ZPORR
Przebudowa drogi gminnej Gruczno-Chrystkowo.Projekt dotyczył drogi gminnej łączącej miejscowość Chrystkowo z sąsiednimi miejscowościami oraz miastem Świecie. Jest to istotny szlak komunikacyjny ze względu na:
1. Atrakcyjność turystyczną terenu i możliwości przyjęcia turystów.
2. Lokalizację w bezpośredniej bliskości wałów przeciwpowodziowych na rzece Wiśle. Droga ta stanowi jedyny szlak ewakuacyjny w przypadku powodzi.
Realizacja przedmiotowego zadania przyczyniła się do zapewnienia integralności sieci drogowej zlokalizowanej na obszarze oddziaływania projektu. Poprawił się układ komunikacyjny całego obszaru, co w konsekwencji doprowadziło do dynamicznego rozwoju społeczno - gospodarczego. Obecnie z drogi korzystają:
- mieszkańcy Chrystkowa - 128 osób,
- mieszkańcy okolicznych miejscowości - około 1300 osób,
- turyści - około 1500 osób rocznie.
Realizacja projektu jest zgodna ze Strategią rozwoju województwa kujawsko - pomorskiego oraz następującymi dokumentami programowymi:
- Plan Rozwoju Lokalnego Powiatu Świeckiego na lata 2004-2013,
- Strategia Gminy Świecie - "Przygotowanie do przyszłości".
Przedmiotem projektu była przebudowa drogi gminnej Gruczno - Chrystkowo na odcinku łączącym wieś z drogą powiatową Świecie - Topólno, obejmująca następujący zakres robót:
- przebudowę istniejącej nawierzchni z poszerzeniem do szerokości normatywnej 5,0 m oraz wzmocnieniem do obciążenia wynoszącego 80 kN/oś),
- budowę zjazdów na pola uprawne,
- utwardzenie poboczy,
- przebudowa istniejacego skrzyżowania z drogą powiatową.
W wyniku realizacji projektu przebudowano 792 m drogi. Ponadto zmodernizowano skrzyżowanie z drogą powiatową oraz utwardzono 753 m pobocza. Wykonane zostało też 10 zjazdów na pola uprawne. Nowa nawierzchnia została dostosowana do prognozowanych wielkości natężeń ruchu. Projekt zapewnia wykorzystanie w maksymalnym stopniu poprzedniej konstrukcji drogi jako dolnej części podbudowy pod dodatkowe bitumiczne warstwy jezdne. Pod planowane poszerzenie jezdni wykonane zostało korytowanie oraz pełna konstrukcja drogi.
Konstrukcja jezdni, uwzględniając przewidywane obciążenia pod ruch kategorii KR-1, została zaprojektowana w następujący sposób:
> Nawierzchnia asfaltobetonowa drogi - nakładka
- asfaltobetonowa warstwa ścieralna - 0,04 m
- asfaltobetonowa warstwa wiążąca - 0,06 m
> Nawierzchnia o pełnej konstrukcji
- asfaltobetonowa warstwa ścieralna - 0,04 m
- asfaltobetonowa warstwa wiążąca - 0,06 m
- podbudowa tłuczniowa w-wa górna - 0,08 m
- podbudowa tłuczniowa w-wa dolna - 0,12 m
- warstwa piaskowa odsączająca - 0,10 m
- warstwa piaskowa odcinająca - 0,06 m
1. Atrakcyjność turystyczną terenu i możliwości przyjęcia turystów.
2. Lokalizację w bezpośredniej bliskości wałów przeciwpowodziowych na rzece Wiśle. Droga ta stanowi jedyny szlak ewakuacyjny w przypadku powodzi.
Realizacja przedmiotowego zadania przyczyniła się do zapewnienia integralności sieci drogowej zlokalizowanej na obszarze oddziaływania projektu. Poprawił się układ komunikacyjny całego obszaru, co w konsekwencji doprowadziło do dynamicznego rozwoju społeczno - gospodarczego. Obecnie z drogi korzystają:
- mieszkańcy Chrystkowa - 128 osób,
- mieszkańcy okolicznych miejscowości - około 1300 osób,
- turyści - około 1500 osób rocznie.
