Zarządzenie Nr 1171/05

Zarządzenie Nr 1171/05

B u r m i s t r z a Ś w i e c i a

z dnia 7 listopada 2005 r.

w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Świeciu.

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zmianami),

Burmistrz Świecia

zarządza:

§ 1

W § 13 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Świeciu , dotyczącą zakresu działania Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej wprowadza się nową treść zadań z zakresu ochrony środowiska w następującym brzmieniu:

W zakresie ochrony środowiska

  1. Sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska.
  2. Nakazywanie osobie fizycznej eksploatującej instalację w ramach zwykłego korzystania ze środowiska lub eksploatującej urządzenia, wykonanie czynności zmierzających do ograniczenia ich negatywnego oddziaływania na środowisko, a w wypadku nie zastosowania się do nakazu – zobowiązanie użytkownika do wstrzymania użytkowania instalacji.
  3. Zapewnianie warunków niezbędnych do ochrony środowiska przed odpadami oraz dbanie o utrzymanie porządku i czystości.
  4. Tworzenie i aktualizacja regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy.
  5. Realizowanie postanowień regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy.
  6. Koordynacja pracami związanymi z likwidacją dzikich wysypisk.
  7. Opiniowanie i przygotowywanie dokumentów do wydania decyzji – zezwolenia na świadczenie usług komunalnych.
  8. Określanie i podawanie do publicznej wiadomości wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług komunalnych.
  9. Tworzenie, aktualizacja oraz monitoring programu ochrony środowiska i planu gospodarki odpadami.
  10. Udzielanie opinii w sprawie zatwierdzenia programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi.
  11. Udzielanie opinii w sprawie wydawania decyzji na prowadzenie działalności w zakresie transportu, zbierania, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów.
  12. Prowadzenie rejestru informacji o wytwarzanych odpadach.
  13. Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków.
  14. Prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych.
  15. Obsługiwanie gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej.
  16. Przygotowywanie zestawień rocznych przychodów i wydatków gminnego funduszu.
  17. Ogłaszanie zatwierdzonych zestawień przychodów i wydatków.
  18. Ustanawianie parków wiejskich, określanie ich granic oraz sposobu wykonywania ochrony.
  19. Uznawanie za park wiejski terenów, na których znajduje się starodrzew.
  20. Koordynowanie spójności planów ochrony przyrody na poddanych ochronie obszarach z planami zagospodarowania przestrzennego.
  21. Uzyskiwanie możliwości wprowadzania następujących form ochrony przyrody :
    1. wyznaczanie obszarów chronionego krajobrazu,
    2. wprowadzanie ochrony indywidualnej w drodze uznania za :
      • pomniki przyrody,
      • stanowiska dokumentacyjne,
      • użytki ekologiczne,
      • zespół przyrodniczo-krajobrazowy.
  22. Wyrażanie opinii w postępowaniu o udzielenie przez właściwe organy koncesji na poszukiwanie lub rozpoznawanie złóż kopali.
  23. Uzgadnianie warunków udzielania przez właściwe organy koncesji na :
      1. wydobywanie kopalin ze złóż,
      2. poszukiwanie i wydobywanie surowców mineralnych.
  24. Udzielanie opinii w sprawach obniżania opłat eksploatacyjnych.
  25. Prowadzenie ewidencji rodzaju, ilości i miejsc występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska, w tym azbestu.
  26. Prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.
  27. Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie.
  28. Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
  29. Prowadzenie kompleksowej edukacji ekologicznej.
  30. Planowanie inwestycji związanych z ochroną środowiska.

    § 2

    Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.

    § 3

    Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

    Burmistrz Świecia

    Tadeusz Pogoda

metryczka


Wytworzył: Burmistrz Świecia (7 listopada 2005)
Opublikował: Krystyna Sopońska (8 listopada 2005, 14:24:03)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1890