postanowienie o odstąpieniu od konieczności sporządzenia raportu OOŚ - przebudowa ul. Tucholskiej w Świeciu

Świecie, 2008-10-07  
                                                                                      ROŚiGK – 7625/22/4/2008
 


POSTANOWIENIE

 
 
            Na podstawie art. 51 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (tj.: Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zmianami), w związku z § 3 ust. 1 pkt 56 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 roku w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257, poz. 2573 ze zmianami), wymogami Dyrektywy 85/337/EWG Rady Wspólnot Europejskich z dnia 27 czerwca 1985 r. w sprawie oceny wpływu wywieranego przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko, pkt 10 b) załącznika II cyt. Dyrektywy oraz art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tj.: Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zmianami)
 
 

BURMISTRZ MIASTA ŚWIECIA  
po rozpatrzeniu wniosku:
 

Gminy Świecie
ul. Wojska Polskiego 124
86 – 100 Świecie
 

dotyczącego uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn.:
 
 

„PRZEBUDOWA  UL TUCHOLSKIEJ NA ODCINKU OD PASA DROGOWEGO DROGI KRAJOWEJ NR 1 DO GRANICY PRZEJAZDU KOLEJOWEGO,
NA DZIAŁKACH EWIDENCYJNYCH NR 385/22 i 385/27
(OBRĘB EWIDENCYJNY PRZECHOWO)”
 

a także po uzyskaniu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świeciu oraz Starosty Świeckiego
 

postanawia:
 

uznać, że dla w. wym. przedsięwzięcia nie jest konieczne wykonanie raportu o oddziały-waniu na środowisko, pod następującym warunkiem:

ograniczenia uciążliwości przedsięwzięcia do granicy działek ewidencyjnych, na których wykonywane będzie przedsięwzięcie  

UZASADNIENIE
 

            Gmina Świecie zwróciła się z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w związku z planowaną przebudową odcinka ul. Tucholskiej w Świeciu.
Niniejszy wniosek zamieszczony został w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie, prowadzonym na stronach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Świeciu www.bip.um-swiecie.pl pod Nr 2008/A/0185.
Informację o wszczęciu postępowania w przedmiotowej sprawie oraz o zamieszczeniu wniosku w publicznie dostępnym wykazie danych podano do publicznej wiadomości poprzez zmieszczenie jej na stronie www.bip.um-swiecie.pl (zakładka: decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach) oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu  Miejskiego, wskazując dokładnie miejsce oraz określając termin składania uwag i wniosków, jako 21-dniowy od dnia podania informacji do publicznej wiadomości.  
Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na przebudowie ok. 412 m odcinka ul. Tucholskiej w Świeciu, która stanowi połączenie komunikacyjne pomiędzy terenem Zakładu Mondi Świecie S.A. i drogą krajową Nr 1 oraz znajduje się  w bezpośrednim sąsiedztwie Osiedla Miasteczko. W ramach realizacji przedsięwzięcia wykonywane będą prace polegające m.in. na: wykonaniu wzmocnienia konstrukcji istniejącej nawierzchni ulicy poprzez wbudowanie geosiatki kompozytowej oraz wbudowanie nowej warstwy wiążącej i ścieralnej, poszerzeniu istniejącej nawierzchni ulicy o 3,5 m dla pasa postojowo – awaryjnego na odcinku 330 m i wbudowaniu nowej pełnej konstrukcji o nawierzchni bitumicznej, budowie chodników z kostki brukowej, rozbiórce istniejących i wbudowaniu nowych krawężników itp.
Omawiane przedsięwzięcie zgodnie z pkt 10 b) załącznika II Dyrektywy 85/337/EWG Rady Wspólnot Europejskich z dnia 27 czerwca 1985 r. w sprawie oceny wpływu wywieranego przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko oraz w związku § 3 ust. 1 pkt 56 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 roku w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257, poz. 2573 ze zmianami) zakwalifikowano do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko może być wymagane.
Inwestycja zlokalizowana zostanie na działkach nr: 385/22 i 385/27 (obręb ewidencyjny Przechowo), poza wyznaczonymi oraz potencjalnymi obszarami Natura 2000, przekazanymi do Komisji Europejskiej. Rodzaj planowanej inwestycji, niewielka skala oddziaływania na środowisko, a także znaczna (pow. 4 km) odległość od obszaru Natura 2000 wykluczają negatywne oddziaływanie na rozpatrywany obszar chroniony.
Za odstąpieniem od konieczności sporządzenia raportu przemawia brak przesłanek wynikających z § 5 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 roku w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. z 2004 r. Nr 257 poz. 2573 ze zmianami).
Na podstawie informacji zawartych w charakterystyce przedsięwzięcia załączonej do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach ocenia się, że rozpatrywana inwestycja nie będzie stanowić zagrożenia dla środowiska, ani nie zostanie usytuowana na obszarach wymienionych w  § 5 pkt 2 cyt. Rozporządzenia. Przedmiotowe przedsięwzięcie  zostanie zlokalizowane na obszarze o niewielkich walorach przyrodniczych i krajobrazowych. Niewielka skala i rodzaj planowanego przedsięwzięcia, polegającego na przebudowie istniejącej infrastruktury drogowej na terenie osiedla Miasteczko nie powinny spowodować kumulacji czynników niekorzystnie oddziałujących na środowisko. Na podstawie zgromadzonej dokumentacji sprawy ocenia się, iż realizacja planowanego przedsięwzięcia wyklucza ponad 20%: wzrost emisji oraz zużycia surowców, materiałów, paliw, energii.
Zgodnie z art. 51 ust. 3 pkt 1) i 2)  ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (tj.: Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zmianami) Burmistrz Świecia zwrócił się do Starosty Świeckiego oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świeciu o wyrażenie opinii w sprawie konieczności sporządzenia raportu oddziaływania na środowisko i określenie ewentualnego jego zakresu dla przedmiotowego przedsięwzięcia. Organy opiniujące odstąpiły od wymogu sporządzenia raportu, stawiając warunek (Starosta Świecki) ograniczenia uciążliwości przedsięwzięcia do granicy działek ewidencyjnych, na których wykonywane będzie przedsięwzięcie.  
Wobec powyższego, po przeanalizowaniu złożonego wniosku, uzyskaniu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świeciu znak: N.NZ – 4200-113/246/08 z dnia 2008-09-25 oraz po uwzględnieniu warunków zawartych w postanowieniu Starosty Powiatowego w Świeciu znak: OŚ - 7633/99/2008 z dnia 2008-09-26  orzeczono, jak w sentencji.
 
 
* Zgodnie z art. 51 ust. 5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (tj.: Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zmianami) na niniejsze postanowienie służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy, wniesione za moim pośrednictwem w terminie 7 dni od dnia doręczenia pisma.

  
Otrzymują:

1. Gmina Świecie
2. strony postępowania administracyjnego wg wykazu  
3. BIP UM Świecie   
4. tablica ogłoszeń na parterze budynku UM Świecie
5. a/a              

Do wiadomości:

1. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świeciu ul. Sądowa 5, 86 – 100 Świecie

2. Starostwo Powiatowe w Świeciu Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
    ul. Sienkiewicza 2, 86 – 100 Świecie
 
 
 
 
 

metryczka


Wytworzył: Aleksandra Arczyńska - Lisek (9 października 2008)
Opublikował: Aleksandra Arczyńska - Lisek (9 października 2008, 08:59:06)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2026