Realizacja projektu jest zgodna ze Strategią rozwoju województwa kujawsko - pomorskiego oraz następującymi dokumentami programowymi:
- Plan Rozwoju Lokalnego Powiatu Świeckiego na lata 2004-2013,
- Strategia Gminy Świecie - "Przygotowanie do przyszłości".
Przedmiotem projektu była przebudowa drogi gminnej Gruczno - Chrystkowo na odcinku łączącym wieś z drogą powiatową Świecie - Topólno, obejmująca następujący zakres robót:
- przebudowę istniejącej nawierzchni z poszerzeniem do szerokości normatywnej 5,0 m oraz wzmocnieniem do obciążenia wynoszącego 80 kN/oś),
- budowę zjazdów na pola uprawne,
- utwardzenie poboczy,
- przebudowa istniejacego skrzyżowania z drogą powiatową.
W wyniku realizacji projektu przebudowano 792 m drogi. Ponadto zmodernizowano skrzyżowanie z drogą powiatową oraz utwardzono 753 m pobocza. Wykonane zostało też 10 zjazdów na pola uprawne. Nowa nawierzchnia została dostosowana do prognozowanych wielkości natężeń ruchu. Projekt zapewnia wykorzystanie w maksymalnym stopniu poprzedniej konstrukcji drogi jako dolnej części podbudowy pod dodatkowe bitumiczne warstwy jezdne. Pod planowane poszerzenie jezdni wykonane zostało korytowanie oraz pełna konstrukcja drogi.
Konstrukcja jezdni, uwzględniając przewidywane obciążenia pod ruch kategorii KR-1, została zaprojektowana w następujący sposób:
> Nawierzchnia asfaltobetonowa drogi - nakładka
- asfaltobetonowa warstwa ścieralna - 0,04 m
- asfaltobetonowa warstwa wiążąca - 0,06 m
> Nawierzchnia o pełnej konstrukcji
- asfaltobetonowa warstwa ścieralna - 0,04 m
- asfaltobetonowa warstwa wiążąca - 0,06 m
- podbudowa tłuczniowa w-wa górna - 0,08 m
- podbudowa tłuczniowa w-wa dolna - 0,12 m
- warstwa piaskowa odsączająca - 0,10 m
- warstwa piaskowa odcinająca - 0,06 m
Ogólnymi celami działania w ramach ZPORR na obszarach podlegających restrukturyzacji jest :
- przeciwdziałanie marginalizacji społecznej i ekonomicznej
- zwiększenie poziomu inwestycji
- tworzenie warunków do dywersyfikacji działalności gospodarczej
- poprawa warunków życia na obszarach o najmniejszych perspektywach rozwojowych
Cele projektu:
1. Stworzyć w miejscowości Chrystkowo warunki techniczne umożliwiające pełne wykorzystanie potencjału rozwojowego, w dziedzinie turystyki i rolnictwa.
2. Stworzyć korzystne warunki dla rozwoju pozarolniczej działalności gospodarczej na terenach wiejskich.
3. Stworzyć nowe miejsca pracy.
4. Poprawić warunki i poziom życia mieszkańców terenów wiejskich gminy.
5. Poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego.
5. Stworzyć lepsze warunki do rozwoju gospodarczego gminy.
6. Stworzyć warunki umożliwiające poprawę stanu środowiska naturalnego.
Konsekwencje działań:
- utworzenie gospodarstwa agroturystycznego,
- utworzenie 2 nowych miejsc pracy w sektorze usług,
- wzrost standardu życia mieszkańców,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- ograniczenie kosztów utrzymania i eksploatacji dróg w gminie,
- przyspieszenie rozwoju gospodarczego gminy,
- poprawa stanu środowiska naturalnego,
Koszt projektu 391.440,11 PLN
EFRR wnioskowana kwota 195.720,05 PLN
FOGR 55440,00 pln
Gmina 101.136,05
Budżet państwa 39 144,01
Umowa z dnia 20 września 2006
Okres realizacji inwestycji - 09.06.2005 - 27.07.2005
Rozwój gospodarczy i społeczny na zdegradowanym
obszarze powojskowym w Świeciu.
