Uchwała Nr 119/03
Uchwała Nr 119/03
R a d y M i e j s k i e j w Świeciu
z dnia 17 lipca 2003r.
w sprawie zmiany Uchwały Rady Miejskiej w Świeciu Nr 45/02
z dnia 27 grudnia 2002r. o uchwaleniu budżetu Gminy Świecie oraz zatwierdzeniu planu przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2003.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r.
o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 109 ustawy o finansach publicznych z dnia 26 listopada 1998r. (t.j. Dz.U. z 2003r. Nr 15, poz. 148 z późn. zmianami)
R a d a M i e j s k a
uchwala:
§ 1
W uchwale Rady Miejskiej Nr 45/02 z dnia 27 grudnia 2002r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Świecie oraz zatwierdzenia planu przychodów i wydatków GFOŚr i GW na rok 2003 zmienionej:
- Uchwałą Nr 93/03 Rady Miejskiej z dnia 3 kwietnia 2003r.,
- Uchwałą Nr 109/03 Rady Miejskiej z dnia 27 maja 2003r.
- Zarządzeniem Nr 113/03 Burmistrza Świecia z dnia 11 lutego 2003 r.,
- Zarządzeniem Nr 266/03 Burmistrza Świecia z dnia 9 czerwca 2003 r.
1. Zmniejszyć plan dochodów o kwotę 149.334,-zł, plan po zmianach wynosi 54.846.699,- zł.
zgodnie z załącznikiem nr 1.
2. Zmniejszyć plan wydatków o kwotę 149.334, plan po zmianach wynosi 56.534.699,- zł.
zgodnie z załącznikiem nr 2
§ 2
Dokonuje się zmian w załączniku Nr 4 do Uchwały Budżetowej - wykaz zadań inwestycyjnych na rok 2003 zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej Uchwały, w załączniku Nr 7 do Uchwały Budżetowej - plan finansowy zadań zleconych na 2003r. zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej Uchwały.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Świecia
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu na tablicy obwieszczeń w Urzędzie Miejskim w Świeciu.
Przewodniczący
R a d y M i e j s k i e j
Jerzy Wójcik
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr 119/03
Rady Miejskiej w Świeciu
PLAN DOCHODÓW
Dział |
Rozdz. |
Parag. |
Treść |
Stan na dzień: 09-06-03 ogółem |
Stan na dzień: 17-07-03 ogółem |
Zmiana
ogółem |
600 |
|
|
Transport i łączność |
381 722,00 |
309 302,00 |
-72 420,00 |
|
60016 |
|
Drogi publiczne gminne |
381 722,00 |
309 302,00 |
-72 420,00 |
|
|
629 |
Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł |
346 722,00 |
274 302,00 |
-72 420,00 |
756 |
|
|
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej |
33 576 000,00 |
33 636 000,00 |
60 000,00 |
|
75618 |
|
Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw |
970 000,00 |
1 020 000,00 |
50 000,00 |
|
|
048 |
Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu |
300 000,00 |
350 000,00 |
50 000,00 |
|
75624 |
|
Dywidendy |
0,00 |
10 000,00 |
10 000,00 |
|
|
074 |
Dywidendy i kwoty uzyskane ze zbycia praw majątkowych |
0,00 |
10 000,00 |
10 000,00 |
801 |
|
|
Oświata i wychowanie |
423 097,00 |
73 097,00 |
-350 000,00 |
|
80101 |
|
Szkoły podstawowe |
356 085,00 |
6 085,00 |
-350 000,00 |
|
|
633 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację inwestycji i zakupów inwestycyjnych własnych gmin (związków gmin) |
350 000,00 |
0,00 |
-350 000,00 |
853 |
|
|
Opieka społeczna |
3 462 718,00 |
3 468 328,00 |
5 610,00 |
|
85395 |
|
Pozostała działalność |
111 966,00 |
117 576,00 |
5 610,00 |
|
|
201 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
