Protokół Nr XXXII/05

Protokół Nr XXXII/05

z XXXII Sesji Rady Miejskiej w Świeciu odbytej w dniu 25 sierpnia 2005r.

od godz. 13.00 – 16.30

Otwierając obrady XXXII Sesji Rady Miejskiej w Świeciu
Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik stwierdził, że na ogólną liczbę 21 radnych obecnych jest 20 radnych, czyli quorum, a Rada może kontynuować obrady i podejmować prawomocne uchwały.

Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.

Udział w sesji wzięli:

  • Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda,

  • Skarbnik p. Marzenna Rzymek,

  • Sekretarz p. Krystyna Radtke,

  • Radca Prawny p. Roman Kruszyński,

  • z Wydz. BAGiGG p. Jan Adamczyk,

  • Kierownik USC p. Leszek Żurek,

  • Kierownik Wydz. ROŚiGK p. Edyta Kliczykowska,

  • Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy: OPS p. Lidia Lemańska, MGPZ p. Barbara Dybowska,

  • Kierownik ZGM p. Paweł Bednarski,

  • Kierownik Wydz. KGPPiPA p. Justyna Wąsowska – Roszczynialska,

  • Przedstawiciele lokalnej prasy i telewizji kablowej.

Zaproszona:

  • Prezes Cechu Rzemiosł Różnych p. Matylda Adamiak.

Do pkt. 2

Rada jednogłośnie przyjęła protokół z poprzedniej sesji.

Do pkt. 3

Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik przedstawił informację o działaniach Rady
w okresie międzysesyjnym.

Informacja stanowi załącznik do protokołu.

Do pkt. 4

Sprawozdanie o działalności międzysesyjnej złożył Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda.

Sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu.

Radny p. Bogdan Tarach - zapytał na co została wydatkowana kwota w wysokości 2.000 zł, o której mowa w Zarządzeniu Nr 1087/05 – jak zostały rozdysponowane środki, ile nagród przydzielono i w jakich kwotach ?

Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda – za te pieniądze zostały zakupione puchary i koszulki dla drużyn uczestniczących w Ogólnopolskim Turnieju Piłki Siatkowej zorganizowanym w pierwszą niedzielę sierpnia br., nie była to impreza uwzględniona w programie OKSiR, była nadprogramowa stąd organizatorzy zwrócili się do mnie i ja takie nagrody ufundowałem w wysokości 2.000 zł.

Do pkt. 5

Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda przedstawił informację o realizacji budżetu Gminy Świecie za I półrocze 2005 r.

Informacja stanowi załącznik do protokołu.

Do pkt. 6 a

Skarbnik p. Marzenna Rzymek przedstawiła projekt uchwały w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

Kluby Radnych: SLD, SDPL i OPS nie wniosły uwag, natomiast Centroprawica – stanowisko wyrazimy po dyskusji.

Komisje: Polityki Gospodarczej i Finansowej oraz Prawa i Porządku Publicznego wyraziły opinię pozytywną do projektu uchwały.

Radny p. Tadeusz Zawiasiński – w imieniu Klubu Radnych CPZŚ chciałbym zaproponować zmianę w § 1 projektu uchwały. Punkt 5 miałby brzmienie: “Połączone Komisje Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska oraz Polityki Gospodarczej i Finansowej dokonują oceny wniosków do dnia 7 października, którą przedstawiają Skarbnikowi Gminy”.

Punkt 6 otrzymuje brzmienie:

“Kierownicy gminnych jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i wydziałów Urzędu, opracowują i przedkładają Skarbnikowi Gminy w terminie do 19 października plany rzeczowe zadań oraz projekty planów finansowych, uwzględniające nie załatwione wnioski składane do budżetu z poprzedniego roku”.

Propozycja oceny wniosków przez połączone Komisje jest zgodna z wcześniejszym wnioskiem w tej sprawie przedłożonym na posiedzeniu Komisji Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska. Da możliwość pełnego udziału radnych w ocenie wniosków. Umożliwi także lepszą ocenę ich ważności przez radnych już na etapie przygotowania budżetu, co pozwoli na lepsze zaspokojenie potrzeb mieszkańców Gminy Świecie i usprawni prace nad projektem budżetu.

