Postanowienie o braku konieczności oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia pn. "Przebudowa i rozbudowa sieci kanalizacji deszczowej na terenie Wojewódzkiego Szpitala (...)"

Świecie, dnia 2013-03-12                                                          ROŚiGK 6220.1.4.2013  


POSTANOWIENIE


 
Na podstawie art. 63 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zmianami) oraz § 3 ust. 1 pkt 79 oraz § 3 ust. 2 pkt 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397), w związku z art. 49 i 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj.: Dz. U. 2013, poz. 267)


 
 
BURMISTRZ ŚWIECIA  


po rozpatrzeniu wniosku:

 
Pana Edwarda Smentek


 
reprezentującego:


 
AQUA-PROJECT
Ul. Chodkiewicza 15
85-065 Bydgoszcz


 
działającego z upoważnienia i na rzecz Inwestora:


 
Kujawsko-Pomorskie Inwestycje
Medyczne Sp. z o.o. w Toruniu
ul. Plac Teatralny 2
87-100 Toruń
 


w sprawie uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn.:


 
 
„PRZEBUDOWA I ROZBUDOWA SIECI KANALIZACJI DESZCZOWEJ NA TERENIE WOJEWÓDZKIEGO SZPITALA DLA NERWOWO I PSYCHICZNIE CHORYCH W ŚWIECIU” NA DZIAŁKACH O NUMERACH EWIDENCYJNYCH 881/28, 869/8, 869/7, 869/6, 882/2, 864/10, 868/1, 867/4, 866/2 (OBRĘB ŚWIECIE)


 
po uzyskaniu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świeciu oraz Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy


 
postanawia:


 
stwierdzić, że dla w. wym. przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko


 
UZASADNIENIE


 
Pan Edward Smentek – Dyrektor Zakładu Inżynierii Wodno-Ściekowej AQUA-PROJECT z siedzibą w Bydgoszczy – w dniu 2013-02-14 zwrócił się z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, w związku z planowaną przebudową i rozbudową sieci kanalizacji deszczowej na terenie Wojewódzkiego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Świeciu.
 
Zakresem pierwszego etapu objęto przebudowę i rozbudowę kanalizacji deszczowej w rejonie obiektów nr IV, XIII, XIV, XV i XVII i średnicach w zakresie od Ø 250 mm do Ø 500 mm o łącznej długości 740,0 m wraz z przyłączami do ulicznych wpustów deszczowych i rur spustowych rynien. Przedmiotem niniejszego wniosku jest II etap budowy, który obejmuje przebudowę i rozbudowę kanalizacji deszczowej na obszarze Szpitala, w rejonie obiektów nr I, II, III, budynków kuchni, pralni, kotłowni i dyrekcji, zlokalizowanych w południowo-zachodniej części terenu Szpitala, oznaczonym jako obszar „A”, teren garaży i magazynów, usytuowanych w części północnej terenu Szpitala (obszar „B”) oraz rejon pawilonów nr IV, V, IX i XIII we wschodniej części (obszar „C”). Sumaryczne długości sieci kanalizacji deszczowej o średnicach od Ø 200 mm do Ø 500 mm wynoszą 1 386,0 m oraz przyłącza do kanalizacji do wpustów ulicznych i do rur spustowych rynien o łącznej długości 765,0 m.
 
Miejscem realizacji przedsięwzięcia są działki o numerach ewidencyjnych:  881/28, 869/8, 869/7, 869/6, 882/2, 864/10, 868/1, 867/4, 866/2 (obręb Świecie), położonych w Świeciu, gm. Świecie, powiat świecki, woj. kujawsko-pomorskie.
 
Do wniosku o wydanie decyzji załączona została karta informacyjna przedsięwzięcia, kopia wypisu z rejestru gruntów, kopia wyrysu z mapy ewidencyjnej, mapa sytuacyjno-wysokościowa w skali 1:1000,plan orientacyjny w skali 1:10 000 oraz wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
 
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zamieszczony został w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie, prowadzonym na stronach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Świeciu www.bip.um-swiecie.pl pod Nr 150/2013.
 
Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 79 oraz § 3 ust. 2 pkt 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397) przedmiotowe przedsięwzięcie zakwalifikowano do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. (sieci kanalizacyjne o całkowitej długości przedsięwzięcia nie mniejszej niż 1 km, z wyłączeniem ich przebudowy metodą bezwykopową oraz przyłączy do budynków; przedsięwzięcia polegające na rozbudowie, przebudowie lub montażu realizowanego lub zrealizowanego przedsięwzięcie wymienionego w ust. 1 (…)).
 
Teren przeznaczony pod planowane przedsięwzięcie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, zatwierdzonym Uchwałą nr 135/08 Rady Miejskiej w Świeciu z dnia 24 kwietnia 2008 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego tereny zawarte między ulicami Wojska Polskiego, Wodną, Nadbrzeżną oraz teren „Starego Miasta” położony nad rzeką Wdą w Świeciu. Lokalizacja planowanej inwestycji jest zgodna z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
 
Z uwagi na fakt, iż liczba stron postępowania przekracza 20, zgodnie z art. 49 ustawy
z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj.: Dz. U. 2013, poz. 267) oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj.: Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zmianami) informację o wszczęciu postępowania w przedmiotowej sprawie oraz o zamieszczeniu wniosku w publicznie dostępnym wykazie - podano do publicznej wiadomości dnia 2013-02-19 drogą obwieszczenia Burmistrza Świecia na stronach www.bip.um-swiecie.pl (zakładka: decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach), na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Świeciu oraz na tablicy ogłoszeń w Wojewódzkim Szpitalu dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Świeciu.
 
Zgodnie z art. 64 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz
o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zmianami) - w dniu
2013-02-19 Burmistrz Świecia zwrócił się do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świeciu o wyrażenie opinii w sprawie konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz określenie ewentualnego zakresu raportu OOŚ dla przedmiotowego przedsięwzięcia.
 
W dniu 2013-02-26 (data wpł. 2013-02-28) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny wyraził opinię znak: N.NZ-4200-15/39/13 o braku konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko. Dokument ten zarejestrowany został w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie, prowadzonym na stronach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Świeciu www.bip.um-swiecie.pl pod Nr 192/2013.
 
W dniu 2013-03-06 do Burmistrza Świecia wpłynęło postanowienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy znak: WOO.4240.149.2013.DM, w którym wyraził opinię
o braku konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowej inwestycji. Niniejsze pismo zarejestrowane zostało w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie, prowadzonym na stronach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Świeciu www.bip.um-swiecie.pl pod Nr 207/2013.
 
Po uzyskaniu w. wym. opinii oraz dokładnej analizie przesłanek, wynikających z art. 63
ust. 1 pkt 1 – 3) ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zmianami) Burmistrz Świecia odstąpił od konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
 
Etap realizacji planowanego przedsięwzięcia polegać będzie na przebudowie i rozbudowie sieci kanalizacji deszczowej. Przewody na terenie Szpitala ułożone zostaną w technologii wykopu otwartego, w wykopach wąskoprzestrzennych, umocnionych, o szerokości w zależności od średnicy kanału, od 0,90 m do 1,20 m i głębokości max. Do ok. 3,0 m. Do pompowania wody z odwodnienia wykopów przewiduje się użycie zestawów igłofiltrów i pomp o napędzie elektrycznym.
 
Wody opadowe zostaną odprowadzone do istniejącego miejskiego kolektora deszczowego
o średnicy 500 m, przebiegającego od ul. Wojska Polskiego poprzez teren Szpitala do
ul. Nadrzecznej, z wylotem do rzeki Wdy. W rejonie wylotu usytuowane są separatory dla usuwania zawiesin ogólnych i węglowodorów ropopochodnych. Docelowy odpływ wód odpadowych ze zlewni miejskiej oraz terenu Szpitala wyniesie 456,0 l/sek.
 
Ze względu na ograniczoną hydrauliczną przepustowość kolektora, (wyznaczoną odcinkami
o minimalnym spadku 6,6 0/00 , wynoszącą 306,3 l/sek), przewiduje się retencjonowanie wód opadowych i przepompowywanie z ograniczoną wydajnością do kolektora. W tym celu na terenie inwestycji wybudowane zostaną podziemne zbiorniki retencyjne. W rejonie wlotu do zbiorników retencyjnych usytuowane zostaną separatory zawiesin ogólnych i węglowodorów ropopochodnych, co zabezpieczy wody rzeki Wdy przed dopływem zanieczyszczeń.
 