5 416,00 |
7 526,00 |
2 110,00 |
|
|
246 |
Środki otrzymane od pozostałych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych na realizację zadań bieżących jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych |
0,00 |
3 500,00 |
3 500,00 |
900 |
|
|
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
307 000,00 |
514 476,00 |
207 476,00 |
|
90015 |
|
Oświetlenie ulic, placów i dróg |
307 000,00 |
514 476,00 |
207 476,00 |
|
|
201 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
280 000,00 |
487 476,00 |
207 476,00 |
Ogółem |
54 996 033,00 |
54 846 699,00 |
-149 334,00 |
Załącznik Nr 2
PLAN WYDATKÓW
Dział |
Rozdz. |
Parag. |
Treść |
Stan na dzień: 09-06-03 Ogółem |
Stan na dzień: 17-07-03 Ogółem |
Zmiana
Ogółem |
600 |
|
|
Transport i łączność |
3 861 700,00 |
3 794 280,00 |
-67 420,00 |
|
60016 |
|
Drogi publiczne gminne |
3 653 500,00 |
3 586 080,00 |
-67 420,00 |
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
3 367 500,00 |
3 300 080,00 |
-67 420,00 |
801 |
|
|
Oświata i wychowanie |
17 230 545,00 |
16 880 545,00 |
-350 000,00 |
|
80101 |
|
Szkoły podstawowe |
9 855 645,00 |
9 505 645,00 |
-350 000,00 |
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
500 000,00 |
150 000,00 |
-350 000,00 |
851 |
|
|
Ochrona zdrowia |
628 630,00 |
678 630,00 |
50 000,00 |
|
85154 |
|
Przeciwdziałanie alkoholizmowi |
300 000,00 |
350 000,00 |
50 000,00 |
|
|
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
7 600,00 |
12 600,00 |
5 000,00 |
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
171 400,00 |
161 400,00 |
-10 000,00 |
|
|
4220 |
Zakup środków żywności |
25 000,00 |
32 000,00 |
7 000,00 |
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
34 650,00 |
79 650,00 |
45 000,00 |
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
2 000,00 |
5 000,00 |
3 000,00 |
853 |
|
|
Opieka społeczna |
7 880 278,00 |
7 885 888,00 |
5 610,00 |
|
85395 |
|
Pozostała działalność |
181 966,00 |
187 576,00 |
5 610,00 |
|
|
3110 |
Świadczenia społeczne |
111 966,00 |
117 576,00 |
5 610,00 |
854 |
|
|
Edukacyjna opieka wychowawcza |
6 129 400,00 |
6 129 400,00 |
0,00 |
|
85412 |
|
Kolonie i obozy oraz inne formy wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej |
68 000,00 |
68 000,00 |
0,00 |
|
|
2830 |
Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozostałym jednostkom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych |
44 070,00 |
38.570,00 |
-5 500,00 |
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
16 270,00 |
21 770,00 |
5 500,00 |
900 |
|
|
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
2 980 000,00 |
3 192 476,00 |
212 476,00 |
|
90002 |
|
Gospodarka odpadami |
0,00 |
5 000,00 |
5 000,00 |
|
|
6010 |
Wydatki na zakup i objęcie akcji oraz wniesienie wkładów do spółek prawa handlowego |
0,00 |
5 000,00 |
5 000,00 |
|
90015 |
|
Oświetlenie ulic, placów i dróg |
877 000,00 |
1 084 476,00 |
207 476,00 |
|
|
4260 |
Zakup energii |
500 000,00 |
707 476,00 |
207 476,00 |
Ogółem |
56 684 033,00 |
56 534 699,00 |
-149 334,00 |
Załącznik Nr3
do Uchwały Nr 119/03 Rady Miejskiej w Świeciu z dnia 17 lipca 2003r. zmieniający Załącznik Nr 3
Do Uchwały Rady Miejskiej w Świeciu
Nr 45/02 z dnia 27 grudnia 2002 roku
WYKAZ WYDATKÓW MAJĄTKOWYCH W 2003 ROKU
stan na 17 lipca 2003r.
