rozpoczęcie procedury ooś warsztat samochodowy Sulnówko
ROŚiGK 7625.21.6.2010/2011 Świecie, dnia 2011-03-02
INFORMACJA
o rozpoczęciu procedury przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko
oraz zapewnieniu możliwości udziału społeczeństwa w postępowaniu
Zgodnie z art. 79 ust. 1, w związku z art. 3 ust. 1 pkt 11 lit. a) – c) i art. 33 ustawy z dnia
3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U.
Nr 199, poz. 1227 ze zmianami), w związku z art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj.: Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zmianami) Burmistrz Świecia zawiadamia o podjęciu postępowania administracyjnego oraz przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia pn.:
„BUDOWA BUDYNKU GARAŻOWO – WARSZTATOWEGO”
NA DZIAŁCE NR 118/10 (OBRĘB SULNÓWKO)
w ramach postępowania administracyjnego o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, prowadzonego na wniosek:
Pana Marka Domachowskiego
Sulnówko 71
86 – 100 Świecie
Przedmiotowe przedsięwzięcie polegać będzie na budowie budynku garażowo – warsztatowego, w którym odbywać się będzie naprawa samochodów ciężarowych. Miejscem realizacji przedsięwzięcia jest działka Nr 118/10 (obręb Sulnówko). Teren przeznaczony pod planowane przedsięwzięcie nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
Postępowanie administracyjne o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zostało wszczęte w dniu 2010-09-28. Informację o wszczęciu postępowania w przedmiotowej sprawie oraz o zamieszczeniu wniosku w publicznie dostępnym wykazie - podano do publicznej wiadomości dnia 2010-10-12 na stronach www.bip.um-swiecie.pl (zakładka: decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach) oraz na tablicy ogłoszeń zlokalizowanej w budynku Urzędu Miejskiego w Świeciu. Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zamieszczony został w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie, prowadzonym na stronach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Świeciu www.bip.um-swiecie.pl pod Nr 2010/A/ 0187. Zgodnie z art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj.: Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zmianami), pismem znak: ROŚiGK 7625/21/1/2010 z dnia 2010-10-11 zawiadomiono wszystkie strony o wszczęciu postępowania administracyjnego w przedmiotowej sprawie. Niniejszą informację zamieszczono na stronach BIP UM Świecie (zakładka decyzje środowiskowe) oraz na tablicy ogłoszeń UM Świecie.
Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 70 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257 poz. 2573 ze zmianami) przedmiotowe przedsięwzięcie zostało zakwalifikowane do przedsięwzięć mogących potencjalnie oddziaływać na środowisko, dla którego przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko może być wymagane (stacje obsługi środków transportu).
Zgodnie z art. 64 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zmianami) - w dniu 2010-10-11 Burmistrz Świecia zwrócił się do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świeciu o wyrażenie opinii w sprawie konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz określenie ewentualnego zakresu raportu OOŚ dla przedmiotowego przedsięwzięcia.
W związku z powyższym, do Burmistrza Świecia wpłynęły następujące dokumenty:
- opinia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świeciu znak: N.NZ-4200-87/221/10 z dnia 2010-10-26 o braku konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedmiotowego przedsięwzięcia (2010/I/0057)
- pismo Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy znak: RDOŚ-04.OO.6613-1332/10/MT z dnia 2010-10-20 wzywające do przekazania wyjaśnień informacji zawartych w karcie informacyjnej przedsięwzięcia (2010/I/0058)
- pismo Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy znak: RDOŚ-04.OO.6613-1332/10/MT z dnia 2010-11-23 ponownie wzywające do przekazania wyjaśnień informacji zawartych w karcie informacyjnej przedsięwzięcia (2010/I/0060)
- postanowienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy znak: RDOŚ-04.OO.6613-1332/10/MT z dnia 2010-12-08 wyrażające opinię o konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz ustalające zakres raportu
o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (2010/I/0059).
Burmistrz Świecia, po uwzględnieniu stanowisk organów opiniujących oraz dokładnej analizie przesłanek, wynikających z art. 63 ust. 1 pkt 1 – 3) ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zmianami) - w dniu 2011-01-03 wydał postanowienie znak: ROŚiGK 7625/21/4/2010/2011, w którym stwierdził obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia. Ponadto, zgodnie z art. 63 ust. 5 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zmianami) – w dniu 2011-01-03 Burmistrz Świecia wydał postanowienie znak: ROŚiGK 7625/21/5/2010/2011 o zawieszeniu przedmiotowego postępowania do czasu przedłożenia przez Wnioskodawcę raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. W. wym. dokumenty zarejestrowane zostały w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie, prowadzonym na stronach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Świeciu www.bip.um-swiecie.pl odpowiednio pod Nr 2011/B/0108 i 2011/B/0109.
W dniu 2011-02-23 Wnioskodawca przedłożył raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Dokument ten zarejestrowany został w publicznie dostępnym wykazie danych
o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie, prowadzonym na stronach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Świeciu www.bip.um-swiecie.pl pod Nr 2011/E/0003.
W ramach prowadzonego postępowania przystępuje się do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Zgodnie z art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zmianami) przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zapewnia się możliwość udziału społeczeństwa.
W przedmiotowej sprawie, organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest Burmistrz Świecia.
Zgodnie z art. 77 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zmianami) Burmistrz Świecia przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach uzgadnia warunki realizacji przedsięwzięcia z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Bydgoszczy, a także zasięga opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świeciu.
Osoby zainteresowane realizacją przedmiotowej inwestycji, dokumentacją sprawy oraz treścią raportu oddziaływania na środowisko mogą zapoznać się z aktami sprawy oraz złożyć uwagi lub wnioski w sprawie prowadzonego postępowania w Urzędzie Miejskim Świeciu ul. Wojska Polskiego 124 w Wydziale Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej (pok. 26), w godzinach 7 30 – 15 00 w terminie 21 od dnia podania niniejszego obwieszczenia do publicznej wiadomości. Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Burmistrz Świecia.
Uwagi i wnioski mogą być wnoszone w formie pisemnej, ustnej (do protokołu), za pomocą środków komunikacji elektronicznej (ochr.srodow@um-swiecie.pl) bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym. Uwagi lub wnioski złożone po upływie wyżej określonego terminu pozostawia się bez rozpatrzenia.
Informację podaje się do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty, poprzez jej zamieszczenie na stronie internetowej www.bip.um-swiecie.pl (zakładka decyzje środowiskowe), na tablicach ogłoszeń zlokalizowanych: w budynku Urzędu Miejskiego w Świeciu, na terenie sołectwa Sulnówko. Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj.: Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami) doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego doręczenia.
W załączeniu:
1. Streszczenie w języku niespecjalistycznym
pobierz streszczenie w języku niespecjalistycznym (5790kB)
Otrzymują:
1. Wnioskodawca - z prośbą o niezwłoczne zamieszczenie w miejscu realizacji przedsięwzięcia
2. Sołtys Janusz Domachowski - z prośbą o niezwłoczne zawieszenie na sołeckiej tablicy ogłoszeń
3. Tablica ogłoszeń w budynku Urzędu Miejskiego w Świeciu
4. BIP Urzędu Miejskiego
5. A/a
metryczka
Wytworzył: Aleksandra Arczyńska - Lisek (2 marca 2011)
Opublikował: Aleksandra Arczyńska - Lisek (3 marca 2011, 12:50:47)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1808