Powierzchnia zlewni rzeczywistej kanalizacji deszczowej, objęta projektem wynosi 5,72 ha, natomiast powierzchnia zlewni zredukowanej – 3,032 ha.
 
Planowane kanały zlokalizowano w pasach drogowych dróg wewnętrznych na terenie Szpitala oraz częściowo, na terenach zielonych, przylegających do pasów drogowych. Prace w sąsiedztwie występowania drzew wykonane zostaną metodą przewiertu sterowanego, tak więc nie zachodzi konieczność wycinki drzew.
 
Do podstawowych materiałów, jakie zostaną wykorzystane do budowy projektowanej kanalizacji deszczowej, należą:
- rury kanalizacyjne PCW, o SDR 17, o średnicy 250-400 mm,
- rury kanalizacyjne żelbetowe „Wipro”, o średnicy 500 mm,
- kręgi żelbetowe o średnicy 1000 mm, 1200 mm oraz 1500 mm dla wykonania studni rewizyjnych i połączeniowych,
- kręgi żelbetowe o średnicy 2000 mm, 2500 mm dla wykonania komór separatorów, przepompowni i komory zasuw,
- zbiorniki retencyjne, projektowane z rur GRP o średnicy 2400 mm.
Do budowy zamierzenia zastanie użyty również piasek drobno- i średnioziarnisty w ilości ok. 200 m3, stanowiący podsypkę w strefie posadowienia rur i odbiorników technologicznych.
 
Projektowane kanały deszczowe zajmować będą pas terenu szerokości 4,0 – 6,0 m w trakcie budowy oraz pasy o szerokości 2,0 m wraz ze strefą ochronną w trakcie eksploatacji.
 
Planowana podczyszczalnia wód opadowych wraz ze zbiornikami retencyjnymi, separatorami oraz przepompownią zajmować będą teren o powierzchni ok. 500 m2. Będą to w całości obiekty podziemne, usytuowane w obrębie terenu zielonego – trawnika w rejonie pawilonu nr XVI.
 
Obiekty podczyszczalni wód opadowych zostaną wykonane w wykopach otwartych szerokoprzestrzennych, umocnionych. Dopuszcza się możliwość montażu komór separatorów, przepompowni wód opadowych i komory zasuw w technologii monolitycznej studni zapuszczanej.
 
Odpady powstające w trakcie budowy należy gromadzić selektywnie, a następnie przekazać podmiotom posiadającym stosowne zezwolenia.
 
Wierzchnią warstwę gleby i humusu na odcinkach sieci, zlokalizowanych poza pasami drogowymi, przewidzianych do wykonania w technologii wykopu otwartego, należy zabezpieczyć i składować oddzielnie dla ponownego wykorzystania po zakończeniu robót.
 
W czasie realizacji i likwidacji przedsięwzięcia będzie występowała okresowo zwiększona emisja hałasu do środowiska. Źródłem hałasu będą pracujące maszyny i urządzenia budowlane. Uciążliwości akustyczne zostaną ograniczone przez prowadzenie prac w porze dziennej.
 
Teren zaplecza budowy w części dotyczącej drogi dojazdowej i parkingu dla sprzętu budowlanego (koparka, spycharka, ciągnik, samochody wywrotki, dźwig samochodowy), o powierzchni ok. 600 m2, zostanie utwardzony płytami żelbetowymi wielkogabarytowymi. Wody opadowe z utwardzonej części parkingu i drogi dojazdowej zostaną odprowadzone poprzez wpusty deszczowe do zbiornika bezodpływowego, o pojemności 10,0 m3. Zbiornik ten będzie regularnie opróżniany z wywozem zanieczyszczonych wód opadowych sprzętem asenizacyjnym na miejskie wylewisko nieczystości płynnych.
 
Przy zakładanym zatrudnieniu na budowie – od 6 do 8 pracowników i jednostkowym wskaźniku zużycia wody ok. 60 l/prac/dobę, ilość powstających ścieków bytowych w trakcie budowy nie przekroczy 0,40 m3/dobę. Zaplecze socjalne kontenerowe (umywalnia, natrysk) zostanie podłączone do zbiornika bezodpływowego o pojemności 5,0 m3. Ścieki gromadzone w zbiorniku bezodpływowym oraz w zbiorniku ubikacji typu TOI-TOI, ustawionej na placu budowy, w ilości ok. 0,10 m3/dobę, będą odwożone do istniejącego punktu zlewnego nieczystości płynnych.
 