- Budowa dróg gminnych (rozdz. 60016) - 2.200.457,-
- Modernizacja dróg gminnych (rozdz. 60016) - 652.845,-
- Budowa chodników i parkingów (rozdz. 60016) - 442.778,-
- Zakup wiaty autobusowej do Ernestowa (rozdz. 60016) - 4.000,-
- Wykup gruntów (rozdz. 70005) - 872.940,-
- Zakup nieruchomości od AMW po byłej Jednostce (rozdz. 70005) - 337.000,-
- Współfinansowanie TBS (rozdz. 70021) - 500.000,-
- Dokończenie budowy budynku we Wiągu (rozdz. 70095) - 203.000,-
- Projekt budynku mieszkalnego (rozdz. 70095) - 50.000,-
- Zakupy inwestycyjne w Urzędzie Miejskim (rozdz. 75023) - 50.000,-
- Zakupy inwestycyjne w OSP (rozdz.75412) - 20.000,-
- Zakupy inwestycyjne w Straży Miejskiej (rozdz. 75416) - 5.000,-
- Zakup alkomatu dla Straży Miejskiej (rozdz. 75416) - 10.000,-
- Zakupy inwestycyjne w szkołach podstawowych (rozdz. 80101) - 69.000,-
- Budowa kompleksu sportowego w Szkole Podstawowej
i Gimnazjum w Grucznie (rozdz. 80101) - 150.000,-
- Zakupy inwestycyjne w Gimnazjach (rozdz. 80110) - 59.000,-
- Projekt sali gimnastycznej w Gimnazjum Nr 2 (rozdz. 80110) - 55.000,-
- Zakład Opiekuńczo – Pielęgnacyjny – zakup wyposażenia
(rozdz. 85177) - 100.000,-
- Dofinansowanie zakupu kardiomonitorów dla szpitala (rozdz. 85111) - 15.000,-
- Zakup sprzętu specjalistycznego dla Przychodni Miejsko – Gminnej
(rozdz. 85121) - 60.000,-
- Wymiana okien w OPS (rozdz. 85319) - 42.000,-
- Zakupy inwestycyjne w OPS (rozdz. 85319) - 5.000,-
- Zakupy inwestycyjne w Przedszkolach (rozdz. 85404) - 14.000,-
- Budowa kanalizacji w ul. Wodnej i Witosa – wniesienie wkładu
do ZWiK (rozdz. 90001) - 100.000,-
- Budowa kanalizacji sanitarnej w Grucznie, Dworzysku, Czaplach
i Ernestowie (rozdz. 90001) - 600.000,-
- Budowa oświetlenia: 800-lecia, Górne Marianki, Dworzysko
(rozdz. 90015) - 127.000,-
- Udział Gminy w Spółce z o.o. Przedsiębiorstwo Produkcyjne
“EKOLAND” (rozdz. 90002) - 5.000,-
- Projekt na budowę infrastruktury w Sulnowie na Podmiejski
Obszar Inwestycyjny (rozdz. 90095) - 23.000,-
- Modernizacja świetlicy we Wiągu (rozdz. 90095) - 20.000,-
- Strefa Rozwoju Gospodarczego “Vistula Park” (rozdz. 90095) - 100.000,-
- Modernizacja Domu Kultury (rozdz. 92109) - 1.500.000,-
- Budowa Hali Sportowej – wykonanie projektu (rozdz. 92601) - 200.000,-
- Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej sieci wodociągowej
na 800-lecia (GFOŚr i GW) - 140.000,-
- Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w Terespolu (GFOŚr i GW) - 29.000,-
- Zadania inwestycyjne w zieleni (GFOŚr i GW) - 173.000,-
- Gazyfikacja - dopłata do wewnętrznych instalacji grzewczych
(GFOŚr i GW) - 300.000,-
Razem - 9.234.020,-
Budżet - 8.592.020,-
GFOŚr i GW - 642.000,-
Załącznik Nr 4
do Uchwały Nr 119/03 Rady Miejskiej
w Świeciu z dnia 17 lipca 2003
zmieniający Załącznik Nr 7
do uchwały Rady Miejskiej w Świeciu
Nr 45/02 z dnia 27 grudnia 2002 roku
PLAN FINANSOWY ZADAŃ ZLECONYCH NA ROK 2003
na dzień 17 lipca 2003 r.
