Obwieszczenie o wszczęciu postepowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "PRZEBUDOWA DROGI POWIATOWEJ NR 1257C MICHALE-SARTOWICE-ETAP II"

                                                                                           Świecie, dnia 2013-05-06
 
ROŚiGK 6220.10.1.2013


 
OBWIESZCZENIE


 
 
Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj.: Dz. U. 2013, poz. 267), w związku z art. 74 ust. 3 i art. 75 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj.: Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zmianami), w związku z § 3 ust. 1 pkt 60 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397)


 
podaję do publicznej wiadomości informację:


 
o wszczęciu postępowania administracyjnego oraz o zamieszczeniu w publicznie dostępnym wykazie danych wniosku:


 
Pana Adama Mellera


 
reprezentującego:


 
Powiatowy Zarząd Dróg w Świeciu
ul. Gen. Józefa Hallera 9
86-100 Świecie


 
w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn.:


 
„PRZEBUDOWA DROGI POWIATOWEJ
NR 1257C MICHALE – SARTOWICE – ETAP II”


 
Niniejszy wniosek zamieszczony został w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie, prowadzonym na stronach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Świeciu www.bip.um-swiecie.pl pod Nr 313/2013.
 
Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi powiatowej nr 1257C na odcinku od km 13+273 (miejscowość Dolne Sartowice, koniec wału przeciwpowodziowego) do km 15+598 (Sartowice, skrzyżowanie z drogą krajową nr 91). Długość przebudowywanego odcinka wyniesie 2,325 km. W miejscu projektowanego przedsięwzięcia obecnie istnieje droga o nawierzchni bitumicznej, położona na terenie rolniczym, przebiegająca przez miejscowość Sartowice i Dolne Sartowice, w których dominuje zabudowa zagrodowa.
 
W ramach inwestycji przewiduje się następujący zakres robót:
1. Prace pomiarowe.
2. Roboty przygotowawcze.
3. Wykonanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni projektowanych elementów drogowych.
4. Regulacja poboczy.
5. Renowacja rowów przydrożnych.
 
Przedmiotowe przedsięwzięcie realizowane będzie na działkach ewidencyjnych o numerach:
26, 27, 28/2, 29, 123/4, 144/2, 204 i 144/5 (obręb Sartowice), gmina Świecie, powiat świecki.
 
Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 60 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397) przedmiotowe przedsięwzięcie zakwalifikowano do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko (drogi o nawierzchni twardej o całkowitej długości przedsięwzięcia powyżej 1 km inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 31 i 32 oraz obiekty mostowe w ciągi drogi o nawierzchni twardej, z wyłączeniem przebudowy dróg oraz obiektów mostowych, służących do obsługi stacji elektroenergetycznych i zlokalizowanych poza obszarami objętymi formami ochrony przyrody (…) ).
 
Zgodnie z art. 75 ust. 1 pkt 4 oraz art. 64 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj.: Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227 ze zmianami) organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest Burmistrz Świecia. Konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia stwierdza Burmistrz Świecia po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świeciu.
 
W niniejszym postępowaniu administracyjnym bierze udział powyżej 20 stron (właściciele działek objętych inwestycją oraz działek bezpośrednio graniczących z miejscem planowanego przedsięwzięcia).
 
Osoby zainteresowane przedmiotowym przedsięwzięciem mogą zapoznać się z aktami sprawy oraz złożyć uwagi i wnioski w Urzędzie Miejskim Świeciu ul. Wojska Polskiego 124 w Wydziale Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej (pok. 26), w godzinach 7 30 – 15 00. w terminie 21 od dnia podania niniejszej informacji do publicznej wiadomości. Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Burmistrz Świecia.
 
Uwagi i wnioski mogą być wnoszone w formie pisemnej, ustnej (do protokołu), za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym (ochrona.srodowiska@swiecie.eu). Uwagi lub wnioski złożone po upływie wyżej określonego terminu pozostawia się bez rozpatrzenia.
 
Obwieszczenie podaje się do publicznej wiadomości na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Miejskiego w Świeciu, na tablicach ogłoszeń w miejscowościach Sartowice i Dolne Sartowice oraz poprzez jej zamieszczenie na stronie internetowej www.bip.um-swiecie.pl (zakładka decyzje środowiskowe).
 
Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj.: Dz. U. 2013, poz. 267), doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
 
Otrzymują:

1. Wnioskodawca
2. BIP Urzędu Miejskiego
3. tablica ogłoszeń na parterze budynku Urzędu Miejskiego w Świeciu
4. Sołtys Czesław Woźnica - z prośbą o niezwłoczne wywieszenie na sołeckiej tablicy ogłoszeń

5. a/a
 

metryczka


Wytworzył: Marta Karolczak (6 maja 2013)
Opublikował: Aleksandra Arczyńska - Lisek (6 maja 2013, 15:11:55)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1258