Na etapie realizacji przedsięwzięcia może nastąpić nieznaczny wzrost emisji zanieczyszczeń do powietrza atmosferycznego, związanego z pracą sprzętu budowlanego i transportem materiałów. Powyższe uciążliwości będą miały charakter przejściowy i odwracalny. W celu zminimalizowania uciążliwości związanych z etapem realizacji przedsięwzięcia prace ziemne powinny być prowadzone wyłącznie w godzinach dziennych, w sposób niedopuszczający do przypadkowego wycieku substancji ropopochodnych.
 
Zaproponowany przez inwestora wariant realizacyjny, został wybrany jako optymalny z punktu widzenia ochrony środowiska, ekonomiki inwestycji i dogodności eksploatacji sieci, umożliwiając poniesienie nakładów inwestycyjnych na budowę sieci i obiektów na własnym terenie.
 
Rozpatrzono dwa warianty realizacji inwestycji:
       I.  Możliwość przebudowy istniejącego kolektora na odcinku o długości 355,0 m przy wymianie średnicy na Ø 600 oraz przebudowę oczyszczalnie wód opadowych o drugi zestaw separatorów, analogiczny do istniejących,
    II.  Wyeliminowanie konieczności przebudowy istniejącego kolektora, przy stwierdzonej obliczeniowo możliwości przyjęcia do kolektora i do istniejących urządzeń podczyszczających, odpływu wód opadowych i roztopowych z obszaru Szpitala, oznaczonego jako teren „B” oraz „C”. Sumaryczny odpływ z tego terenu, wynoszący 178,3 l/sek, jest możliwy do przyjęcia przez istniejące urządzenia i istniejący kolektor.
 
Na etapie eksploatacji kanalizacji deszczowej nie powinny wystąpić żadne negatywne oddziaływania na środowisko. Przebudowa i rozbudowa systemu odwodnienia przyczyni się do poprawy stanu środowiska gruntowo-wodnego. Planowana inwestycja, z uwagi na zasięg oraz zaproponowane w karcie informacyjnej przedsięwzięcia rozwiązania chroniące środowisko, nie powinna znacząco oddziaływać na środowisko przyrodnicze.
 
Na podstawie przeprowadzonej analizy zgromadzonej dokumentacji, biorąc pod uwagę charakter zamierzenia, nie przewiduje się wpływu inwestycji na zwiększenie zanieczyszczenia wód powierzchniowych i podziemnych oraz gleby, a także ponadnormatywnego oddziaływania na powietrze atmosferyczne i klimat akustyczny.
 
Eksploatacja planowanego przedsięwzięcia nie jest związana z uruchomieniem źródeł emisji zanieczyszczeń do powietrza oraz instalacji mogących powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych.
 
Na obszarze Szpitala znajduje się strefa „A” ścisłej ochrony konserwatorskiej, „B” ochrony konserwatorskiej oraz „W” ochrony archeologicznej. Projektowane przedsięwzięcie prowadzone będzie w bliskiej odległości obiektów zabytkowych, stanowiących zespół zabudowy Wojewódzkiego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych (XIX w.) oraz Zespół Klasztorny Bernardynów (Kościół P.W. NPNMP 1692 – 1720 r., klasztor z 1718 r., dziedziniec krużgankowy z 1741 r.). Ocenia się, iż planowana przebudowa i rozbudowa sieci kanalizacji deszczowej nie będzie miała negatywnego wpływu na pobliskie obiekty chronione.   
 
Teren przeznaczony pod planowaną inwestycję leży w granicach Zespołu Parków Krajobrazowych Chełmińskiego i Nadwiślańskiego, dla którego obowiązują uwarunkowania, określone w Rozporządzeniu Nr 20/2005 Wojewody Kujawsko – Pomorskiego z dnia
8 września 2005 r. w sprawie Nadwiślańskiego Parku Krajobrazowego (Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 2005 r. Nr 108, poz. 1874 ze zmianami). Projektowana inwestycja zlokalizowana zostanie w odległości powyżej 0,5 km od obszaru mającego znaczenie dla Wspólnoty Zamek Świecie PLH040025 oraz obszaru specjalnej ochrony Natura 2000 Dolina Dolnej Wisły PLB040003. i Solecka Dolina Wisły PLH040003. Planowane przedsięwzięcie będzie realizowane bez powodowania niszczenia cennych siedlisk przyrodniczych oraz gatunków ptaków, nietoperzy i ich siedlisk, dla których ochrony powołano lub przekazano do Komisji Europejskiej obszary Natura 2000.
 