Członkowie Komisji nie mają możliwości wglądu we wnioski nie zakwalifikowane. Jako Radni też składamy wnioski i chcielibyśmy mieć możliwość wpływu na ich realizację i weryfikację.

Radny p. Jan Grudziński – odnosząc się do przedłożonego wniosku w § 1 pkt. 5, uważam, że jest to wchodzenie w kompetencje osób odpowiedzialnych za tworzenie budżetu. Taki wniosek padł na Komisji w 2003 r. na posiedzeniu Komisji Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska z myślą o analizie wniosków, ich realizacji i Komisja to realizuje. W ubiegłym roku nawet wyjechaliśmy w teren w celu sprawdzenia wykonania zadań inwestycyjnych i wniosków złożonych do budżetu. W tym roku na ostatnim posiedzeniu też analizowaliśmy realizację zadań inwestycyjnych w 2005 roku zgodnie z uchwałą przyjętą w styczniu. Nie mieliśmy na uwadze analizy wniosków złożonych do budżetu, gdyż jest to zadanie w kompetencjach osób odpowiedzialnych za tworzenie budżetu i jako Klub uważamy, że jest to wniosek niezasadny.

Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda – moja opinia do tej zmiany jest też negatywna, gdyż te decyzja utrudni prace nad tworzeniem uchwały, skracając czas na przygotowanie tak olbrzymiego dokumentu.

Od kilku lat prace nad budżetem przebiegały pozytywnie. Jako jedna z nielicznych Gmin uchwalamy budżet do końca roku, czyli nie ma mowy iż dotychczasowe zasady przygotowania budżetu przeszkadzały nam w sprawnym jego przygotowaniu. Ponadto dwie Komisje mają role uprzywilejowane, w stosunku do kolejnych Komisji, mając prawo wyrażenia merytorycznej opinii o procedurze projektów i wniosków. Jako burmistrz nie mogę przedłożyć i wydać pozytywnej opinii do takiej zmiany, która zachwieje równowagą pomiędzy poszczególnymi organami naszej Rady Miejskiej.

Radny p. Tadeusz Zawiasiński – w posiedzeniu tych dwóch Komisji mogą brać udział radni, którzy wyrażają taką wolę, więc nie będzie mowy o pozbawianiu kogokolwiek takich uprawnień lub je ograniczać. Chodzi o to by Radni, ponosząc odpowiedzialność za przyjęcie budżetu, mieliby okazję zapoznać się z wszystkimi wnioskami. Tak wymagałyby działania indywidualnego, już bez udziału zainteresowanych być może osób. Tylko dlatego nasz wniosek został złożony, zapewniam, że nie w celu jakiegokolwiek utrudnienia przygotowania budżetu.

Skarbnik p. Marzenna Rzymek – nie mogę się zgodzić z Radnym Zawiasińskim, że Radni mają ograniczony wgląd do wniosków. Sprawy wszystkich wniosków i wszystkie wnioski, które są ponumerowane są Radnym przedstawione.

Zainteresowani radni często pytają o nie i udostępniam je do wglądu.

Radny p. Józef Pawłowski – nie zgadzam się, ze stwierdzeniem, że Radni nie mają możliwości oceny wniosku. Sami je składamy, rozmawiamy z Kierownikami Wydziałów i istnieje możliwość ich realizacji np. w danym roku. Ponadto Radni mają prawo zgłaszać poprawki do budżetu.

Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda – dokładnie czytam projekt przedłożony przez CPZŚ i jest napisane, że połączone Komisje Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska oraz Polityki Gospodarczej i Finansowej dokonują oceny wniosków, czyli ocena będzie się odbywała w drodze głosowania, przez członków Komisji a nie przez członków innych Komisji, którzy będą mogli uczestniczyć w rozmowach, ale nie będą mogli oceniać. Takie załatwienie problemu wyłącza z tego procesu oceny pozostałych Komisji Rady Miejskiej.

W wyniku głosowania (8 za, 11 przeciw i 1 wstrzym.) Rada odrzuciła wniosek Klubu Radnych Centroprawica.

Rada większością głosów (14 za, 6 wstrzym.) podjęła uchwałę Nr 307/05
w przedmiotowej sprawie.

Do pkt. 6 b

Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda przedstawił projekt uchwały w sprawie zabezpieczenia prawidłowego wykorzystania środków na dofinansowanie zadania inwestycyjnego “Budowa Hali Widowiskowo – Sportowej w Świeciu” uzyskanych z MENiS-u.

