wszczęcie procedury ooś - Stacja demontażu pojazdów w Wielkim Konopacie
ROŚiGK 7625/7/2/2009 Świecie, dnia 2009-05-20
INFORMACJA
o rozpoczęciu procedury przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko
oraz udziale społeczeństwa w postępowaniu
Zgodnie z art. 79 ust. 1, w związku z art. 3 ust. 1 pkt 11 lit. a) – c) i art. 33 - 35 i ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227) Burmistrz Świecia zawiadamia, że na wniosek:
Mariusza Jaźwieckiego
Wielkie Łunawy 12 A
86 – 200 Chełmno
wszczęta została procedura przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w postępowaniu administracyjnym dotyczącym wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia dla inwestycji pn.
„BUDOWA STACJI DEMONTAŻU POJAZDÓW”
Przedmiotowy wniosek wraz z raportem zamieszczono w publicznie dostępnym wykazie danych zawierających informację o środowisku i jego ochronie, prowadzonym na stronach BIP UM Świecie, odpowiednio pod numerami: 2009/A/0114 i 2009/E/0022.
Miejscem realizacji planowanej inwestycji jest działka Nr 78/3 (obręb ewidencyjny Wielki Konopat). Do wniosku załączony został raport oddziaływania inwestycji na środowisko.
pobierz streszczenie w języku niespecjalistycznym (203kB)
Przedmiotem decyzji jest określenie środowiskowych uwarunkowań dla realizacji inwestycji, polegającej na budowie stacji demontażu pojazdów, która prowadzić będzie działalność w zakresie m.in.: zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji, usunięcia z pojazdów substancji i elementów niebezpiecznych (w tym płynów), rozdrabniania i wymontowywania przedmiotów wyposażenia i części nadających się do ponownego użycia lub przekazania do odzysku lub recyklingu, przekazywania odpadów przedsiębiorcom posiadającym stosowne zezwolenia
W czasie prowadzenia demontażu pojazdów zastosowane zostaną specjalistyczne maszyny i urządzenia. Pracownicy stacji wydawać będą zaświadczenia o demontażu pojazdów, stanowiące podstawę do ich późniejszego wyrejestrowania. Zaświadczenia te będą ewidencjonowane.
Zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 39 a Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257, poz. 2573 ze zmianami) planowaną inwestycję zakwalifikowano do przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko.
W przedmiotowej sprawie, organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest Burmistrz Świecia.
Zgodnie z art. 77 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227) Burmistrz Świecia przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach uzgadnia warunki realizacji przedsięwzięcia z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Bydgoszczy, a także zasięga opinii Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Bydgoszczy.
Zgodnie z art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227) przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zapewnia się możliwość udziału społeczeństwa.
Osoby zainteresowane realizację przedmiotowej inwestycji, dokumentacją sprawy oraz treścią raportu oddziaływania na środowisko mogą zapoznać się z aktami sprawy oraz złożyć uwagi lub wnioski w sprawie prowadzonego postępowania w Urzędzie Miejskim Świeciu ul. Wojska Polskiego 124 w Wydziale Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej (pok. 26), w godzinach 7 30 – 15 00 w terminie 21 od dnia podania niniejszego obwieszczenia do publicznej wiadomości.
Uwagi i wnioski mogą być wnoszone w formie pisemnej, ustnej (do protokołu), za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym. Uwagi lub wnioski złożone po upływie wyżej określonego terminu pozostawia się bez rozpatrzenia.
Informację podaje się do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty, a także poprzez jej zamieszczenie na stronie internetowej www.bip.um-swiecie.pl (zakładka decyzje środowiskowe) oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Świeciu.
Otrzymują:
1. Mariusz Jaźwiecki
Wielki Konopat 49
86 - 100 Świecie - z prośbą o niezwłoczne zamieszczenie informacji w miejscu planowanej inwestycji
2. BIP Urzędu Miejskiego w Świeciu
3. Tablica ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Świeciu
4. a/a
metryczka
Wytworzył: Aleksandra Arczyńska - Lisek (22 maja 2009)
Opublikował: Aleksandra Arczyńska - Lisek (22 maja 2009, 09:53:04)
Ostatnia zmiana: Aleksandra Arczyńska - Lisek (22 maja 2009, 10:40:02)
Zmieniono: dołączono streszczenie raportu w języku niespecjalistycznym
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 3043