przeystąpienie do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko "Stacja paliw Przechowo"

 
Świecie, dnia 2009-03-26
 

ROŚiGK 7625/31/5/2008/2009
 

INFORMACJA
 

Na podstawie art. 33, w związku z art. 59 ust. 1 pkt 2) i art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj.: Dz. U. Nr 199, poz. 1227)
 

podaję do publicznej wiadomości informację:
 

o przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia pn.:
 

„BUDOWA STACJI PALIW PŁYNNYCH WRAZ Z BUDYNKIEM STACJI,
MYJNIĄ TRZYSTANOWISKOWĄ TYPU KARCHER, WIATĄ
I NIEZBĘDNĄ INFRASTRUKTURĄ
NA DZIAŁCE NR 389/2 W MIEJSCOWOŚCI PRZECHOWO, GMINA ŚWIECIE”
 

 
Postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zostało wszczęte dnia 2008-12-09 na wniosek:
 

„GENERON” Marcin Śróbka
ul. Focha 9
86 - 300 Grudziądz

 

Niniejszy wniosek zamieszczony został w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie, prowadzonym na stronach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Świeciu www.bip.um-swiecie.pl pod Nr 2009/A/0002.
 
Planowany zakres inwestycji zakłada pobudowanie budynku stacji paliw płynnych, posadowienie dwóch podziemnych zbiorników magazynowych na paliwa płynne o łącznej pojemności ok. 80 m3, demontaż istniejących zbiorników naziemnych LPG, budowę 1 zbiornika podziemnego magazynowego LPG o pojemności do 10 m3, budowę samoobsługowej trzystanowiskowej myjni samochodowej, utwardzenie placu manewrowego wraz z miejscami parkingowymi i niezbędną infrastrukturą.
 
Na podstawie art. 63 ust. 1 i art. 64 ust. 1 pkt 1) i 2) ustawy z dnia 3 października 2008 r.
o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj.: Dz. U. Nr 199, poz. 1227) Burmistrz Świecia, po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz Starosty Świeckiego, dnia 2009-02-09 wydał postanowienie stwierdzające konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz wykonania raportu o oddziaływaniu na środowisko
dla przedmiotowego przedsięwzięcia.
 
Niniejsze postanowienie zamieszczono w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie, prowadzonym na stronach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Świeciu www.bip.um-swiecie.pl pod Nr 2009/B/0131. Ponadto, treść postanowienia zamieszczono na stronie internetowej (zakładka: decyzje środowiskowe) i tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.  
 
Dnia 2009-03-25 Wnioskodawca przedłożył raport o oddziaływaniu na środowisko. Raport zamieszczono w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informację
o środowisku i jego ochronie pod Nr 2009/E/0021.
 
Zgodnie z art. 75 ust. 1 pkt 4) i art. 77 ust. 1 pkt 1) i 2) ustawy z dnia z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj.: Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227), w związku z § 3 ust. 1 pkt 35) Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 roku w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257 poz. 2573 ze zmianami) organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach Burmistrz Świecia. Środowiskowe uwarunkowania planowanej inwestycji uzgadnia się z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym oraz Starostą Świeckim.
 
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedmiotowego przedsięwzięcia jest wiążąca w stosunku do decyzji o pozwoleniu na budowę obiektów budowlanych.
 
Osoby zainteresowane przedmiotowym przedsięwzięciem mogą zapoznać się z dokumentacją sprawy (w tym m.in. raportem o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, treścią opinii i uzgodnień wydanych w sprawie itp.) oraz złożyć uwagi i wnioski w Urzędzie Miejskim Świeciu ul. Wojska Polskiego 124 w Wydziale Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej (pok. 26), w godzinach 7 30 – 15 00,  w terminie 21 od dnia podania niniejszej informacji do publicznej wiadomości. Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Burmistrz Świecia.
 
Uwagi i wnioski mogą być wnoszone w formie pisemnej, ustnej (do protokołu), za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym. Uwagi lub wnioski złożone po upływie wyżej określonego terminu pozostawia się bez rozpatrzenia.
 
Informację podaje się do publicznej wiadomości na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego
w Świeciu oraz poprzez jej zamieszczenie na stronie internetowej www.bip.um-swiecie.pl (zakładka decyzje środowiskowe).

Otrzymują:

1. Wnioskodawca - z prośbą o niezwłoczne wywieszenie informacji w miejscu planowanej inwestycji

2. BIP Urzędu Miejskiego
3. tablica ogłoszeń na parterze budynku Urzędu Miejskiego w Świeciu

4. strony  postępowania

5. a/a

metryczka


Wytworzył: Aleksandra Arczyńska - Lisek (27 marca 2009)
Opublikował: Aleksandra Arczyńska - Lisek (27 marca 2009, 10:00:19)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2134