Inwestycja zlokalizowana jest na terenie miasta Świecie i obejmuje rewitalizację obszarów po byłej jednostce wojskowej w rejonie ulic Kościuszki, Chmielniki i Laskowickiej, obszar o powierzchni 16 ha.
Realizacja projektu objęła:
-adaptację 622 m2 budynku Wojskowej Administracji Koszar na inkubator przedsiębiorczości,
- wykonanie węzła cieplnego w budynku inkubatora przedsiębiorczości
- modernizację 2 273 mb sieci wodociągowej
- wykonanie nowej nawierzchni dróg (6 064 m2), parkingów (1 739 m2), chodników (1 694 m2)
- wykonanie 29 nowych punktów świetlnych.
Podstawowym celem podjęcia inwestycji była aktywizacja społeczna i gospodarcza obszaru powojskowego oraz włączenie tego obszaru w procesy rozwojowe miasta Świecie. Ponadto celem inwestycji było wprowadzenie nowych funkcji na obszar objęty rewitalizacją wraz z zachowaniem dziedzictwa kulturowego tego obszaru, w kontekście jego ożywienia i uruchomienia na tym obszarze potencjału gospodarczego zapobiegającego pauperyzacji i marginalizacji życia części społeczeństwa gminy.
Cele szczegółowe inwestycji:
• zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej gminy Świecie dla inwestorów lokalnych i zewnętrznych w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej
• utworzenie nowych miejsc pracy
• ochrona istniejących miejsc pracy
• zwiększenie liczby małych i średnich przedsiębiorstw
• poprawa stanu infrastruktury technicznej
• utworzenie obszaru bez barier architektonicznych poprzez maksymalne dostosowanie zabudowy i przestrzeni publicznej do życia osób niepełnosprawnych
• poprawa estetyki przestrzeni publicznych
• porządkowanie „starej tkanki urbanistycznej”
- przeciwdziałanie marginalizacji społecznej i ekonomicznej
- zwiększenie poziomu inwestycji
- tworzenie warunków do dywersyfikacji działalności gospodarczej
- poprawa warunków życia na obszarach o najmniejszych perspektywach rozwojowych
Cele projektu:
1. Stworzyć w miejscowości Chrystkowo warunki techniczne umożliwiające pełne wykorzystanie potencjału rozwojowego, w dziedzinie turystyki i rolnictwa.
2. Stworzyć korzystne warunki dla rozwoju pozarolniczej działalności gospodarczej na terenach wiejskich.
3. Stworzyć nowe miejsca pracy.
4. Poprawić warunki i poziom życia mieszkańców terenów wiejskich gminy.
5. Poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego.
5. Stworzyć lepsze warunki do rozwoju gospodarczego gminy.
6. Stworzyć warunki umożliwiające poprawę stanu środowiska naturalnego.
Konsekwencje działań:
- utworzenie gospodarstwa agroturystycznego,
- utworzenie 2 nowych miejsc pracy w sektorze usług,
- wzrost standardu życia mieszkańców,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- ograniczenie kosztów utrzymania i eksploatacji dróg w gminie,
- przyspieszenie rozwoju gospodarczego gminy,
- poprawa stanu środowiska naturalnego,
Koszt projektu 391.440,11 PLN
EFRR wnioskowana kwota 195.720,05 PLN
FOGR 55440,00 pln
Gmina 101.136,05
Budżet państwa 39 144,01
Umowa z dnia 20 września 2006
Okres realizacji inwestycji - 09.06.2005 - 27.07.2005
Rozwój gospodarczy i społeczny na zdegradowanym
obszarze powojskowym w Świeciu.
Inwestycja zlokalizowana jest na terenie miasta Świecie i obejmuje rewitalizację obszarów po byłej jednostce wojskowej w rejonie ulic Kościuszki, Chmielniki i Laskowickiej, obszar o powierzchni 16 ha.