Kluby Radnych: SLD, SDPL i OPS – jesteśmy za przyjęciem projektu uchwały, a Centroprawica - wstrzyma się od głosowania.

Komisja Polityki Gospodarczej i Finansowej wyraziła opinię pozytywną do projektu uchwały.

Rada większością głosów (14 za, 6 wstrzym.) podjęła uchwałę Nr 308/05
w przedmiotowej sprawie.

Do pkt. 6 c

Sekretarz Gminy p. Krystyna Radtke przedstawiła projekt uchwały w sprawie współpracy Gminy Świecie z Organizacjami Pozarządowymi.

Kluby Radnych: SLD, SDPL i OPS – nie wniosły uwag, CPZŚ – stanowisko wyrazimy po dyskusji.

Komisja do spraw Rodziny, Zdrowia i Opieki Społecznej wyraziła opinię pozytywną do projektu uchwały.

Radny p. Paweł Knapik – w § 2 wymieniony jest tylko załącznik, a w załączniku wymienione są również kolejne lata. Z Którego zapisu mamy zrezygnować?

Proponuję 2 wnioski do przedyskutowania:

  1. w rozdziale VII pkt. 4, obecnie brzmi: “Burmistrz Świecia organizuje dwa razy w roku Forum Organizacji Pozarządowych”. Uważam, że nie można narzucać liczby spotkań i nie ograniczać ich organizacji tylko do zadań Burmistrza. Dlatego proponuję zmianę tego punktu, który mógłby brzmieć “Burmistrz Świecia organizuje lub pomaga w organizacji Forum Organizacji Pozarządowych”, by chęć spotkania mogła wynikać od osób uczestniczących w pracach poszczególnych Stowarzyszeń,

  2. w rozdziale VIII pkt. 1, proponuję o wykreślenie tego punktu dlatego, że tylko jako Rada przyjmujemy ten program i tylko jako Rada możemy go zmienić. Nie ma potrzeby powtarzania rzeczy oczywistych.

Sekretarz Gminy p. Krystyna Radtke – nazwa tego programu brzmi: Wieloletni program współpracy” lecz ja celowo zakamuflowałam ten tytuł w celu orientacji na jaki okres go uchwalamy.

Jeżeli chodzi o zapis w rozdziale VII pkt. 4, przychylam się do propozycji zapisu, że Burmistrz Świecia organizuje lub pomaga w organizacji Forum Organizacji Pozarządowych.

Przychylam się do wykreślenia pkt. 1 w rozdziale VIII, to oczywiste, że Rada decyduje o zmianach w Programie.

Radna p. Helena Ratka-Fejtko – jeśli chodzi o rozdział. IV, pkt. 9, podpunkt 5, obecnie brzmi: “niepodpisanie umowy skutkuje wykluczeniem organizacji pozarządowej z ubiegania się o środki z budżetu Gminy Świecie przez okres 3 lat”. Mam pewną wątpliwość, czy ten przepis nie jest zbyt restryktywny? Czy nie wystarczyłby następny rok kalendarzowy, że nie ma prawa się ubiegać? Sądzę, że ten okres 3 lat jest zbyt długi, stanowi jak gdyby karę, którą ponosi dana organizacja z którą umowy nie podpisano.

Sekretarz Gminy p. Krystyna Radtke – sprawdzę czy jest to termin ustawowy, a jeżeli by nie był sądzę, że wydawanie publicznych pieniędzy, obojętnie jaka to kwota, powinno jednak być restrykcyjne.

Radca Prawny p. Roman Kruszyński – uważam, że zapis musi pozostać, jeśli nie 3 to przynajmniej 2 lata. Jeżeli ktoś przystępuje do “tej gry” musi być doskonale zorientowany jakie są warunki. Nie można stwarzać sytuacji, że prowadzimy rokowania a ktoś następnie nie podpisuje umowy.

Radny p. Tadeusz Zawiasiński – skoro zostało powołane Forum Organizacji pozarządowych, to czy uczestnikom tego Forum zadano pytanie o ocenę tego projektu uchwały i jaka jest ta ocena ? Proponuję w rozdziale I dopisać “oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 pkt. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie”. W rozdziale II, pkt. 1 dopisać analogicznie jak w punkcie 1. Myślę, że organizacje te zasługują na uznanie również w projekcie naszej uchwały oraz ich znaczenie będzie coraz bardziej rosło, umożliwmy im działanie właśnie poprzez przyjęcie w projekcie uchwały.