Dział |
Rozdz. |
§ |
Określenie |
Plan dochodów |
Plan wydatków |
750 |
ADMINISTRACJA PUBLICZNA |
204.700 |
204.700 | ||
75011 |
Urząd Wojewódzki |
204.700 |
204.700 | ||
201 |
dotacja celowa z budżetu państwa na zadania zlecone |
204.700 |
-------- | ||
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
-------- |
156.000 | ||
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
-------- |
11.000 | ||
4110 |
składka na ubezpieczenie społeczne |
-------- |
28.000 | ||
4120 |
składka na Fundusz Pracy |
-------- |
3.700 | ||
4440 |
odpisy na z.f.ś.s. |
-------- |
6.000 | ||
751 |
URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA |
68.611 |
68.611 | ||
75101 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
5.010 |
5.010 | ||
201 |
dotacje celowe z budżetu państwa na zadania bieżące zlecone gminie |
5.010 |
-------- | ||
4210 |
zakup materiałów i wyposażenia |
-------- |
2.010 | ||
4300 |
zakup usług pozostałych |
-------- |
3.000 | ||
75110 |
Referenda ogólnokrajowe, konstytucyjne |
63.601 |
63.601 | ||
201 |
dotacje celowe z budżetu państwa na zadania bieżące zlecone gminie |
63.601 |
-------- | ||
3020 |
nagrody i wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
-------- |
44.803 | ||
4110 |
składki na ubezpieczenie społeczne |
-------- |
2.500 | ||
4210 |
zakup materiałów i wyposażenia |
-------- |
6.000 | ||
4300 |
zakup usług pozostałych |
-------- |
10.298 | ||
801 |
Oświata i wychowanie |
6.085 |
6.085 | ||
80101 |
Szkoły podstawowe |
6.085 |
6.085 | ||
Dział |
Rozdz. |
§ |
Określenie |
Plan dochodów |
Plan wydatków |
201 |
dotacje celowe z budżetu państwa na zadania bieżące zlecone gminie |
6.085 |
-------- | ||
3110 |
świadczenia społeczne |
-------- |
6.085 | ||
853 |
OPIEKA SPOŁECZNA |
2.943.278 |
2.943.278 | ||
85313 |
Składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające świadczenia z pomocy społecznej |
104.800 |
104.800 | ||
201 |
dotacje celowe z budżetu państwa na zadania bieżące zlecone gminie |
104.800 |
-------- | ||
4130 |
składki na ubezpieczenie społeczne |
------- |
104.800 | ||
85314 |
Zasiłki i pomoc w naturze |
2.296.800 |
2.296.800 | ||
201 |
dotacje celowe z budżetu państwa na zadania zlecone |
2.296.800 |
-------- | ||
3110 |
świadczenia społeczne |
-------- |
2.296.800 | ||
85316 |
Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze |
54.552 |
54.552 | ||
201 |
dotacje celowe z budżetu państwa na zadania zlecone |
54.552 |
-------- | ||
3110 |
świadczenia społeczne |
-------- |
54.552 | ||
85319 |
Ośrodki Pomocy Społecznej |
469.300 |
469.300 | ||
201 |
dotacje celowe z budżetu państwa na zadania zlecone |
469.300 |
-------- | ||
4010 |
wynagrodzenia osobowe |
-------- |
310.000 | ||
4040 |
dodatkowe wynagrodzenie roczne |
-------- |
25.000 | ||
4110 |
składki na ubezpieczenia społeczne |
-------- |
59.000 | ||
4120 |
składki na Fundusz Pracy |
-------- |
8.100 | ||
4210 |
zakup materiałów i wyposażenia |
-------- |
20.000 | ||
4260 |
energia |
-------- |
10.200 | ||
4300 |
zakup usług pozostałych |
-------- |
25.000 | ||
4410 |
podróże służbowe krajowe |
-------- |
1.000 | ||
4430 |
różne opłaty i składki |
-------- |
1.000 | ||
4440 |
odpisy na z.f.ś.s. |
-------- |
10.000 | ||
85328 |
Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze |
10.300 |