Realizacja projektu objęła:
-adaptację 622 m2 budynku Wojskowej Administracji Koszar na inkubator przedsiębiorczości,
- wykonanie węzła cieplnego w budynku inkubatora przedsiębiorczości
- modernizację 2 273 mb sieci wodociągowej
- wykonanie nowej nawierzchni dróg (6 064 m2), parkingów (1 739 m2), chodników (1 694 m2)
- wykonanie 29 nowych punktów świetlnych.
Podstawowym celem podjęcia inwestycji była aktywizacja społeczna i gospodarcza obszaru powojskowego oraz włączenie tego obszaru w procesy rozwojowe miasta Świecie. Ponadto celem inwestycji było wprowadzenie nowych funkcji na obszar objęty rewitalizacją wraz z zachowaniem dziedzictwa kulturowego tego obszaru, w kontekście jego ożywienia i uruchomienia na tym obszarze potencjału gospodarczego zapobiegającego pauperyzacji i marginalizacji życia części społeczeństwa gminy.
Cele szczegółowe inwestycji:
• zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej gminy Świecie dla inwestorów lokalnych i zewnętrznych w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej
• utworzenie nowych miejsc pracy
• ochrona istniejących miejsc pracy
• zwiększenie liczby małych i średnich przedsiębiorstw
• poprawa stanu infrastruktury technicznej
• utworzenie obszaru bez barier architektonicznych poprzez maksymalne dostosowanie zabudowy i przestrzeni publicznej do życia osób niepełnosprawnych
• poprawa estetyki przestrzeni publicznych
• porządkowanie „starej tkanki urbanistycznej”
Inwestycję zrealizowała firma Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. na podstawie umowy zawartej dnia 1 marca 2005 r.
Cena kontraktowa: 2 479 107,60 ZŁ w tym 75% udział środków funduszu Wspólnot Europejskich (1 859 330,69 ZŁ) oraz 10% udział budżetu państwa (247 910,75 ZŁ).
Termin realizacji inwestycji: 30 wrzesień 2006
Modernizacja Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji w Świeciu.
Inwestycja swym zakresem objęła przebudowę i rozbudowę istniejącego budynku Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji. Przedmiotem przedsięwzięcia była modernizacja i adaptacja istniejącego budynku Domu Kultury w zakresie:
- dobudowy parteru do szerokości sali lustrzanej oraz nadbudowy do pierwszego piętra,
- wykonania ciągu komunikacyjnego łączącego zaplecze sceny na parterze z częścią biurową na I piętrze,
- wykonania wejścia do kawiarni z dwoma tarasami,
- wykonania podjazdu dla osób niepełnosprawnych,
- rozszerzenia i wykonania pomieszczeń nad kawiarnią i salą lustrzaną (sala wokalna, pomieszczenia dla instruktorów, sala konferencyjna, sanitariaty),
- wykonania elewacji zachodniej oraz północnej budynku wraz z dociepleniem,
- zagospodarowania otoczenia obiektu (powiększenie parkingu, wykonanie ciągu pieszego, przebudowa wjazdu i wyjazdu z Ośrodka, zmiana organizacji ruchu, wykonanie zewnętrznej instalacji oświetleniowej.
W ramach przebudowy i rozbudowy wprowadzony został rozdział funkcji wewnętrznych. Obiekt podzielony został przestrzennie na trzy główne, niezależne strefy, które mogą funkcjonować osobno lub stanowić integralną całość:
KINO – z niezależnym dojściem, wejściem, szatnią, kasą, wyjściami ewakuacyjnymi, salą kinowo-widowiskową na 360 miejsc oraz węzłami sanitarnymi na parterze.
DOM KULTURY – z niezależnym dojściem, wejściem oraz klatką schodową na pierwsze piętro. W części tej znajdują się pracownie artystyczne, część administracyjna, sala konferencyjna. Część pomieszczeń Domu Kultury znajduje się w piwnicach (magazyny, pracownia ceramiki oraz muzyki).