Radny p. Zdzisław Kwiatkowski - proponuję poprawki do rozdziału IV w pkt. 5 projekt brzmi: “Przed wydaniem zarządzenia, o którym mowa w pkt. 4, Burmistrz zasięgnie opinii Komisji Oceniającej, której skład osobowy i regulamin pracy każdorazowo określi Burmistrz, także w formie zarządzenia. Po poprawce brzmi: “Przed podjęciem decyzji o wyborze podmiotów, o których mowa w pkt. 4 Burmistrz po zasięgnięciu opinii Komisji Oceniającej wyda zarządzenie. Skład osobowy i regulamin pracy Komisji Oceniającej każdorazowo określi Burmistrz w formie zarządzenia”.

Sekretarz Gminy p. Krystyna Radtke – oceny projektu uchwały tego programu każda organizacja złożyła na ręce Burmistrza i są one pozytywne.

Jeżeli chodzi o dopisanie podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, to możemy dopisać choć jest to ujęte w nazwie organizacje pozarządowe.

W nawiązaniu do wniosku p. Radnego Kwiatkowskiego zmiany zapisu “decyzji” informuję, że Burmistrz podejmuje decyzje w formie zarządzenia i jeżeli Państwo chcecie to można zmienić zapis “decyzji” na “zarządzenia”.

Radna p. Helena Ratka-Fejtko – w materii formalno-prawnej w pełni przychylam się do wniosku p. Radnego Kwiatkowskiego, ponieważ termin “zarządzenie” w tym zapisie powtarza się, będzie to zapis bardziej przejrzysty i czysty.

Sekretarz Gminy p. Krystyna Radtke – głównie chodzi o to by taki program powstał i coraz więcej organizacji aktywnie działało na terenie naszej gminy. Oczywiście, zmiany są dopuszczalne.

W wyniku głosowania (8 za, 7 przeciw i 4 wstrzym.) Rada przyjęła wniosek p. Tadeusza Zawiasińskiego.

W wyniku głosowania (10 za, 1 przeciw i 9 wstrzym.) Rada przyjęła wniosek p. Zdzisława Kwiatkowskiego.

W wyniku głosowania (10 za, 1 przeciw i 9 wstrzym.) Rada przyjęła wniosek p. Pawła Knapika.

Radny p. Pawł Knapik – panie Przewodniczący, był jeszcze jeden wniosek dot. sposobu zmiany uchwały.

Radca Prawny p. Roman Kruszyński – z uwagi na wagę tego dokumentu dla jasności ten zapis w takiej formie powinien pozostać.

Przewodniczący Rady – nie będzie głosowania nad tym wnioskiem.

Radna p. Helena Ratka-Fejtko – czy wyjaśniono kwestię nie podpisania umowy przez okres 3 lat?

Radca Prawny p. Roman Kruszyński – 3 lata to okres maksymalny, ale może być skrócony. Ja jednak proponuję 3 lata.

Radna p. Helena Ratka-Fejtko – mnie to nie satysfakcjonuje, nie chodzi o okres lecz o fakt dlaczego organizacja ma być wykluczona. Proponuję zapis “nie wywiązanie się przez Organizację z poprzednio zawartej umowy”.

Radca Prawny p. Roman Kruszyński – uważam jeżeli strony negocjują w dobrej wierze i są partnerami oraz w grę wchodzą publiczne pieniądze, to należy ukarać stronę nie wywiązującą się ze zobowiązania.

Radny p. Jerzy Kapuściński – sądzę, że zapis 3 letniego okresu powinien pozostać, a w umowie zaznaczyć jeżeli strona nie dotrzyma warunków to zostanie ukarana.

Radna p. Helena Ratka-Fejtko – ja pozostaję nadal przy swoim rozumowaniu. Uważam, że zapis został sporządzony “na skróty”, lecz to nie był wniosek, a pytanie i niech tak zostanie.

Rada większością głosów (19 za, 1 wstrzym.) podjęła uchwałę Nr 309/05 w przedmiotowej sprawie.