Zgodnie z przedłożoną kartą informacyjną przedsięwzięcia planowana inwestycja nie wymaga usuwania drzew i krzewów, niszczenia siedlisk łąkowych i śródpolnych zbiorników będących potencjalnym miejscem bytowania płazów i ptaków.
 
Zasięg oddziaływania przedmiotowej inwestycji powinien zostać ograniczony do granic działek ewidencyjnych, na których będzie ona realizowana. W zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia nie znajdują się obszary wybrzeży, obszary górskie lub leśne, obszary strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych, obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone, obszary przylegające do jezior, uzdrowiska
i obszary ochrony uzdrowiskowej.
 
Po szczegółowej analizie uwarunkowań, związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, określonych w art. 63 ust. 1 i 2, art. 65 ust. 3 ustawy z dnia
3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (dz. U. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.), na podstawie zgromadzonego materiału dowodowego
w sprawie, biorąc pod uwagę odpowiednie kryteria selekcji  wymienione w Załączniku III
pkt 1 ppkt b) Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/92/UE z dnia 13 grudnia
2011 r. w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne
i prywatne na środowisko naturalne (Dz. Urz. UE L 26 z dnia 28 stycznia 2012 r.), nie przewiduje się na danym obszarze wystąpienia znaczącego skumulowanego oddziaływania.
 
Zastosowanie prawidłowych rozwiązań projektowych, technicznych i technologicznych, zachowanie podstawowych zasad sztuki budowlanej oraz właściwa organizacja prac budowlanych zapewni ochronę środowiska na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia.
 
Przedmiotowe przedsięwzięcie nie zwiększy ryzyka wystąpienia poważnej awarii, nie wywoła transgranicznego oddziaływania na środowisko, ani nie zmieni wzajemnych relacji pomiędzy poszczególnymi komponentami środowiska. Dla projektowanej inwestycji nie jest konieczne utworzenie obszaru ograniczonego użytkowania.
 
Planowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest w obszarze dorzecza Wisły, dla którego opracowano Plan gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły, przyjęty Uchwałą Rady Ministrów z dnia 22 lutego 2011 r. (M.P. z dnia 21 czerwca 2011 r., Nr 49, poz. 549). Z uwagi na rodzaj i skalę przedsięwzięcia stwierdza się, ze jego realizacja nie wpłynie na ryzyko nieosiągnięcia celów środowiskowych.
                                                                                                    
Inwestycja nie stwarza potencjalnego ryzyka zanieczyszczenia powierzchni ziemi, wód podziemnych i powierzchniowych, przekroczenia dopuszczalnych wartości progowych w zakresie emisji hałasu, wibracji, promieniowania elektromagnetycznego itp. Ocenia się, iż realizacja przedsięwzięcia nie powinna pogorszyć standardów jakości środowiska poza terenem, do którego Inwestor posiada tytuł prawny. Przedmiotowe przedsięwzięcie nie zwiększy ryzyka wystąpienia poważnej awarii, ani nie będzie oddziaływać transgranicznie.
 
Biorąc pod uwagę powyższe oraz mając na względzie spełnienie wymogów w zakresie ochrony środowiska orzeczono, jak w sentencji.
 
Na niniejsze postanowienie nie przysługuje stronom zażalenie, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
(Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zmianami) 

 
Otrzymują:

1. Wnioskodawca.

2. Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Świeciu – z prośbą
o niezwłoczne wywieszenie dokumentu na tablicy informacyjnej.
3. BIP Urzędu Miejskiego.
4. Tablica ogłoszeń na parterze budynku Urzędu Miejskiego w Świeciu .
5. a/a.
 
Do wiadomości:

1. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świeciu            

 ul. Sądowa 5
 86 – 100 Świecie
2.  Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy
ul. Dworcowa 63
85 – 950 Bydgoszcz

metryczka


Wytworzył: Marta Karolczak (12 marca 2013)
Opublikował: Aleksandra Arczyńska - Lisek (12 marca 2013, 08:23:00)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1172