0C
b) dopalania (2 - 4 m3) – skuteczne dopalanie gazów w temp. od 850 0C do 1050 0C przed odprowadzeniem do komina o wys. 6 m
Miejscem realizacji przedsięwzięcia jest działka Nr 249/1 (obręb Wielki Konopat), zlokalizowana na terenie Strefy Rozwoju Gospodarczego Vistula Park I.
Teren przeznaczony pod planowane przedsięwzięcie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego (uchwała Nr 475/2002 Rady Miejskiej w Świeciu z dnia
26 września 2002 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów przyległych do Frantschach w Świeciu, opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego z dnia 8 listopada 2002 r. Nr 128, poz. 2530).
Na podstawie § 3 ust. 1 pkt 67 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 roku w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257 poz. 2573 ze zmianami) przedmiotową inwestycję zakwalifikowano do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko może być wymagane (instalacje do spopielania zwłok – krematoria).
Zgodnie z art. 71 ust. 2 pkt 1) i 2) ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zmianami) realizacja przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko wymaga uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
W przedmiotowej sprawie, organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest Burmistrz Świecia.
Zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 1) i 2) ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zmianami) ewentualny obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia stwierdza Burmistrz Świecia po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świeciu.
Osoby zainteresowane przedmiotowym przedsięwzięciem mogą zapoznać się z dokumentacją sprawy oraz złożyć uwagi i wnioski w Urzędzie Miejskim Świeciu ul. Wojska Polskiego 124 w Wydziale Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej (pok. 26), w godzinach 7 30 – 15 00. Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Burmistrz Świecia.
Uwagi i wnioski mogą być wnoszone w formie pisemnej, ustnej (do protokołu), za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym. Uwagi lub wnioski złożone po upływie wyżej określonego terminu pozostawia się bez rozpatrzenia.
Informację powyższą podaje się do publicznej wiadomości na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Świeciu oraz w miejscu planowanej realizacji przedsięwzięcia, a także poprzez jej zamieszczenie na stronie internetowej www.bip.um-swiecie.pl (zakładka decyzje środowiskowe).
Otrzymują:
1.BIP Urzędu Miejskiego
2.tablica ogłoszeń na parterze budynku Urzędu Miejskiego w Świeciu
3.Wnioskodawca – z prośbą o niezwłoczne wywieszenie w miejscu planowanej inwestycji
4.a/a
metryczka
Wytworzył: Aleksandra Arczyńska - Lisek (18 sierpnia 2010)
Opublikował: Aleksandra Arczyńska - Lisek (18 sierpnia 2010, 11:38:38)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2014