KLUBOKAWIARNIA Cafe Pierrot – zlokalizowana na parterze z niezależnym dojściem oraz wejściem przystosowanym dla osób niepełnosprawnych. W części tej zlokalizowana jest sala konsumpcyjna z barem oraz szatnia z zapleczem sanitarnym dla klientów.
Możliwość podziału obiektu na trzy niezależnie od siebie funkcjonujące strefy pozwoliła na bardziej funkcjonalne wykorzystanie obiektu. Możliwe jest jednoczesne organizowanie wielu przedsięwzięć w Ośrodku Kultury, a użytkownicy nie będą sobie przeszkadzać. Poza w/w trzema strefami w budynku nadal funkcjonuje sala lustrzana.
Inwestycję realizowała firma Zakład Remontowo-Budowlany REMBUD na mocy umowy zawartej dnia 10 czerwca 2005 r.
Cena kontraktowa: 993 837,25 ZŁ w tym 75% udział środków funduszu Wspólnot Europejskich (745 377,93 ZŁ) oraz 10% udział budżetu państwa (99 383,72 ZŁ).
Modernizacja Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji w Świeciu.
Inwestycja swym zakresem objęła przebudowę i rozbudowę istniejącego budynku Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji. Przedmiotem przedsięwzięcia była modernizacja i adaptacja istniejącego budynku Domu Kultury w zakresie:
- dobudowy parteru do szerokości sali lustrzanej oraz nadbudowy do pierwszego piętra,
- wykonania ciągu komunikacyjnego łączącego zaplecze sceny na parterze z częścią biurową na I piętrze,
- wykonania wejścia do kawiarni z dwoma tarasami,
- wykonania podjazdu dla osób niepełnosprawnych,
- rozszerzenia i wykonania pomieszczeń nad kawiarnią i salą lustrzaną (sala wokalna, pomieszczenia dla instruktorów, sala konferencyjna, sanitariaty),
- wykonania elewacji zachodniej oraz północnej budynku wraz z dociepleniem,
- zagospodarowania otoczenia obiektu (powiększenie parkingu, wykonanie ciągu pieszego, przebudowa wjazdu i wyjazdu z Ośrodka, zmiana organizacji ruchu, wykonanie zewnętrznej instalacji oświetleniowej.
W ramach przebudowy i rozbudowy wprowadzony został rozdział funkcji wewnętrznych. Obiekt podzielony został przestrzennie na trzy główne, niezależne strefy, które mogą funkcjonować osobno lub stanowić integralną całość:
KINO – z niezależnym dojściem, wejściem, szatnią, kasą, wyjściami ewakuacyjnymi, salą kinowo-widowiskową na 360 miejsc oraz węzłami sanitarnymi na parterze.
DOM KULTURY – z niezależnym dojściem, wejściem oraz klatką schodową na pierwsze piętro. W części tej znajdują się pracownie artystyczne, część administracyjna, sala konferencyjna. Część pomieszczeń Domu Kultury znajduje się w piwnicach (magazyny, pracownia ceramiki oraz muzyki).
KLUBOKAWIARNIA Cafe Pierrot – zlokalizowana na parterze z niezależnym dojściem oraz wejściem przystosowanym dla osób niepełnosprawnych. W części tej zlokalizowana jest sala konsumpcyjna z barem oraz szatnia z zapleczem sanitarnym dla klientów.
Możliwość podziału obiektu na trzy niezależnie od siebie funkcjonujące strefy pozwoliła na bardziej funkcjonalne wykorzystanie obiektu. Możliwe jest jednoczesne organizowanie wielu przedsięwzięć w Ośrodku Kultury, a użytkownicy nie będą sobie przeszkadzać. Poza w/w trzema strefami w budynku nadal funkcjonuje sala lustrzana.
Inwestycję realizowała firma Zakład Remontowo-Budowlany REMBUD na mocy umowy zawartej dnia 10 czerwca 2005 r.
Cena kontraktowa: 993 837,25 ZŁ w tym 75% udział środków funduszu Wspólnot Europejskich (745 377,93 ZŁ) oraz 10% udział budżetu państwa (99 383,72 ZŁ).