Do pkt. 6 d

Sekretarz Gminy p. Krystyna Radtke przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany i ogłoszenia tekstu jednolitego Statutu Gminy Świecie.

Kluby Radnych: SLD, SDPL - jesteśmy za przyjęciem projektu uchwały, CPZŚ – zajmiemy stanowisko po dyskusji, OPS – Radna p. Helena Ratka-Fejtko – Klub OPS prosi o uwzględnienie poprawki do § 54, a tym samym do Statutu, by “głosowanie imienne odbywało w kwestiach najważniejszych dotyczących wspólnoty lokalnej oraz spraw określonych w Ustawie o Samorządzie Gminnym i Statucie Gminy Świecie jako głosowanie bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady:

a) w sprawie powoływania i odwoływania skarbnika gminy i sekretarza gminy,

b) uchwalenia budżetu gminy,

c) w sprawie udzielenia lub nieudzielania absolutorium,

d) wprowadzenie zmian w porządku obrad sesji,

e) o przeprowadzeniu referendum w sprawie odwołania burmistrza co najmniej 3/5
głosów ustawowego składu rady.

Rada może podjąć decyzję o przeprowadzeniu głosowania imiennego również w innych sprawach”.

Radny p. Józef Pawłowski w imieniu Komisja Prawa, Porządku Publicznego i Spraw Obywatelskich wniósł poprawki do § 54 ust. 1 wykreślenie słów “oraz spraw określonych w Ustawie o Samorządzie Gminnym i Statucie Gminy Świecie jako głosowanie bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady”.

Radca Prawny p. Roman Kruszyński – uważam, że jest to zasadne i można to wykreślić.

Sekretarz Gminy p. Krystyna Radtke - są dwie drogi w głosowaniu imiennym, jedna to określić, które sprawy są ważne, a w drugim przypadku ważne sprawy są wyszczególnione są w Ustawie o Samorządzie Gminnym w postaci poprzeczki w głosowaniach. Decyzja należy do Państwa.

Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik poinformował, że w poprawce zgłoszonej przez Klub OPS-u jest punkt mówiący o tym iż rada może podjąć decyzję o głosowaniu.

Radny p. Tadeusz Zawiasiński zaproponował, by zostać przy tekście pierwotnym, bo Rada zajmuje się tylko kwestiami ważnymi.

Radny p. Paweł Knapik – stwierdził iż wszystkie głosowania powinny być jawne oraz zaproponował 2 zmiany do projektu uchwały: 1) w § 49 ust. 5 zastąpić słowo “oraz” słowem “lub”, 2) § 49 ust. 1 i ust. 5 zapis “5 radnych” zmienić na “3 radnych”.

Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik – słowo “oraz” nie można zastąpić słowem “lub”.

W wyniku głosowania (12 za, 8 wstrzym.) Rada przyjęła wniosek p. Józefa Pawłowskiego.

W wyniku głosowania (12 za, 8 przeciw.) Rada przyjęła wniosek Klubu Radnych OPS z wcześniej przyjętą poprawką.

W wyniku głosowania (18 za, 2 wstrzym.) Rada przyjęła wniosek p. Pawła Knapika (w § 49 dot. ilości radnych z “5” na “3”).

Rada większością głosów (12 za, 8 przeciw) podjęła uchwałę Nr 310/05
w przedmiotowej sprawie.

Do pkt. 6 e

Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda przedstawił projekt uchwały w sprawie podjęcia inwestycji w latach 2004 – 2009.

Kluby Radnych: SLD, SDPL i OPS – nie wniosły uwag, Centroprawica – negatywną.

Komisje: Polityki Gospodarczej i Finansowej oraz Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska wyraziły opinię pozytywną do projektu uchwały.

Radny p. Tadeusz Zawiasiński – niezadowalające są kolejne zmiany tej uchwały. W porównaniu z danymi z czerwca w znaczący sposób, są to kwoty milionowe, zwiększają się udziały gminy, tj. środki własne i pomniejsza się kwota ogólnej wartości inwestycji wykazanej w planie, to też są kwoty milionowe. W naszych warunkach 1 milion złotych, to jest w montażu, zatrudnienie ok. 100 osób w robotach publicznych w roku lub wybudowanie 18 mieszkaniowego budynku. Zmiana również polega na tym, że ścieżki rowerowe nam się “cofają”. Zupełnie nie do przyjęcia jest treść załącznika, ponieważ dane są źle podliczone. Uważam, że do spraw tego rodzaju planowania strategicznego należy podchodzić serio. Przykładem może być Hala Sportowa, której budowa najpierw miała kosztować 2.700.000 zł, a dzisiaj ta kwota urasta do 5,5 mln zł.

Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda – błąd zapewne pojawił się tylko w podliczeniu. Natomiast w każdym zadaniu wielkości są prawidłowe.

Radny Józef Pawłowski – jeżeli wzrosły koszty to nie można wycofać się z zadań zaplanowanych zadań strategicznych np. z kanalizacji całej gminy do 2010 r.

Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda – przepraszam bardzo, że w sumarycznym podliczeniu nie było zasadniczej pożyczki z WFOŚiGW w wys. 2 mln zł, przeniesionych z zadania z Gruczna i w budżecie województwa zamiast “200 tys.” było “250 tys.zł”.

 

Rada większością głosów (15 za, 5 przeciw) podjęła uchwałę Nr 311/05
w przedmiotowej sprawie.

Do pkt. 6 f

Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda przedstawił projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu na realizację zadania pn. “Budowa kanalizacji sanitarnej w Grucznie, Chrystkowie, Kosowie, Dworzysku, Wielkim Konopacie i Sulnówku”.

Kluby Radnych: SLD, SDPL i OPS - nie wniosły uwag, Centroprawica – będą głosowali indywidualnie.

Komisje: Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska oraz Polityki Gospodarczej i Finansowej wyraziły opinię pozytywną do projektu uchwały.

Radny p. Tadeusz Zawiasiński – w uzasadnieniu jest zapis, że na realizację tego przedsięwzięcia wystąpiliśmy z wnioskiem i otrzymaliśmy promesę przyznania środków w wysokości 1.400.000 złotych w 2005 r. oraz 600.000 zł na lata następne. Jak się do tego ma zapis w poprzednio przyjętej uchwale o zadaniach wieloletnich, bo tu mamy zapis, że w roku 2007 mamy zapisane 2 mln zł. Jak się ma jedno do drugiego.

Burmistrz Świecia p. Tadeusz Pogoda – w projekcie uchwały Zarządu WFOŚiGW jest zapis o udzielenie pożyczki Gminie Świecie w wysokości 2 mln zł. w 2007 r. na to przedsięwzięcie. Jutro jest posiedzenie Rady Nadzorczej, na którym zapewne zapadnie decyzja pozytywna, lecz na dzień dzisiejszy nie mogę jeszcze tej promesy przedstawić.

Rada większością głosów (14 za, 5 wstrzym.) podjęła uchwałę Nr 312/05
w przedmiotowej sprawie.

Do pkt. 7

Radny Paweł Knapik – w nawiązaniu do przeprowadzonego konkursu na kierownika biblioteki zwrócił uwagę na pewne uchybienia i zaproponował, aby wcześniej sprawdzić oferty kandydatów, by nie miał miejsce podobny incydent tzn. kandydatom zaproponowano przygotowanie się do przedstawienia własnej koncepcji działania biblioteki. Pewna osoba taką koncepcję przygotowała, a komisja nie dopuściła do jej przedstawienia z uwagi na brak wymaganego wykształcenia.

Radny Bogdan Tarach – w nawiązaniu do imprezy kolarskiej zorganizowanej w Kozłowie, proszę, by w przyszłości informować rolników, by nie powtórzył się fakt zablokowanej drogi. Kombajny nie mogły przejechać na pola i rolnicy mieli utrudnione żniwa.

Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik - organizatorem nie była Gmina ani OKSIR.

Do pkt. 8

Wobec wyczerpania porządku obrad, Przewodniczący Rady p. Jerzy Wójcik zamknął obrady XXXII Sesji Rady Miejskiej.

Protokolant:
Krystyna Sopońska – Wydz. Organizacyjny UM.


Przewodniczący
R a d y M i e j s k i e j
Jerzy Wójcik

metryczka


Wytworzył: Rada Miejska w Świeciu (13 października 2005)
Opublikował: Magdalena Jasińska (21 października 2005, 11:52:36)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1776