10.300 | ||
201 |
dotacja celowa z budżetu państwa na zadania zlecone |
10.300 |
-------- | ||
4300 |
zakup usług pozostałych |
-------- |
10.300 | ||
85395 |
Pozostała działalność |
7.526 |
7.526 | ||
Dział |
Rozdz. |
§ |
Określenie |
Plan dochodów |
Plan wydatków |
201 |
dotacja celowa z budżetu państwa na zadania zlecone |
7.526 |
------- | ||
3110 |
świadczenia społeczne |
------- |
7.526 | ||
900 |
GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA |
514.476 |
514.476 | ||
90015 |
Oświetlenie ulic, placów i dróg |
514.476 |
514.476 | ||
201 |
dotacja z budżetu państwa na zadania bieżące zlecone gminie |
487.476 |
------- | ||
631 |
dotacja celowa z budżetu państwa na inwestycje z zakresu administracji rządowej |
27.000 |
------- | ||
4260 |
energia |
------- |
407.476 | ||
4300 |
zakup usług pozostałych |
------- |
80.000 | ||
6050 |
wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
------- |
27.000 | ||
RAZEM |
3.737.150 |
3.737.150 |
UZASADNIENIE
Zmiany przedstawione w tej uchwale wynikają głównie z wprowadzenia do budżetu dotacji celowych oraz środków zewnętrznych, korekty planu dochodów oraz planu wydatków wynikających z bieżącej realizacji budżetu.
Otrzymaliśmy informacje od Wojewody Kujawsko – Pomorskiego, że zwiększone zostały dotacje celowe na:
- sfinansowanie części wyprawki szkolnej obejmującej plecak, kostium gimnastyczny oraz przybory szkolne dla uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych szkół podstawowych w wysokości 2.110,- zł (rozdz. 85395);
- refundację kosztów energii elektrycznej i konserwacji urządzeń oświetlenia drogowego
– 207.476,- zł (rozdz. 90015).
Po przeprowadzonym przetargu, podpisana została ostateczna umowa na dofinansowanie budowy drogi Dziki – Ernestowo ze środków Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w ramach programu SAPARD na kwotę 274.302,- zł. Planowana na podstawie promesy kwota w budżecie wynosiła 346.722,- zł w związku z czym obniżony został plan po stronie dochodów jak i wydatków o kwotę 72.420,- zł (rozdz. 60016).
Walne Zgromadzenie Wspólników w ZUK zdecydowało o podziale wypracowanego zysku na udziałowców i nasza Gmina otrzymała dywidendę w wysokości 10.000,-zł
(rozdz. 75624), którą wprowadza się do dochodów.
Z Terenowej Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa w Bydgoszczy otrzymaliśmy bezzwrotną pomoc finansową w wysokości 3.500,- zł (rozdz. 85395) przeznaczona na dofinansowanie dożywiania dzieci z rodzin popegeerowskich w szkołach podstawowych
i gimnazjach.
Po przeanalizowaniu wpływów za okres 6 miesięcy z tytułu opłat za zezwolenia alkoholowe, proponuje się zwiększyć plan dochodów z tego tytułu o 50.000,- zł (rozdz. 75618).
Z Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego otrzymaliśmy informację, że w roku 2003 nie otrzymamy zaplanowanej w budżecie na 2003 rok dotacji celowej na budowę sali gimnastycznej w Grucznie, w wysokości 350.000,- zł (rozdz. 80101). W związku z tym obniża się plan dochodów i wydatków o tę kwotę. Dotację tą zgodnie z promesą otrzymamy w roku 2004.
Wszystkie otrzymane dotacje celowe oraz środki zewnętrzne na finansowanie wskazanych zadań zostały wprowadzone do planu wydatków zgodnie z umową lub porozumieniem.
W planie wydatków poza wprowadzonymi dotacjami dokonuje się poniżej opisane zmiany.