„Budowa systemów kanalizacji w Grucznie, Chrystkowie, Kosowie, Dworzysku, Sulnówku w gminie Świecie”
Inwestycja budowy systemów kanalizacji w Grucznie, Chrystkowie, Kosowie, Dworzysku i Sulnówku rozpoczęła się w grudniu 2005 roku. Do dnia 28.10.2007 roku zakończone zostały wszystkie etapy realizacji projektu.
Inwestycja obejmowała budowę sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach: Gruczno, Chrystkowo, Kosowo, Dworzysko, Sulnówko oraz kanalizacji deszczowej w miejscowości Gruczno. Inwestycja przewiduje odprowadzanie ścieków do istniejącej oczyszczalni ścieków. Ze względu na znaczne odległości od oczyszczalni oraz ukształtowanie terenu gminy, zaprojektowano sieć grawitacyjno - ciśnieniową z przepompowniami. Ścieki z miejscowości Gruczno, Dworzysko, Chrystkowo, Kosowo przepływają kolektorem odpływowym do kanalizacji zbiorczej, odprowadzającej ścieki ze Strefy Rozwoju Gospodarczego "Vistula Park" a stamtąd przepompowywane są do oczyszczalni ścieków Mondi Packaging Paper Świecie S.A. Z gospodarstw zlokalizowanych w miejscowości Sulnówko oraz ośrodków wypoczynkowych położonych nad Jeziorem Deczno, ścieki tłoczone są systemem PRES-KAN do kolektorów grawitacyjnych i dalej rurociągiem tłocznym odprowadzane do sieci w miejscowości Sulnowo, skąd włączone są do kanalizacji sanitarnej miejskiej.
Ścieki deszczowe z miejscowości Gruczno spływają grawitacyjnie poprzez separatory do Kanału Głównego Świeckiego oraz do Strugi Gruczańskiej. Inwestycja kosztowała 6 265 792,30 zł, w tym dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju regionalnego wyniosło 3 688 731,48 zł. Wykonawca inwestycji wyłoniony został w drodze przetargu. Umowa z Przedsiębiorstwem Elektryfikacji "ELTOR" Sp. z o.o. podpisana została 1 grudnia 2005 r. Firma "Eltor" była już wykonawcą sieci kanalizacji w Czaplach, Wiągu i Ernestowie. Przed podjęciem inwestycji Gmina Świecie skanalizowana była w 81,9%. Po zakończeniu inwestycji Gmina skanalizowana jest w 85% czyli o 23% bardziej niż średnia w województwie kujawsko-pomorskim. Brak sieci kanalizacji ściekowej w wymienionych miejscowościach powodował niekontrolowany zrzut ścieków sanitarno-bytowych z najbardziej atrakcyjnych turystycznie obszarów gminy Świecie, przyczyniając się do zanieczyszczenia środowiska naturalnego.
Infrastruktura techniczna, w tym kanalizacja sanitarna stanowi czynnik ułatwiający życie mieszkańcom gminy poprzez uporządkowanie gospodarki ściekowej, jak również stanowi niezbędny czynnik do prowadzenia działalności gospodarczej i stymuluje jej rozwój.
Realizacja tej inwestycji skutkować będzie w przyszłości zmniejszeniem zanieczyszczenia wód i powierzchni ziemi, podniesieniem warunków higienicznych życia mieszkańców wsi, ułatwieniem pracy gospodarstwom hodowlanym oraz wpłynie na rozwój i poprawi warunki funkcjonowania firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz gospodarstw agroturystycznych. Objęcie systemem kanalizacji wsi leżących w bezpośredniej bliskości jeziora Deczno, głównego miejsca letniego wypoczynku i rekreacji mieszkańców Świecia, uchroni je przed spływem zanieczyszczeń jak również podniesie turystyczną atrakcyjność terenów rekreacyjnych.