Zmniejsza się o kwotę 72.420,- zł (rozdz. 60016) środki na budowę drogi Dziki
- Ernestowo w związku z niższym od planowanego kosztem zadania. W wyniku tego dofinansowanie ze środków SAPARDU zmniejsza się zarówno po stronie dochodów jak
i wydatków. Dochody z tytułu dywidendy planuje się przeznaczyć na:
- 5.000,-zł (rozdz. 60016) na zadanie: budowa dróg gminnych, gdyż istnieje potrzeba opracowania dokumentacji technicznej przebudowy drogi Gruczno – Chrystkowo;
- 5.000,-zł (rozdz. 90002) jako udział Gminy w spółce, której celem jest realizacja na
terenie Gminy projektu Wytwórni Materiałów Budowlanych z wykorzystaniem
technologii HYDROMEX. Udział Gminy ma wynosić 10% kapitału zakładowego.
Udział kapitałowy Gminy w tym projekcie jest potrzebny do sfinansowania tego przedsięwzięcia przez Fundację Komunalną. Uruchomienie wytwórni pozwoli stworzyć około 100 nowych miejsc pracy.
W związku z przesunięciem terminu przekazania dotacji z 2003 roku na rok 2004 konieczne
jest również przesunięcie o rok realizacji budowy sali gimnastycznej w Grucznie i wykonania boisk oraz zagospodarowania placu szkolnego w Grucznie. Wniosek na dotację złożony
w Urzędzie Marszałkowskim na budowę sali gimnastycznej został rozszerzony o wykonanie boiska sportowego. W związku z tym zadania te łączy się i nadaje nową nazwę zadania: budowa kompleksu sportowego w Szkole Podstawowej i Gimnazjum w Grucznie.
Kompleksowe ujęcie zadań pozwala na zakończenie budowy sali gimnastycznej zgodnie z umownym terminem i oddanie do użytku we wrześniu bieżącego roku. Natomiast w roku
2004 z uzyskanej dotacji 300.000,- zł zrealizowana zostanie budowa boisk sportowych,
wykonana elewacja sali i zakupione wyposażenie sportowe do sali gimnastycznej.
Na kolonie i obozy dla dzieci w ramach budżetu Ośrodka Oświaty i Wychowania
przewidziane były środki w formie dotacji dla podmiotów organizujących wypoczynek. Po zakwalifikowaniu wniosków dofinansowany został obóz w Drogomyślu organizowany przez świetlicę “Gniazdo”, która nie może otrzymać dotacji ponieważ finansowana jest z tego
samego budżetu. Z tego powodu wydatki w wysokości 5.500,- zł (rozdz. 85154) kwalifikuje się w wymagane paragrafy.
W związku z wyższymi wpływami z zezwoleń na sprzedaż i podawanie alkoholu na terenie gminy o kwotę 50.000,- zł w 2003r., zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości
i przeciwdziałaniu alkoholizmowi rozdysponowanie tej kwoty następuje na zadania gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych:
- dofinansowanie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywanie problemów alkoholowych oddziału odwykowego (prowadzenie terapii pogłębionej z osobami
uzależnionymi, utrzymujących abstynencję, prowadzenie spotkań z rodzinami uzależnionych, zorganizowanie XI spotkań trzeźwości “Dzień trzeźwości) – 5.600,- zł;
- dofinansowanie dyżurów specjalistycznych w Poradni Odwykowej (trening konstruktywnych zachowań, terapia dla osób współuzależnionych) – 11.000,- zł;
- dofinansowanie szkoleń realizatorów gminnego programu PRPA – 5.300,- zł;
- sfinansowanie kosztów pielgrzymki grup AA do Częstochowy – 1.800,- zł;
- zorganizowanie kolonii letnich dzieci ze świetlicy profilaktyczno – wychowawczej “Gniazdo” – 10.000,- zł;
- zadania zlecone dla organizacji pozarządowych, organizacja kolonii dla dzieci z rodzin zagrożonych patologią – 16.300,- zł;
Dyrektor Miejsko – Gminnej Przychodni w ramach kwoty dotacji zwraca się z prośbą o rozszerzenie zakresu zadań o zakup kserokopiarki. Kserokopiarka, którą posiadają ulega ciągłym awariom i ze względu na koszty jej eksploatacji koniecznym jest zakup nowej kserokopiarki, na który przychodnia nie posiada własnych środków.
metryczka
Wytworzył: Rada Miejska w Świeciu (17 lipca 2003)
Opublikował: Magdalena Jasińska (3 marca 2004, 11:19:54)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1938