Zakładane we wniosku o dofinansowanie wskaźniki produktu i rezultatu dla projektu pn. „Budowa systemów kanalizacji w Grucznie, Chrystkowie, Kosowie, Dworzysku, Sulnówku w gminie Świecie” zostały osiągnięte. Wskaźnik rezultatu 1.2.66 Liczba gospodarstw domowych/budynków podłączonych do sieci kanalizacji sanitarnej został osiągnięty 30.09.2008 r. Na koniec realizacji projektu, czyli na dzień 30.11.2007 r. wskaźnik ten osiągnięty był częściowo. Na dzień 30.11.2007 r. do kanalizacji podłączone były 44 gospodarstwa domowe. W dniu 30.09.2008 r. do kanalizacji sanitarnej podłączonych było 403 gospodarstw domowych. Zakładany wskaźnik rezultatu został w pełni osiągnięty.
Ścieki deszczowe z miejscowości Gruczno spływają grawitacyjnie poprzez separatory do Kanału Głównego Świeckiego oraz do Strugi Gruczańskiej. Inwestycja kosztowała 6 265 792,30 zł, w tym dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju regionalnego wyniosło 3 688 731,48 zł. Wykonawca inwestycji wyłoniony został w drodze przetargu. Umowa z Przedsiębiorstwem Elektryfikacji "ELTOR" Sp. z o.o. podpisana została 1 grudnia 2005 r. Firma "Eltor" była już wykonawcą sieci kanalizacji w Czaplach, Wiągu i Ernestowie. Przed podjęciem inwestycji Gmina Świecie skanalizowana była w 81,9%. Po zakończeniu inwestycji Gmina skanalizowana jest w 85% czyli o 23% bardziej niż średnia w województwie kujawsko-pomorskim. Brak sieci kanalizacji ściekowej w wymienionych miejscowościach powodował niekontrolowany zrzut ścieków sanitarno-bytowych z najbardziej atrakcyjnych turystycznie obszarów gminy Świecie, przyczyniając się do zanieczyszczenia środowiska naturalnego.
Infrastruktura techniczna, w tym kanalizacja sanitarna stanowi czynnik ułatwiający życie mieszkańcom gminy poprzez uporządkowanie gospodarki ściekowej, jak również stanowi niezbędny czynnik do prowadzenia działalności gospodarczej i stymuluje jej rozwój.
Realizacja tej inwestycji skutkować będzie w przyszłości zmniejszeniem zanieczyszczenia wód i powierzchni ziemi, podniesieniem warunków higienicznych życia mieszkańców wsi, ułatwieniem pracy gospodarstwom hodowlanym oraz wpłynie na rozwój i poprawi warunki funkcjonowania firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz gospodarstw agroturystycznych. Objęcie systemem kanalizacji wsi leżących w bezpośredniej bliskości jeziora Deczno, głównego miejsca letniego wypoczynku i rekreacji mieszkańców Świecia, uchroni je przed spływem zanieczyszczeń jak również podniesie turystyczną atrakcyjność terenów rekreacyjnych.
Zakładane we wniosku o dofinansowanie wskaźniki produktu i rezultatu dla projektu pn. „Budowa systemów kanalizacji w Grucznie, Chrystkowie, Kosowie, Dworzysku, Sulnówku w gminie Świecie” zostały osiągnięte. Wskaźnik rezultatu 1.2.66 Liczba gospodarstw domowych/budynków podłączonych do sieci kanalizacji sanitarnej został osiągnięty 30.09.2008 r. Na koniec realizacji projektu, czyli na dzień 30.11.2007 r. wskaźnik ten osiągnięty był częściowo. Na dzień 30.11.2007 r. do kanalizacji podłączone były 44 gospodarstwa domowe. W dniu 30.09.2008 r. do kanalizacji sanitarnej podłączonych było 403 gospodarstw domowych. Zakładany wskaźnik rezultatu został w pełni osiągnięty.
metryczka
Wytworzył: Wojciech Czapka (11 stycznia 2007)
Opublikował: Katarzyna Kustosz (11 stycznia 2007, 13:09:28)
Ostatnia zmiana: Renata Fluder-Bielawska (administrator) (25 sierpnia 2011, 07:56:09)
Zmieniono: zmiana redakcyjna
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 3623